Nye katte på matriklen

Hej jeg har før fået god hjælp herinde, så håber I kan hjælpe mig lidt igen. Fiona har været enehersker her på matriklen i 3 år. Her er 4 lejligheder. Fiona kan løbe ud i et ret beskyttet naturområde. Hun bliver lukket ud og ind, så ingen kattelem. Nu er der så flyttet en katte dame mere ind i lejligheden under mig. Som også har valgt dette sted, netop fordi her er fredeligt for mennesker og dyr. Hun har to katte. Et søskende par, han og hun, på 15 år. Begge er neutraliseret. Fiona ligeså, hun fylder 10 år i august. Hvordan tackler vi det, når de nye katte skal ud ? Det er jo ikke sikkert Fiona lige synes hun skal dele med dem? :sweat_smile: gode råd modtages meget gerne! :hugs:

7 Synes om

Hvis det går helt galt kan I så aftale at lukke dem ud på skift?
Jeg håber det bedste så misserne kan færdes frit. :love:

5 Synes om

Ja det kunne være en mulighed. Men mon ikke det skal være plan B, det tror jeg du har ret i. For det kunne godt blive lidt besværligt. Men naturligvis hellere det end, at ingen af dem kan komme ud. :sweat_smile:

5 Synes om

Måske kan I lave en form for sammenføring? Jeg ved ikke lige hvordan, men noget med, at I som minimum begge er til stede, når de skal møde hinanden. Masser af godbidder og mad og den slags, som man nu bruger ved sammenføringer.

Jeg har ingen erfaring med den slags, så du må ikke tro, jeg ved, hvad jeg siger :wink:

5 Synes om

Det er en rigtig god ide. Omend lidt for sent jeg så dit skriv og fordi hun allerede lukkede dem ud i aftes på trods af vi skulle lave en plan. :sweat_smile: Vi har for lidt siden set Fiona og hannen møde hinanden. De røg i totterne på hinanden, men vi fik dem talt fra at eskalere helt vildt. Så nu må det vist gå sin gang. :pray::crossed_fingers:

6 Synes om

Det er måske ikke for sent at prøve noget mere velovervejet?

5 Synes om

Det går allerede lidt bedre. (7 9 13) :pray: Fiona har det fineste kattesprog og viser at hun gider ikke slås. :heart_eyes: vi er der hver gang vi hører dem derude. Og jeg har godbidder parat nu. :blush:

11 Synes om