Ny på siden

Hej jeg hedder Bente og er ny på siden. Jeg har to søde katte, begge katte jeg har haft i pleje for internatet, men endte med at stjæle vore hjerter og blive boende. Kashmir (rød) og Ellie hedder de og er begge lige knap 6 mdr. gamle. Lige i disse dage er vi dog noget fortvivlede da Ellie forsvandt fra vores have i tirsdags. Hun kom ud 18:30 og da jeg kaldte dem ind igen kl 19, kom hun ikke og er ikke set siden. Vi har gjort alt hvad der er beskrevet der kan gøres og går nu blot med håbet om vished og forhåbentlig snarlig genforening.

6 Synes om

:welcome:.

Håber Ellie snart dukker op igen :slightly_smiling_face:

:welcome:

Sikke nogle smukke katte :smelter:

Forhåbentlig kommer Ellie snart hjem igen :kryds:

Velkommen til :velkommen:
Smukke katte, jeg håber snart Ellie dukker op igen :kryds:

Velkommen til

…og krydsede fingre for at hun snart er hjemme igen

Mange tak skal I have. Ja det må absolut være enhver katteejers mareridt, den uvished om hvor hun er blevet af og hvad der er evt er sket hende. Nogen der har forslag til hvordan jeg kan gøre det nemmere for Kashmir, han mangler hende tydeligvis.? Han kan slet ikke finde ro og går ud og ind. Hele aftenen har han nægtet at komme med ind, sidder bare på terrassen hvor de plejer at komme ud og ind, og mjaver med mellemrum. Det er lidt trist at se på oveni bekymringen for hende. :weary:

Velkommen her til. Jeg er ked af at høre, at Ellie er væk. Er hun mærket - øremærke/chip? Bare for at høre, hvor nemt det er at finde dig, hvis andre skulle finde hende.

Det er jo hørt om, at en kat kan være væk i dagevis og så dukke op og opføre sig, som om intet er hændt. Måske lidt tyndere og ret sulten. Jeg håber, det også bliver tilfældet med Ellie.

Det er vist ikke ualmindeligt, at katte sørger over tabet af en katteven. Der er nok ikke så meget, man kan gøre ved det sådan lige nu og her, selv om det gør ondt i hjertet at se på. Hvis Ellie ikke dukker op igen, så vil Kashmir sikkert blive glad for en ny katteven. Men lad os håbe, hun bare er på eventyr og finder hjem igen.

Nu ved jeg jo ikke, hvilket område I bor i - om det er et sted med mange biler, så der er risiko for, at hun er blevet påkørt. Eller om hun kan være blevet lukket inde i en nabos skur eller kælder eller lignende. Men jeg synes ikke, I skal opgive håbet endnu.

Ellie er chippet og har et C tatoveret i begge ører, så det er heldigvis på plads. Vi opgiver ikke håbet endnu, vi har delt sedler rundt i området og bedt folk tjekke deres skure med videre. Vi har tjekket vejene rundt omkring, vi bor i et roligt kvarter og der er langt til nærmeste store vej, men vi holder også øje med den. Selv om det ville være megatrist at finde hende død, var det faktisk bedre end denne uvished. Håber dog stadig på hun blot er på sit første eventyr og finder hjem igen/ bliver fundet.

Rart med et sted hvor der er forståelse for hvor meget man holder af ens katte, de er jo desværre et ret udskældt kæledyr, og har da også mødt den der, åhh det jo bare en kat dem er der så rigeligt af.
God søndag derude til jer og alle kattene :smiling_face_with_three_hearts:

1 Synes om

Ja, sådan er holdningen jo i en stor del af befolkningen :frowning: Men godt at høre, at Ellie er mærket. Og ja - uvisheden er uden tvivl det værste.

Hej igen. Det er nu en hel uge siden Ellie forsvandt. Vi ved nu, at Ellie havde forvildet sig over til et hus, hvor den havde mødt huset to kattebeboere, hvilket ikke var en succes. Ejeren havde hjulpet hende ind i en transportkasse, flyttet hende over vejen til sin genbo og lukket hende ud igen. Hun var så skræmt, at hun havde tømt tarmen. Så nu ved vi hvorfor hun forsvandt, men hun er desværre stadig ikke set siden. Gad vide hvor længe de kan finde på bare at gemme sig, når de er sååå bange? Jeg går ud i nat og kalder, omkring haven hvor de slap hende ud. Kryds gerne fingre alle sammen.

Hvor længe er det siden det siden - og hvor langt fra jer blev hun observeret?
Desværre er GPS’en ikke færdig-opdateret, når de er så unge, så de kommer let for langt væk til at kunne navigere tilbage, især når de bliver skræmt…

Men i det mindste positivt, at hun er observeret siden tirsdag - krydser videre! :crossed_fingers: :crossed_fingers: :crossed_fingers:

EDIT: Min venindes kat forsvandt efter flytning - trods intens efterlysning og -søgning fandt de ham ikke, før de pludselig så ham fremlyst næsten 5 mdr. senere, hvor han var begyndt at holde til på en ejendom 4-5 km væk.
Han er nu hjemme igen - tynd og fyldt med orm og lopper, men ellers i god behold, så der er bestemt håb for Ellie endnu!

Ak ja, stadig ingen tegn på hende. Der hvor hun angiveligt har mødt de to katte og blevet hjulpet over vejen af en, kan vi faktisk se over i haven og det er så på den anden side af deres hus hun blev sat ud, der kan vi også se hen fra vores hus, så det er ikke langt væk et par hundrede meter. Men når de er så bange sætter de nok bare i flugtmode. Jeg har lige nu fået en henvendelse om at en kat der ligner går rundt ved en sø i en anden by, men det er 10 km væk, jeg tror ikke helt på det, men det skal undersøges, man har hørt lignende før. Hvad tænker I, kan hun være nået så langt på en uge??

Sagtens, men folk er så også notorisk dårlige til at genkende katte. Men jeg ville nok mest af alt kalde ved jeres gamle hus, tror hun må være der og ikke kan forstå I ikke er der. :slight_smile:

Vi er ikke flyttet, så det er ikke der problemet er. Hun har boet samme sted hos os siden hun var ca 3 uger (plejekilling fra internat) og vi er her endnu. Så der er ikke andre steder hun er kendt.

2 Synes om

hvis du ikke allerede har gjort det så drys noget brugt kattegrus ude omkring jeres hus så hun måske via det kan finde hjem igen.

En 6 mdr. killing er bare slet ikke klar til at løbe rundt på egen hånd, de kan desværre ikke finde hjem af sig selv i den alder.

1 Synes om

Er gjort, tak. Nej hun er alt for ung til selv at rende alene rundt udenfor vores have. Det er så hårdt. Vi mangler hende sådan, og tænker på hvad der er sket hende. Brormis Kashmir mangler hende også og er helt underlig. Han keder sig, jeg synes det er svært at aktivere ham når han nu er vant til at lege med hende. Han prøver ihærdigt at lokke hunden til leg, men han er altså bare ikke imponeret over kattelege og kattekløer, specielt ikke lige på numsen. Han vil kun lege med sin bamse. :crazy_face:.
God aften ude i stuerne, kram jeres katte ( og hunde og andre dyr) en ekstra gang. Det vil jeg gøre :star_struck:

Jeg er så ked af at høre, at I ikke har fundet hende endnu. Jeg håber virkelig, at hun kommer hjem igen :kryds: :kryds: :kryds:

Har I en FB-side i nabolaget, hvor I kan efterlyse hende? Men det har I jo sikkert også allerede gjort, hvis I har.

2 Synes om

YES Ellie er hjemme igen. I aftes ringede en mand lidt længere henne af gaden som i nr 4 vi bor i nr 15, at hun var der og vi kunne gå hen og kalde på hende og hun kom straks hen til os. Hun er tynd, men ellers umiddelbart ok. Var altså ved at miste modet og troen, men heldigvis er der mange katteelskere. :smiling_face_with_three_hearts::sparkling_heart:
Nu spørger jeg så jer katteglade mennesker, er der noget i tænker jeg skal være opmærksom på ved hende den næste tid, eller skal jeg bare få hende tjekket ved doktor dyr for en sikkerheds skyld?

17 Synes om

Sådan! :ok: :smiley:

Nu har hun trods alt ikke været væk så længe, men min venindes kom som sagt hjem med lopper, orm og øremider - hvis hun ikke viser nogen akutte symptomer, skal hun måske lige ha’ lov at lande, inden hun bliver hevet til serviceeftersyn, men omvendt, hvis hun har hevet noget med hjem, skal hun jo helst ikke nå at aflevere for meget til de øvrige firbenede… :thinking:

enig med DorteH om at lige lade hende lande, men helt sikkert lige få givet hende en loppebehandling med det samme.

Kig godt efter andre symptomer og så ellers til dyrlæge med hende hvis der viser sig noget. Er hun vaccineret?

Og dejligt at hun kom hjem igen. Hun skal have solid stuearrest :wink: i en lang periode så hun kan få godt med ro på og huld på sidebenene igen.

Er hun steriliseret? Hvis ikke, så kan hun, trods den lidt unge alder sagtens have været på herresjov, det finder du så ud af om ca. 65 dage :wink:

1 Synes om