Nye planter

Hejsa,

Vil hører om en venlig sjæl, ville hjælpe med at finde nogle planter.

Skal selvfølgelig være ufarlige for katte.
Er en singel fyr, så planterne må gerne være nemme at passe.

:):):slight_smile:

Så vil jeg varmt anbefale dig at købe sukkulenter - de er smukke - og så er de rigtig ungkarleplanter, der kan tåle at tørre godt og grundigt ud mellem vandingerne.

:tihi::tihi:

Orkideer. Skal kun vandes ugentligt.

Super tak for det! :smiley:

Hvad med nogle af disse her kunstige planter som ligner den rigtige vare til forveksing??
Ser altid hamrende godt ud, skal ikke vandes, taber ikke bladene og kattene gider dem ikke. :slight_smile:

[quote=Mig og Mille T;144907]Hvad med nogle af disse her kunstige planter som ligner den rigtige vare til forveksing??
Ser altid hamrende godt ud, skal ikke vandes, taber ikke bladene og kattene gider dem ikke. :)[/quote]

Kan man få dem så de ligner rigtige planter, sådan helt rigtig…
Har før set plastik planter og de lignede hø :frowning:

Ja jeg har set fler i gartnerier og byggemarkeder der er svære at se IKKE er ægte.
Selvfølgelig er der stadig nogen der ligner noget der er løgn, men der er mange flotte look alike osse:)

Jeg har valgt den nemme løsning:

Jeg har slet ingen planter :smiley:

Mit mande-gen har nemlig overtaget på dét punkt, så hver gang jeg får en plante i gave eller lign., dør den ud i løbet af et par uger. Mit liv er for kort til at vande blomster, tror jeg.

Ja, jeg har også set flere af den slags planter hvor jeg har måttet hen og mærke for at se om de var ægte eller ej

En liste ang. giftighed kan ses her http://www.kattens.net/giftige_planter.htm

[quote=Vivi_Fletcher;144919]Jeg har valgt den nemme løsning:

Jeg har slet ingen planter :smiley:

Mit mande-gen har nemlig overtaget på dét punkt, så hver gang jeg får en plante i gave eller lign., dør den ud i løbet af et par uger. Mit liv er for kort til at vande blomster, tror jeg.[/quote]

Lidt ligesom mig:) Og da jeg endelig fik 2 planter jeg kunne holde liv i, blev de plukket af Mille og Laban:venter::venter:

Har lige købt 4 levende planter. Wee. :wehu:

Vi har ellers kun haft kunstige planter og blomster i lang tid, da planter har en tendens til, at dø, når de flytter ind her. :ups: Lidt træls, når vi nu også godt kan lide de levende planter.

Det er kaffeplanter vi har købt og de er både pænt store og så var de billige- 42 kr. for 2 styks. :slight_smile:

Hvad med stuebambus?

Katte elsker at spise stuebambus og så er de flotte.

http://www.mirosa.dk/planter/images/stuebambus.jpg

Jeg fandt lige en side med kunstige planter - de er ikke helt tossede synes jeg. Faktisk er de lidt pæne :slight_smile:

http://www.ergoland.dk/catalog/images/conv5/6200266000000000-1.jpg

:):):slight_smile:

Ja, de er da fine… der skal nu være planter i et hjem… og helst de ægte.

Jeg har haft planter, siden jeg flyttede hjemmefra som 17-årig - det pynter, det hygger og nogen dufter helt vidunderligt som f.eks Gardenia…Duftranke… Hyacinter…

:slight_smile:

Jeg har osse planer, men efter vi flyttede så tabte en del af dem bladene, hvilket sikkert skyldes flytningen. Der er begyndt at komme nye blade. Jeg har osse en Aloe Vera, den har nemt ved at klare sig :slight_smile:

Jeg har to fredsliljer… kattene gider dem ikke… og de er MEGET nemme at holde… de kan næsten dø helt… hænge med bladene ud over kante og være brunlige… så får de en skvæt vand og vupti… en time efter stråler de igen :stuck_out_tongue:

(Det er ikke så tit der er blomster på, men selve planten er nu meget pæn)

Ud over det så ved jeg man i Bauhaus kan få en masse kunstige planter der ligner meget godt den ægte vare… og der er vist også tilbud på sukkulenter i øjeblikket…

(ja… gæt hvor jeg arbejder :wink: hehe )

Her er også en liste over hvilke planter der er giftige/ikke giftige for katte
http://killingelisten.dk/planter/
Jeg kan heller ikke selv holde liv i dem, for på ingen tid har kattene splittet dem ad hehe

fredsliljer er let giftige, men hvis dine katte lader dem være så er det jo ikke noget problem

Jeg købte citrustræer.
1: fordi det er træer og ikke sådan at knække
2: fordi der er pigge på, så de er uinteressante at kradse i…not
3: fordi de dufter dejligt når de blomstrer.

Da de kom ind i huset var de fine, men med den pels mine katte har, var det ikke noget problem at klatre rundt i dem, uden at piggene generede nævneværdigt.
Så kunne de også fange bladene, så nu er det sådan nogle pinde der har enkelte blade hist og pist :frowning:

Jeg har osse prøvet med stuebirk, med samme resultat.
Drageblodstræ ummm topskuddene er bare mums, og det kan planten altså ikke tåle at undvære .

Så nu står den på orkideer og fredsliljer som de godt kan lade være.

jeg har kun 1 plante og det er et træ der står og passer sig selv året rundt udenfor på terassen, gudskelov er det så lille at misserne har droppet at ville klatre i det, men der er jo også mange stooore og fiiiine træer få meter væk…

Må så liiiige sige at en orkide er IKKE nem, den skal ganskevist ikke vandes så meget, MEN den kræver at man kender den og at man har tiden til den, det er en blomst der kræver decideret omsorg…Så den ville jeg ikke anbefale selvom den er drøn smuk…