Efter tabet af min skønne Momo tilbage i november snakkede vi om at anskaffe en ny kat/killing så efter jul besøgte vi Inges kattehjem i Hobro og kom ikke hjem med kun en killing men to. Nandor (dreng med hvid) og Luna (Pige,grå). Og det har helt sikkert gjort savnet til Momo nemmere, selvom jeg konstant går rundt og er “bange” for at glemme ham - hvis i ved hvad jeg mener. <3 Selvom det selvfølgelig er noget fis.
De første par dage skulle de lige falde til men der er nogenlunde faldet ro på - så meget der nu en gang kan på 2 killinger. De har ihvertfald stor glæde af hinanden og det er skønt,
Mit eneste problem er at især hankatten er nærmest helt panisk hver gang vi f.eks har en dør lukket eller når de er på deres “værelse” når vi tager på arbejde.
Det er selvfølgelig kun midlertidigt til vi 100 % er sikre på de kan med vores hunkat Gaia og f.eks ikke kradser i sofa m.m. Han hylder og hylder - jeg har aldrig oplevet en kat hyle så voldsomt før. Han reagere også udad og bliver meget “destruktiv” vi havde nogle dage et overvågningskamera sat op i værelset og kunne se alt hvad de lavede og han reagerede ved at være meget voldsom ved sin søster og kravle overalt - nærmest på væggene. Mig og min mand leger med dem morgen og aften og når vi kommer hjem fra arbejde indtil de puster og er trætte.
Vi har bestilt 2 ekstra kradsetræer hjem så de kan komme op i højden - den vi har lige pt er ved at være gammel og slidt. Derudover er der bestilt masser af legetøj hjem til dem.