Ny opdrættertosse i flokken 😺

Her har vi helt bevist fravalgt FB, til at promovere opdræt. Det har vi vores hjemmeside til, og ellers er vi i de racegrupper på FB der kan hjælpe med at guide evt. køber til os. Og så en Instagram konto til at flashe billeder/film af vores katte. :crazy_face: Og så er jeg bare bedre til bare at vise billeder, frem for at skrive alt muligt hvor jeg syntes FB ‘kræver’ en tekst til hvert billede. :laughing:

1 Synes om

En hjemmeside er meget afgørende helt enig. Jeg vil have en velfungerende hjemmeside hos den opdrætter jeg skal købe fra så jeg kan finde de oplysninger jeg skal bruge.

Men folk kommer ofte til hjemmesiden igennem ens aktivitet på sociale medier. Her får de øje på ens opdræt og kan så derigennem finde hjemmesiden hvor de så kan få de informationer de ønsker :grin:

Personligt fungere jeg ikke med Instagram hvor man heletiden skal lave hashtags :sweat_smile:

2 Synes om

Vi har en konto og jeg laver så absolut ingen hastags, jeg ligger bare billeder ind, vi bruger samtidig youtube rigtig meget til vores videoer.
hjemmesiden behøver ikke være professionelt, vores virker og den laver jeg selv :slight_smile:

1 Synes om

Samme her :sweat_smile: # er vi ej heller gode til. Og elsker manden også let og enkelt kan smide billeder op.

1 Synes om

Vores er ikke kommet gennem sociale medier men noget så simpelt som “racens klubs side” eks Birma.dk og GG/DBA :crazy_face: (vi spørger altid til hvor de har fundet os og 9/10 er via. Salgsside GG/DBA og 1/10 Birma.dk) alm folk som ønsker racekat, men ellers ikke er inde i det starter 2 steder - GulogGratis, DBA der efter googler de og finder ofte en klubside eller FB. :see_no_evil:

Heldigvis for det, for hvis det afhang af sociale medier så ville vi intet sælge for vi bruger det ikke. Insta er noget der er kommet til senere men ikke noget vi promovere os med men henviser vores køber til når de har købt killing så de kan følge den ekstra hvis de har lyst. :smiling_face_with_three_hearts:

2 Synes om

Jeg vil da også gerne ønske dig velkommen til :smiley:

Jeg har i snart 10 år haft et lille opdræt af burmeser, først under stamnavnet Temple Bar og de sidste år som Templebar (altså i ét ord). Årsagen til det ligger i, at jeg er skiftet fra FIFe til TICA og TICA tillader ikke stamnavne i mere end ét ord :slight_smile:

Personligt har jeg ikke haft en hjemmeside i flere år. Jeg kan godt se fidusen i at have en, men når jeg ikke havde tid til at opdatere den ordentligt, blev den bare en møllesten. Jeg bruger Facebook rigtig meget, både i forhold til at poste på min katteriside og til at deltage i racespecifikke grupper og sælger stort set alle mine killinger den vej. På katterisiden lægger jeg både hverdagsbilleder og billeder fra udstillinger samt planer om nye parringer. Lige nu har jeg en hunkat, der prøver at råbe kæresten i Norge op, men han er vist lidt døv :stuck_out_tongue:

Mht. mentor er det guld værd at have kontakt til en/flere opdrættere, der kender linjerne bag ens hunkat, så man så vidt muligt kan undgå at doble på “fortidens synder”, men derudover er der rigtigt mange ting, som er kattespecifikke og hvor mentorens race er irrelevant :slight_smile: Den person kan komme gennem Mentorordningen, via Kattegale eller via udstillinger (hvor man jo mødes i virkeligheden og dermed kan finde ud af, om man har kemi) :slight_smile:

1 Synes om

Syntes bare ikke jeg får nogen som helst respons på billeder på Instagram hvis jeg ikke bruger hashtags?

Nå det er jeg glad for at høre :grin:

tænker dine følg nok skal se opslagene, det er mit indtryk at det ikke er alle der sætter et hjerte, så tror ikke du skal ligge for meget i det

2 Synes om

Hej

Jeg vil da også være med i flokken/koret Velkommen til Kattegale,
Lisbeth og jeg har opdrættet BSH under stamnavnet DK Chalina’s siden 1997, på godt og ondt, med de glæder og sorger, der vil komme med et opdræt af enhver slags, vores klare anbefaling er at begynde med at få et netværk, et af de værktøjer i kassen, vil vi klart anbefale mentorordningen, af flere grunde, den vi vil fremhæve er at viden, i yderste konsekvens er viden der får killinger der er svage af et eller andet til at overleve, de kontakter vi har rundt omkring har mere end 100års opdræts erfaring tilsammen.

Erfaring er også noget Kattegale tilbyde, for vi kender jo hinanden, både digitalt og med personlige relationer.

Velkommen til starten på en rejse ind i opdrættes nemme og svære verden.

/Esben

3 Synes om

Fantastisk dejlig velkomst, jeg har læst jeres beskeder hver og en. Det er skønt at I også har fortalt lidt om hvem I er, så føler man allerede at man kender nogle af brugerne lidt :smile_cat:

Vi har pt. facebooksiden Fjordens Briter, og hjemmesiden er snart på benene. Sidder lige og bøvler lidt med såkaldte DNS records hos one.com så det må tage den tid det tager. For os er vores hjemmeside en slags portefølje (eller, det bliver det jo en dag i hver fald) hvor man forhåbentlig kan få en idé om hvem vi er, og hvilke værdier opdrættet har. Samtidig er Facebook en “bro” hvor folk måske finder opdrættet i første omgang, og dernæst bliver ledt videre til selve hjemmesiden. Det er hvert fald sådan vi tænker det! Facebook giver også muligheden for, at opdatere lidt mere løst med fotos og videoer, hvor jeg synes at hjemmesiden er en anelse mere stationær, og kun bliver opdateret med større begivenheder/ændringer.

Jeg er meget enig! Vi skal helt sikkert have taget et godt foto af os voksne i huset, så man kan se hvem vi er! Det synes jeg også selv har været rart, når vi har “shoppet” killing. :face_with_hand_over_mouth:

2 Synes om

Vi har netop svaret på spørgeskemaet, og venter nu på svar indenfor nærmeste fremtid. Forhåbentlig får vi en mentor der kan støtte os i de spørgsmål der nu måtte komme. Jeg har heldigvis en god baggrund, i mit arbejde som veterinærsygeplejerske men det er jo ikke målrettet opdræt. :blush:

1 Synes om