Nye eller bare fede ord du er faldet over

En kal-dasker i udtale (kalve- dasker går jeg ud fra i skrevet form) Sådan lidt en bøv, der ikke kan ret meget andet end klappe kalve :smiley:

Udtrykket at være en “bøv”.
Det passer meget godt på mig… jeg ser ofte mig selv som værende bøvet…

Arh… når man er en bøv, er man ikke god til ret eget :smiley: Man kan være en bøv til mange ting, men sjældent generelt :slight_smile:

det er nu ikke nyt for os herhjemme. men hvis vi er ude at køre og der køre en pentionist foran som køre 30 hvor der må køres 50 så siger man " ååh der køre en blød hat" ( skal lige siges vi ikke er noget der køre dødskørsel, men jeg trætte af ældre der køre meget langsommere, end tilladt) vi syntes elv det er lidt sjovt/sødt

Skynder mig lige at sige at jeg ltså elsker ældre mennesker!! men efter mange år i københavns lufthavn har man set MANGE camping-habitter og det er de der knitrende træningssæt man kan købe f.eks i Bilka. når ældre rejser syd på har de meget tit sådan et sæt på OG DE ER HET ENS!!!

Ja. Det er dem Manden kalder “en af dem med blød hat og cigar” - de er livsfarlige!

campinghabit er er dejligt ord. Jeg havde en kollega der kaldte dem Thyborøn-habitter. Begge ord er vældig rammende.

Og nu vi snakker om ting man ser meget på sin arbejdsplads, så er der en del i toget der medbringer en “toværelses-på-hjul” - nemlig de der gigantkufferter som de for det første ikke selv kan løfte ind i toget og for det andet ikke anbringe så de ikke er til fare og ulempe (og som forresten slet ikke er tilladt ifølge DSB’s bagagereglement, men det er så en anden historie L)

Ordet PLAYER, som mange unge bruger i dag, er sikkert ikke nyt og bare en amrikaniseret udtale af en billig kvinde/mand.
Men der gik da lidt inden jeg forstod betydningen af det !! (det var min teenagerdatter som opklarede det for mig)
Syntes det er nedladende, men måske bedre end billig eller andre ord. !