Nye beboere

Hvor er de små og de ser altså også søde ud :slight_smile:
Hvad skal de mon have at spise sådan nogle?
Hilsen Lisbeth

:høhø::høhø:
De har altså allerede hus på ryggen … men billederne er elendige…

:sorry:

[quote=Coon Danica;412367]Hvor er de små og de ser altså også søde ud :slight_smile:
Hvad skal de mon have at spise sådan nogle?
Hilsen Lisbeth[/quote]

:tak:

De skal bare have ukrudt og lidt frugt, drysset med masser af kalk…

:wehuu:

De har altså allerede hus på ryggen … men billederne er elendige…

:sorry:[/quote]

Jeg ku altså godt se husene, de er smukke hver og en…:wehuu:

Århh så nogle små søde snegle…:wehuu:

Tillykke med dem

De er godt nok cute :wehuu:

:hjerte::hjerte:

Ja…dem er bare søde… men der burde snart være mange flere, med alle de æg de har lagt…

:kryds::kryds:

Tillykke med vel overstået fødsel. :flag:

Søde, er nok ikke lige det, jeg ville kalde dem, men jeg er også lidt sær.
Min mand bryder sig heller ikke om, når jeg siger, jeg vil spise hans vinbjerg snegle. :tihi:

Hvilken slags snegle er det.?
.

[quote=Bente_K;412565]Tillykke med vel overstået fødsel. :flag:

Søde, er nok ikke lige det, jeg ville kalde dem, men jeg er også lidt sær.
Min mand bryder sig heller ikke om, når jeg siger, jeg vil spise hans vinbjerg snegle. :tihi:

Hvilken slags snegle er det.?
.[/quote]

:tak:

Jooooow, de er da søøøøøde… :hjerte::hjerte:

Det er vinbjergsnegle-babyer…

Der er en hel tråd om deres liv her hos mig - prøver lige at finde den til dig.

:høhø:

:høhø::høhø:

Her er tråden, den blev laaaaang…

[ame]http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=18721[/ame]

Altså… jeg er gerne aftager af sådan ca 50 stk af de små…
De vil få et fint fritgående liv i haven og være beskyttet mod de værste farer i det omfang vi nu kan… og jeg kan love højt og helligt at de aldrig vil lande på vores middagsbord!
Vinbjergsnegle er nemlig rigtig gode at have i bekæmpelsen af dræbersnegle :wink:

Årh… :hjerte: baby snegle… så bliver det da ikk sødere… :wehuu:

Stort til lykke med familie forøgelsen, Mormor :tihi:

[quote=Ann K;412603]Altså… jeg er gerne aftager af sådan ca 50 stk af de små…
De vil få et fint fritgående liv i haven og være beskyttet mod de værste farer i det omfang vi nu kan… og jeg kan love højt og helligt at de aldrig vil lande på vores middagsbord!
Vinbjergsnegle er nemlig rigtig gode at have i bekæmpelsen af dræbersnegle ;)[/quote]
Opholder vinbjergsnegle sig ikke på træstammer og lignende høje steder?
Mig bekendt er dræbersneglene kun i jordhøjde.

Bortset fra det tror du så ikke, at kattene vil betragte dem som alle tiders legetøj og trille rundt med dem? (Mine ville garanteret).

[quote=Mega;412621]Opholder vinbjergsnegle sig ikke på træstammer og lignende høje steder?
Mig bekendt er dræbersneglene kun i jordhøjde.

Bortset fra det tror du så ikke, at kattene vil betragte dem som alle tiders legetøj og trille rundt med dem? (Mine ville garanteret).[/quote]

Jeg har masser af vinbjergsnegle i min have og de er her, der og alle vegne :rock:
Mine katte interesserer sig overhoved ikke for dem … Miden synes frøerne er langt mere spændende :yatta:

[quote=Ann K;412603]Altså… jeg er gerne aftager af sådan ca 50 stk af de små…
De vil få et fint fritgående liv i haven og være beskyttet mod de værste farer i det omfang vi nu kan… og jeg kan love højt og helligt at de aldrig vil lande på vores middagsbord!
Vinbjergsnegle er nemlig rigtig gode at have i bekæmpelsen af dræbersnegle ;)[/quote]

:tak:

Du skal være mere end velkommen til at få alle dem du vil have.

:hjerte:

Det liv, du tilbyder dem kan de ikke kimse af.

:wehuu:

Og det er rigtigt, at de er gode bekæmpere af dræbersnegle - for de spiser deres æg.

:uha:

[quote=Mega;412621]Opholder vinbjergsnegle sig ikke på træstammer og lignende høje steder?
Mig bekendt er dræbersneglene kun i jordhøjde.

Bortset fra det tror du så ikke, at kattene vil betragte dem som alle tiders legetøj og trille rundt med dem? (Mine ville garanteret).[/quote]

:wehuu:

Jo, det er rigtigt - der hvor jeg plukkede mine har jeg set dem sidde rimeligt højt oppe på træstammerne - hvorfor har jeg ikke fundet ud af endnu ??

:øhmm:

Men vinbjegsneglene æder dræbersneglens æg…

:ok:

Har været nede flere gange for at hilse på mine Pink Ladies - men jeg har desværre ikke set dem…

:s:S

:hjerte: Nurh nogle små babysnegle - hvor er de bare søde :inlove:

Jeg mener, at vinbjergsneglene for at overleve vinteren om efteråret kravler højt op og lukker for sneglehuset med en kalkhinde - Så måske har de været på vej ned, da du plukkede dem?

Hvor er de placeret på denne årstid - også højt oppe?

jep højt oppe :høhø:

[quote=Mega;412665]Jeg mener, at vinbjergsneglene for at overleve vinteren om efteråret kravler højt op og lukker for sneglehuset med en kalkhinde - Så måske har de været på vej ned, da du plukkede dem?

Hvor er de placeret på denne årstid - også højt oppe?[/quote]

:slight_smile:

Dem, jeg har set dernede er på jorden - men jeg kiggede faktisk op, for at se om der var nogen - men jeg kunne ikke se nogen.

Måske kravler de meget højt op ?

:øhmm::øhmm:

Jeg skal prøve at spørge en biolog på mit andet forum om det med at lukke huset af for vinteren - for nu er jeg da selv blevet nysgerrig.

:slight_smile:

Det er mest grantræer, der står lige der hvor de bor - men jeg skal snart derned igen - og så prøver jeg at bestige et grantræ, for at se om der er nogen.

:høhø: