Tømt kamera: tjek
Oprettet ny konto hos Photobucket: tjek
Så nu er jeg bare SÅ klar til at dele billeder med jer igen
Smokey har rigtig været i hopla de sidste dage, men det er også bare favoritten når jeg en sjælden gang imellem finder hans grønne fjer med klokke frem.
Jeg beklager kvaliteten af billederne, men når jeg selv skal sørge for både fjer og kamera er det ikke altid lige nemt - og slet ikke når der er fart over feltet. Jeg må bruge det lille kamera til de billeder for jeg kan ikke håndterer mit spejlrefleks med én hånd…
Jeg ved godt det er lidt sløret men jeg er simpelthen VILD med hans ansigtsudtryk Han er bare så klar
“Hvad siger du? snigangreb? du kan tro nej kan du Hiyaaaa” Men nææææh nej… :klapper:
det er hårdt at være farlig tiger, så engang imellem må man tage en pause. Så kan man jo også lige tjekke at alt står vel til nede på stien
Imellem al legen skulle jeg altså også liiiige gøre lidt rent. Det er Smokey virkelig god til at inspicere. Og - bangebuks eller ej - så skulle vandet med lidt sæbe i også kvalitetstestes. Ingen skal komme og sige han ikke udfører sit job til perfektion
Det tog ham de første 5 minutter før han rent faktisk turde stikke poten ned i sæben - og jeg siger jer den kom hurtigt op igen
Stoooor farlig pote-tiger-mis (selvom kløerne er klippet)
Jeg tror vist nok at han selv troede at han helt klart fik fanget fjeren denne gang
Mange tak. Det var også farven der øjeblikkelig fangede mig da jeg så ham første gang - hvorefter han gjorde et yderst helhjertet forsøg på at kravle ud gennem tremmerne på sit bur.
Nej det var det nemlig ikke… for at det ikke skal være løgn stillede jeg mig meget taktisk foran hans bur da der kom en børne-familie ind af døren på kattehjemmet. Jeg kunne jo ikke risikere at de også kastede deres kærlighed og valg på ham
Meget! Og den er sååååååå blød!
[QUOTE=Coon Danica;897199]Hvor er han skøn
Det er så godt det foto ved gulvspanden :høhø:[/QUOTE]
Han havde det fedeste ansigtsudtryk da han meget mistænkeligt undersøgte den spand! Jeg morede mig så meget over ham at jeg for sent huskede at tage en masse billeder af ham…
Han er jo bare helt fantastisk Og det er billederne også, man lægger jo ikke mærke til lidt uskarphed når man får “øjenkontakt” med ham. Lækker dreng!
VH
Susanne
Han er så smuk, ham Smokey Sultan
Men han ser også ud til at være en farlig tigermis … jeg ville nødigt falde ned i hans indhegning … hvis altså jeg var en grøn fjer-dims
[QUOTE=Susanne W;897273]Han er jo bare helt fantastisk Og det er billederne også, man lægger jo ikke mærke til lidt uskarphed når man får “øjenkontakt” med ham. Lækker dreng!
VH
Susanne[/QUOTE]
Nej det gør man ikke… eller jo, jeg gør, men det er jo også mig der yderst kritisk står bag kameraet Men tak!
Det gør han helt bestemt. Nu skal jeg bare lære ham at man godt kan stå stille i de positioner så hans mor kan få nogle gode skarpe billeder af ham. Gad vide hvordan det gøres
[QUOTE=Vipstøsen;897364]En skøn billedserie og kommentarer… især den med poten i sæbespanden :klapper:
ovenstående billeder er mine favoritter … supergode :)[/QUOTE]
Ja de to fra om aftenen inde i sengen viser hans farlighed rigtig godt Og det med spanden er bare uvurderligt altså. “pote op, pote ned, pote op, pote ned…”
Tak! Ja han er rigtig herlig… Og til stor underholdning engang imellem. (og andre gange til knap så stor underholdning når han fx. kl. 23:41 vælger at vælte en af sin mors planter på gulvet så der er jord, blomster og vand ud over hele stue-gulvet - det vinder man IKKE nogen popularitetskonkurrence på )
Ja… stillede mig meget taktisk hehe… De kiggede lige ind til hans mindste bror og hans mor som havde bur ovenover og så gik de heldigvis videre og jeg fik fluks fat i manden og sagde at det skulle være ham der - NU…
[QUOTE=Skattekat;897509]Han er så smuk, ham Smokey Sultan
Men han ser også ud til at være en farlig tigermis … jeg ville nødigt falde ned i hans indhegning … hvis altså jeg var en grøn fjer-dims [/QUOTE]
Tak Hrönn! du kan tro han er farlig! Han ser alt (eller han ser det meste - andet skal han have presset helt op i snuden før han opdager det). Men, det er ikke kun grønne fjer som er udsatte. Man skal heller falde ned til ham hvis man er noget der kan flyve - hvorimod edderkopper dem går han udenom medmindre jeg bgstavelig talt tvinger ham til at tage dem
Edderkopper flyver også ganske godt hvis mennesket lige dasker til den … og man kan bare bruge en fjerpind til at få den til at flyve hvis ens bæst ikke synes den er interessant nok :høhø:… så behøver man nemlig ikke at få edderkoppefnat på fingrene … adrbvadr
vi har ikke rigtig nogle fjerpinde herhjemme - han gider dem simpelthen ikke medmindre det er den på billederne her i tråden.
Jeg brugte engang intet mindre end 15 minutter på at prøve og overtale mig selv til at klaske en STOOOOOR edderkop med en sko på hånden. Det lykkedes mig ikke og jeg måtte pænt ringe til min far og sige han lige skulle komme og hjælpe mig…
for en 10 år siden da min far var på konference et eller andet sted i europa sov jeg konsekvent inde i stuen ind til han kom hjem fordi der var en uidentificeret stor edderkop på mit værelse som vi ikke kunne få øje på… Jeg nægtede PURE at gå derind så min mor måtte pænt hente de ting jeg skulle bruge. Min far nåede heller ikke meget mere end en halv fods penge ind af døren før han fik stukket køkkenrullen i hånden med besked om at gå ind og fjerne den edderkop! det gjorde han så også. Det tog ham en del tid at lokaliserer den men han gjorde det…
[QUOTE=Helene C;897578]vi har ikke rigtig nogle fjerpinde herhjemme - han gider dem simpelthen ikke medmindre det er den på billederne her i tråden.
Jeg brugte engang intet mindre end 15 minutter på at prøve og overtale mig selv til at klaske en STOOOOOR edderkop med en sko på hånden. Det lykkedes mig ikke og jeg måtte pænt ringe til min far og sige han lige skulle komme og hjælpe mig…
for en 10 år siden da min far var på konference et eller andet sted i europa sov jeg konsekvent inde i stuen ind til han kom hjem fordi der var en uidentificeret stor edderkop på mit værelse som vi ikke kunne få øje på… Jeg nægtede PURE at gå derind så min mor måtte pænt hente de ting jeg skulle bruge. Min far nåede heller ikke meget mere end en halv fods penge ind af døren før han fik stukket køkkenrullen i hånden med besked om at gå ind og fjerne den edderkop! det gjorde han så også. Det tog ham en del tid at lokaliserer den men han gjorde det…[/QUOTE]
Jamen Helene dog… det lyder som noget af en fobi. Måske dig og Smokey begge ville have godt af en omgang hypnose Dig for at få kureret skrækken, og Smokey for lissom at gøre ham bevidst om at han altså er en tigermis … og tigermisser skal tage alt kryb der bevæger sig
Nej, det var ikke for at nedgøre dig, for at lave lidt sjov. Jeg hader dem også, men har efterhånden lært mig selv at acceptere dem sålænge de ikke er i nærheden af mig.
Min mor tog også et voldsomt edderkoppebæst derhjemme engang… kender du det at man sidder i sofaen og ud af øjenkrogen ser man en STOOOR skygge komme kravlende . Hyl og skrig…moooarrrr, kom og tag den NUUU!!! Så min mor, den store kriger kom flyvende med køkkenrulle og nappede bæstet, gik selvtilfreds ud af stuen “nu er den ged barberet” !! Hehe, det var den ikke , pludselig hyler hun op, hopper 1m tilbage for meget hurtig at hoppe frem igen og lave vilde trampebevægelser :klapper: Det var meget underholdende. Den var kommet kravlende ud af køkkenrullen i rundt på hånden af hende. Så den endte sit liv som en meget død plet på gulvtæppet hæhæ! Da det var overstået var det hele meget underholdende, syntes vi andre :klapper:
Tålmodighed og træning, det kommer man langt med. Hvis han må være p et bord fx., så smid ham der op det kan måske “fryse” ham en stund, ikke at det ligner det kan hjælpe, men hey et forsøg værd.
[QUOTE=Vipstøsen;897594]Jamen Helene dog… det lyder som noget af en fobi. Måske dig og Smokey begge ville have godt af en omgang hypnose Dig for at få kureret skrækken, og Smokey for lissom at gøre ham bevidst om at han altså er en tigermis … og tigermisser skal tage alt kryb der bevæger sig
Nej, det var ikke for at nedgøre dig, for at lave lidt sjov. Jeg hader dem også, men har efterhånden lært mig selv at acceptere dem sålænge de ikke er i nærheden af mig.
Min mor tog også et voldsomt edderkoppebæst derhjemme engang… kender du det at man sidder i sofaen og ud af øjenkrogen ser man en STOOOR skygge komme kravlende . Hyl og skrig…moooarrrr, kom og tag den NUUU!!! Så min mor, den store kriger kom flyvende med køkkenrulle og nappede bæstet, gik selvtilfreds ud af stuen “nu er den ged barberet” !! Hehe, det var den ikke , pludselig hyler hun op, hopper 1m tilbage for meget hurtig at hoppe frem igen og lave vilde trampebevægelser :klapper: Det var meget underholdende. Den var kommet kravlende ud af køkkenrullen i rundt på hånden af hende. Så den endte sit liv som en meget død plet på gulvtæppet hæhæ! Da det var overstået var det hele meget underholdende, syntes vi andre :klapper:[/QUOTE]
Ja det er bestemt noget af en fobi, men jeg har bestemt også lært at accepterer at de altså er der og at jeg ikke rigtig kan indrykke forbud mod at de partout engang imellem skal betræde mit hjem
De helt små lader jeg altså sidde i loftet for ind til videre er min erfaring at de ikke rigtig gider være andre steder end deroppe. Og eftersom at jeg ikke kan nå dem deroppe så sidder de så bare der.
De mellem(store) dem gør jeg en indsats for at dræbe rigtig meget. Engang mellem skal der noget overtalelse til, og hvis jeg føler at jeg skal for tæt på dem så kommer min gode støvsuger frem og så dør de i den.
Dem der går under navnet Jacob (skulle nogen være i tvivl så er det dem der har en størrelse så man kan høre de går på gulvet) dem rør jeg overhovedet ikke!! for nogle dage siden sad der en aften en ude for mit ene stue-vindue Stue-vinduerne har ikke været åbne siden.
Men jeg ved da godt at de også er i stalden hvor jeg jo trods alt har brugt det meste af 17 års tid på at opholde mig i, men medmindre at de sprang op i ansigtet på mig - hvilket de meget sjældent har gjort - så generede det mig ikke på samme måde.
jo han må såmønd gerne være på bordene (han har sågar været i køleskabet et par gange fordi han lige skulle sikre sig at dagens indkøb blev sat ordentligt på plads :høhø:)
Det må jeg prøve en dag, se hvad han siger til det…