Nye beboere

:hjerte::hjerte:

Den er godt nok smuk, den har en helt anden struktur på huset end mine - og er meget mørkere også - mine var næsten helt hvide som denne :

Prøv på et tidspunkt at fotografere en af de største sammen med en æske tændstikker.

Tillykke med de små snegle.

Hvis du får 100 hver gang og alle får en pink plet så bliver det jo en saværdighed af format. Så skal vi på skovtur næste gang vi komme på sjælland :slight_smile:

:ok:

Ska’ nok…

[quote=Ulla;412909]Tillykke med de små snegle.

Hvis du får 100 hver gang og alle får en pink plet så bliver det jo en saværdighed af format. Så skal vi på skovtur næste gang vi komme på sjælland :)[/quote]

:tak:

Jae… du giver mig en idé :

Jeg kan ansætte mig selv som kustode og fortælle stort set alt om vinbjergsnegle.

:høhø::høhø:

Og jeg gør det ganske gratis - så kan alle deltage, når der hverken skal betales for indgang eller foredrag.

:tihi:

:uha::uha:

Hold da op !?

Har fået dette link af min biolog, så hvis nogen vil vide mere om snegle så gå ind og lur her :

http://www.fugleognatur.dk/soeg_art_result.asp?mode=url&searchstring=snegle&antal=alle&felt=

Skal dog nok vende tilbage til dine spørgsmål, Mega

:ok:

  • skal bare lige selv finde svarene først

:høhø:

Den er godt nok smuk, den har en helt anden struktur på huset end mine - og er meget mørkere også - mine var næsten helt hvide som denne :

[/quote]

Det ser ud somom at dine var yngre end den jeg viser billede af.

Jeg fandt lige et billede af 3 generationer af Vinbjergsnegle, lånt fra dansk snegleforenings hjemmeside http://www.dansksnegleforening.dk/Vinbjergsnegle.htm

:tak::tak:

Nej, hvor er de fine…ja, det kan godt se ud som om farven kommer med alderen.

Fandt jo én et andet sted, den var meget smukt mørkebrun - så nu må jeg vente og se om farven slår igennem hos ungerne.

:wehuu:

Her har jeg siddet og ledt efter oplysninger om snegle, UDEN at finde en hjemmeside udelukkende om dem - så tusind-mange tak for linket.

:fløjte: :høhø: :fløjte:

Sikke nogle fine babyer!

Er der slet ikke kommet flere babier?

Når man tager et barn hedder det kidnapping

Når man tager en kat hedder det katnapping

Hvad hedder det i grunden når man tager sneglebabyer fra deres mødre?:øhmm:

Snapping :? :smiley:

:øhmm::øhmm:

Næe… ikke endnu.

Men de blev lagt af flere omgange - de sidste 75-80 stykker blev lagt 8.7. - så her burde snart vrimle med babyer.

:hjerte: :hjerte:

De tre, der er klækket - vokser ret hurtigt - de har lige fået deres morgendusch og er nu ude at vandre.

:tihi:

[quote=birtheras;416296]Når man tager et barn hedder det kidnapping

Når man tager en kat hedder det katnapping

Hvad hedder det i grunden når man tager sneglebabyer fra deres mødre?:øhmm:[/quote]

:høhø: :stuck_out_tongue: :tihi:

Dét må jeg lige finde ud af… har for øvrigt fået artsbestemt din snegl :

Det er muligvis en Helix aspersa

:rock::rock:

:høhø: :høhø: :høhø:

Godt forslag…

:stuck_out_tongue:

Hvornår får vi nye billeder af kuldet, vi vil jo gerne følge med i udviklingen. :slight_smile:

:tak::tak:

Jeg skal nok prøve at tage billeder snart igen, men jeg er stadig bare SÅ dårlig til at tage billeder af små ting - jeg zoomer for meget ind… kan ikke hitte ud af at bruge close up funktionen… plus det løse… :rock::rock:… men jeg tager et par billeder snarest.

:wehuu: