Nye film til dvdhylden

Igår blev der ryddet op på min dvdhylde og jeg kunne se at ca 80% af alle de film jeg har er fra før 2000.
Jeg har nu en del plads til nye film og brænder også for at se noget nyt så jeg ville høre om i kan anbefale nogle - hvad er jeres ynglings film af nyere dato?
Jeg har ikke været i biffen i godt 6 år og er ikke rigtigt med i hvad der har været vist.
Jeg har nok en lidt “mærkelig” og meget blandet film smag og vil lige vise 4 af mine yndlingsfilm.

Girlfight

//youtu.be/ZmMgPEcfwyQ

A marine story

//youtu.be/LF_7tdZAzP8

Skins

//youtu.be/4y8t_UgnUG8

The company

//youtu.be/d6XagHAKzYk

min favorit er Avatar og kongens store tale :slight_smile:

Tak Gitze - Avatar har jeg aldrig fået set det er helt klart en mulighed. Kongens store tale, som ser meget spændnende ud har jeg aldrig hørt om den er skrevet på listen af ønsker.

Det er jo Colin Firth, så selvfølgelig må den på listen :høhø:

det er året oskarvinder - den er intet mindre end storslået hvad anpår skuespil performance… colin firth har sit livs rolle som kongen … den er mere end se-værdig :slight_smile:

avatar kan anbefales, flottere film skal man lede længe efter.

vi har lige set det her actionbrag og vi var positive overraskede

ellers syntes jeg film som spiderwick og det gyldne kompas er gode eventyrfilm.

Jeg fik Alle for én i julegave, synes den er mega sjov.

Nyere film… hmmm…

Inception

//youtu.be/RSyQ3K0xnYg

Shutter Island

//youtu.be/5iaYLCiq5RM

Black Swan

//youtu.be/DrqA0whcGos

Love and Other Drugs

//youtu.be/WKtrLiQTSM8

Water for Elephants

//youtu.be/g6MciMX39u4

The Adjustment Bureau

//youtu.be/wZJ0TP4nTaE

Inglorious Basterds

//youtu.be/5sQhTVz5IjQ

Never Let Me Go

//youtu.be/sXiRZhDEo8A

The Kings Speech

//youtu.be/OAm7gRXFiRo

The Lovely Bones

//youtu.be/jvWXV-c2hWo

The Curious Case of Benjamin Button

//youtu.be/tFk0T0eQonw

The Ghost Writer

//youtu.be/L_AerBW0EcI

Tim Burton’s Alice in Wonderland

//youtu.be/9POCgSRVvf0

Er dem jeg lige kommer i tanker om

Det er mest drama, men også mysterier, gys og romantik.

Inglorius Bastards er hamrende god!!! Hvis man nu er til hans film :slight_smile:

Cate Blanchett i “Curious case of Benjamin Button” - er jo så hamrende lækker - ligesom hun også er i LOTR som Galadriel… :slight_smile:

Hvis jeg skal nævne noget mere ‘ukendt’ - så får du FULD valuta for pengene ved køb af:

Amélie

Og så er jeg jo lidt ‘skæv’ - så her følger et par ‘skæve’ forslag:

Howl’s Moving Castle

Ponyo

The Empress / The Banquett

The Promise

Curse of the Golden Flower

  • og jeg kunne nu nok give flere gode foreslag, men prøv at starte her. :slight_smile:

The Ledge. Super film om kampen mellem en religiøs fanatiker og ateist der kæmper om den samme kvinde(lyder kedeligt på skrift men det synes jeg absolut ikke den er)

The Eagle. Forventede noget i stil med filmen 300 men nej

Trust. Om effekterne af et pædofilt forhold

5 minerats of New York

Og så en hulens masse andre som jeg ikke lige kan huske på siddende mås

Nå ja, Perfume - history of a murderer.
Den er ikke helt ny, den er fra 2006. Den er seriøst underlig og egentlig frastødende - men samtidig enormt fascinerende og godt lavet. Og det er i hvertfald en film jeg husker og nok vil se igen

//youtu.be/R6prLSE3Acc

Jeg postede en gang dette indlæg:
http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?24729-Anbefal-mig-en-film&p=505343#post505343

Der er sikkert flere “gamle” film med, men så vidt jeg husker, også mange nyere.
Det er i hvert fald (nogle af) mine yndlingsfilm. :slight_smile:

(Jeg kan sikkert føje en eller to til listen - men sig til, når du har set dem alle, så skal jeg nok komme med tilføjelserne. :p)

[QUOTE=KartoffelChips;761024]Amélie
http://www.imdb.com/title/tt0211915/[/QUOTE]
Amélie er absolut yndlingsfilmen her!!

Den udkom da jeg velnok var 15-16 år gammel, og det var den første film jeg så, som ikke “bare var en Hollywood BlockBuster”.
Jeg elskede den dengang, og der gør jeg stadig, selvom jeg netop har genset den for nok snart 20. gang. :slight_smile:

[QUOTE=Ann R;761289]Nå ja, Perfume - history of a murderer.
Den er ikke helt ny, den er fra 2006. Den er seriøst underlig og egentlig frastødende - men samtidig enormt fascinerende og godt lavet. Og det er i hvertfald en film jeg husker og nok vil se igen
video[/QUOTE]
Det er altså også en god film!
(Hvilket minder mig om at min bror har lånt den, og jeg vil have den tilbage!)

Hold op der er kommet mange forslag mange gange tak for det. Mange af de film i viser/linker til har jeg aldrig hørt om før men de ser meget spændende ud mange af dem.

Du får lige en til - som ingen har hørt om :slight_smile: Men den er så billedligt smuk.

The Fall - også 2006

//youtu.be/iO0LYcCoeJY

En film som stille og roligt er ved at blive en af mine erklærede yndlingsfilm er den mexikanske “Sin Nombre”
En stille, men stadig meget barsk fortælling om illegal indvandring og mellemamerikansk bandeliv…

//youtu.be/VTSi0pKjC5g

Så er der naturligvis samtlige Pirates of the Caribbian…
Den version af Alice i Eventyrland, som der linkes til længere oppe i tråden er fabelagtig - også selv om jeg tager højde for at jeg altså har en “ting” med Johnny Depp :slight_smile:
Og når vi nu alligevel taler om denne sublime skuespiller, kan man jo lige så godt fremhæve Chocolat og Charlie og chokoladefabrikken…

Avatar er en af de flotteste film, jeg har set i rigtig mange år… ganske enkelt betagende. Selv om selve fortællingen er den der gamle og alt for ofte gentagne i forskellige forklædninger om det oprindelige folks kamp og den ene “omvendte”…

Legion - en væskeægte dommedagsfilm med et tvist… og Paul Bettany ikke at glemme :wink:
(En film, der virkelig deler meningerne… og i en genre jeg normalt aldrig ville se - men jeg sad altså i et fly på vej til Australien og dødkedede mig :wink: )

//youtu.be/P6p01-in6-k

Og så er jeg altså vældig glad for denne film også… en ægte feel good movie - der i den grad rammer prik direkte ned i kulturforskellene, men på en kærlig og respektfuld måde…

//youtu.be/XsmbObwStSQ

Chocolat - helt klart. :ok:

Det er sjovt med Avatar. Jeg er jo ikke helt så imponeret af grafikken - eller, jo det er jeg, men jeg er ikke så overrasket over de landskaber m.m. de har skabt, jeg kan jo se at det er programmet Vue og tilsvarende, tilsat en sindsyg bunke computerkraft og nogle pokkers dygtige nørder :storrespekt: Det ligner simpelthen noget jeg har set før - i e-on softwares gallerier :slight_smile: Inception imponerer mig meget mere i den retning.
Og selve historien i Avatar synes jeg ærligt jeg har set rigtig mange gange før. God film, bestemt. Men så heller ikke bedre :wink:

jeg har helt glemt filmen eight below som er en vanvittig flot film som virkelig holder en til skærmen, den er så osse lidt trist nu og da.
den film kan jeg se om og om igen

Uha jeg har mangle ynglings film… :smiley:

Lige et par stykker :

Black Swan ( kan kun anbefale denne film… Den er dyster, men samtidig så flot lavet, og man sidder konstant og gætter løs… :))

Shutter Irland (Fantastisk film, som man ikke kan slippe… Virkelig spændende med et ordenligt twist)

Stardust (Eventyr film, med hekse, underlige væsner, kampen om det gode og det onde… Rigtig god film)

Seven (Fantastisk gyser/thriller)

Generalt er jeg meget til gysere, så hvis du vil ha et godt gys, kan jeg anbefale Paranormal Acitivity 1-2-3 (3´eren er dog ikke udkommet endnu)… Selv en hærdet gyser fanatiker som mig, sprang en del i sofaen under disse film… :høhø: