Ny udstiller søger tips hjælp og kørelejlighed

Hej

Jeg har en sød dejlig mco dreng på knsp 6 mdr mor og far er stambog førte men mor har en lukket tavle så kuldet har ingen tavler -
Efter et par opfordringer til at prøve at udstille ham tilmeldte og deltog vi i Viking CATS og Tica forbundets udstilling i Ribe 7.og 8.januar 2023

Jeg troede slet ikke at man kunne udstille huskatte uden tavler men blev positivt overrasket…
Weekenden var en stor aha oplevelse og jeg blev taget så godt imod og hjulpet af alle andre udstillere omkring mig… dommerne var pjattet med min frække killing og de gav ham fine ord med på vejen og opfordringer til at fortsætte med at udstille ham og Rex tja han tog det hele med knusende ro

  • fladede ud i buret og var tilpas og tryg på værelset på hotellet …
    Jeg aner intet om udstilling af katte eller grooming så han fik kun den pelspleje de andre udstillere hjalp med at give ham
    Og alligevel løbe han med
    1. Pladser i finalen HHP LH Allbreed
      Best of color og
      Best of the best HHP KITTEN

Så nu har jeg fået blod på tanden og vil gerne prøve hvor langt jeg kan gå med ham både i Tica / Viking CATS regi og prøve kræfter med fife regi

Er medlem af viking cats og på tænker at melde mig ind i Jyrak …

Den næste udstilling med viking cats er først til oktober 2023 …

Men jeg har kigget på fife udstillinger og der kommer en i Ry til marts og Hjørring m.fl senere på året samt en udstilling i Norge i Kristiansand

Men da jeg intet ved om udstilling så ved jeg hellere ikke noget om hvilket der er relevante for min kat at deltage i …

Andet stort problem jeg har selv kørekort men ingen bil og at leje en bil flere gange om året er desværre for dyrt til min økonomi - turen til Ribe kostede 1800 kr i overnatning fra fredag til søndag på hostel - 800 kr i udstillingsgebyr - 1850 kr til billeje og benzin samt vel 1500 kr til kost m.m = ca 6000 kr

Det må kunne arrangeres billigere hvis vi er flere der køre sammen - måske kan vi opnå grupperabat på overnatninger m.m hvis vi er flere en 20 personer i et selskab

Så jeg vil hører om i aldrig arrangere fællesture til eks.vis udlandet men også her hjemme opsamlingsaftaler osv undersøgt hvad det koster at hyrer en bus med chauffør?

Jeg er selv førtidspensionist og er lidt hæmmet af at ikke kunne klare tunge løft - lang gå afstande m.m så transport i bil eller bus fra a til b er bestemt det bedste for mig og toget kører desværre ikke til alle udstillingsbyer og det betyder mange skift til busser udervejs med megen ventetid osv…

Der må være flere andre derude som jeg der har problemer med at komme til udstilling fordi de ingen bil har … kom frisk hvad gør i andre

Man knuzz lillemor
Ny bruger og udstiller…

4 Synes om

Velkommen :slightly_smiling_face: til dig og mis :slightly_smiling_face:
TICA er et slags forbund. JYRAK er en klub i forbundet FIFe.
Jeg ved ikke meget om TICA, men har selv udstillet i 12 år som JYRAK’ker :wink:
På FIFe udstillinger skal din kat tilmeldes som huskat. Uanfægtet hvilket ophav den har, er det en huskat når der ikke forefindes stamtavle :slightly_smiling_face:
Ang samkørsel, så er vi mange der fylder bilerne op og følges ad.
Dette Forum kan være et godt sted at starte med at spørge :wink: Vi forsøger at hjælpe hvor vi kan :slightly_smiling_face:

5 Synes om

Okay takker og ja jeg ved godt at tica og fife er forbund og viking cats - jyrak - darak og hvad de ellers hedder er klubber

Hvor skal jeg starte henne hvilken kommende udstillinger i fife regi er relevante for min kat at stille op i er sagt på en anden måde hvilket er ikke for nye huskatte ?

5 Synes om

Hejsa og velkommen til Kattegale.
Jeg har selv tidligere udstillet huskat og Somali i både Viking Cats (TICA) og de danske FIFe-klubber Racekatten, Darak og Jyrak samt på nogle svenske udstillinger. Du kan se på klubbernes hjemmesider, hvor og hvornår der er kommende udstillinger - jeg har linket til dem. God fornøjelse. :slight_smile:

M.h.t. at finde nogen at dele kørsel med, vil det nok være en fordel, hvis du fortæller hvor i landet, du befinder dig.

6 Synes om

Uanset hvilken FIFe klub du stiller op i, så skal han tilmeldes som huskat :slight_smile: Så det kan sagtens være i Ry, men det kan være en hvilken som helst udstilling i DK :slight_smile: Det er ikke vigtigt om du er ny eller ej :slight_smile: Så om du vælger at tage til udstilling arrangeret af DARAK, JYRAK eller Racekatten er lige meget :slight_smile:
Det eneste det kræver er at du er medlem af en af klubberne :slight_smile:
Som FF skriver, så er det godt at vide, hvor i verden du befinder dig :wink:
Når du evt. tilmelder dig en udstilling, så sig du er ny, så skal du nok blive “taget i hånden” :slight_smile: Eller spyt ud her… vi er mange udstillere :slight_smile:

6 Synes om

Hejsa nåh ja jeg bor i hobro er oprindeligt fra Aalborg hvor mine børn og familie og venner bor

5 Synes om

Hobro er ikke langt fra Bælum, så måske jeg har et sæde i fremtiden, når jeg skal sydpå :slight_smile: Vi er dog allerede nogle stykker der er faste køremakkere, så det kommer også an på, hvor mange katte vi har med :smiley: Nogle gange stikker det lidt af :smiley:

5 Synes om

Velkommen her til kattegale. :smil:

Og tillykke :flag: med det fine resultater med din dejlige dreng
Med venlig hilsen

2 Synes om

Velkommen til dig og mis :slight_smile:

1 Synes om

1000 tak det virker til at være et fedt sted at være medlem - det er fedt at her er fyldt med ligesindede katteelskende folk der brænder for der katte og for at lære nyt og ikke mindst give viden fra sig til nye tumper som mig …

4 Synes om

Det ville bare være så fedt skal nok spytte i kassen hjælpe til overtage ratet holde min mund hele vejen og kun svare hvis jeg bliver spurgt om noget …

Måske hvis vi er for mange kan nogen af os kører sammen i en evt lejet bil og deles om udgiften hvis det er … jeg vil bare gerne med på så mange udstillinger som muligt når økonomien ellers tillader det … derfor vil jeg også gerne planlægge hele sæsonen hurtigst muligt …

Marts - I Ry - maj i Birkerød - juni i Hjørring Herning
August Norge Kristiansand - oktober Ebeltoft
Også måske een i December og til sidst nr sundby jan 2024…

Så er der allerede nogen af jer derude derved i skal afsted så kunne vi måske arrangere noget sammen …

Ja, vi følges tit ad. Jeg startede selv med at udstille huskat som ung studerende og udstillede i mere end 10 år uden en bil vha andres velvilje :smil: Jeg fik hjælp via et katteforum og en anden huskatteudstiller til at arrangere lift til min første udstilling, og derefter var det via det netværk jeg hurtigt fik på udstillingerne. Kattefolk vil som oftest gerne hjælpe hvor de kan. Jeg mener der bor en anden udstiller i Hobro egnen uden kørekort, der indimellem har lignende udfordringer, men om hun er villig til at bruge penge på ligefrem at leje en bil, pas…

Jeg overnatter stort set aldrig. Bor i Århus området, så det kan næsten altid bedre betale sig for mig at køre frem og tilbage - dertil har jeg ofte forskellige katte med lørdag og søndag - det er ikke sådan når man har flere at vælge mellem :hoho:

Skal vi i øvrigt ikke se et billede af din misling? :smil:

Jeg ved generelt altid at jeg skal på alle JYRAKs udstillinger - og i særdeleshed på Herning Landsskue i juli :hoho:

3 Synes om

Har lagt lidt ind under


Under tråden mød Rex

11 Synes om