Til lykke med pelsklumpen 
Mit allerbedste råd, er at du lige giver ehnde et par uger til at vænne sig til dig og sit nye hjem… og så putter hende i bad - ikke noget vildt og voldsomt, bare lidt god minkolieshampoo og skyl. Badene fortsæter du med ca en gang om måneden hele det første års tid - og derefter kan du ggå over til hver tredje/sjette måned…
Det første års badehyppighed skyldes udelukkende, at hun skal vænne sig til at blive badet og at det ikke er slemt - og det opnår man bedst ved at bade med korte mellemrum… Husk at rose en masse og at optræde fast og bestemt - så føler mis sig mest tryg 
En sølvkat kan have en ret så fluffy pels, så det er vigtigt at hun kan vaskes, da dette er med ti at holde pelsen filterfri…
Kamme… jeg bruger en god stålkam fra Spratt… den har to forskellige bredder mellem tænderne… jeg har også en lille stålkam til hoved, ben og poter… Min mason peary børste (med udelukkende vildsvinehår) bruger jeg primært på show, men den er suveræn at bruge til at skille og rede pelsen når man føner den efter vask…
Jeg forhandler nu også føntørrere bla den nedenfor viste og på min hjemmeside har jeg et virkeli godt tilbd på et lille trimmebord 
Shampoo og kamme vil jeg henvise dig til at købe hos www.mysterycoons.dk… men jeg vil alerede nu anbefale dig at købe to produkter, som er nærmest uundværlige her om vinteren… BiPhase, som modvirker statisk elektricitet og Absolú, der er eminent til at løse grimme filteknuder, så de kan fjernes uden at det gør ondt… Det er dyre produkter, men de er drøje i brug og i forhold til, hvor meget bøvl, man elers kan få med en filtret og elektrisk pels, så er pengene givet rigtig godt ud 
Få killingens opdrætter til at vise dig, hvordan du skal passe pelsen… der er så mange fif, som man bedst forstår, når man får den vist 
Foder… tja… min redneck får det samme som resten af Banden - ingen særlige hensyn der… Men jeg har dog to specielle skåle til ham, fordi han har en vane med at stå og skubbe foderet rundt, så mindst halvdelen ligger udenfor skålen (og han kan da selvfølglig ikke drømme om at spise mad der “har været på gulvet”!!!
)
Vand får han fra vandfontænen som de andre…
Får du en kat med tendens til øjenflåd, så er “blafre-gel” fra apoteket noget af det bedste til at fjerne indtørret snask - fås på apoteket…
En perser vil ligesom alle andre katte gerne i højden - den vil bare ikke have alt for meget besvær med at nå derop… find klatremiljøer, hvor der ikke er for langt mellem afsatserne… jeg har et par stykker som er egnede 
Og så vil jeg da lige slå et slag for at du skaffer hende en veninde… de fleste katte trives bedst med en artsfælle til selskab. Det behøver ikke at være en killing - en ung voksen omplaceringskat kan sagtens være et godt valg