Nye stjernetegn :S?

Jo da - himlen er fuld af stjernetegn (eller stjernebilleder, for det er det samme), og ikke bare dem der bruges som symboler i astrologien, men masser af andre… du kender sikkert Lillebjørn og Storebjørn (Karlsvognen), Orion, Lyren, Svanen… og så Zodiac’en - det er de stjernebilleder, der bruges som symboler i astrologien :slight_smile:

[quote=Ann R;534712]Jo da - himlen er fuld af stjernetegn (eller stjernebilleder, for det er det samme), og ikke bare dem der bruges som symboler i astrologien, men masser af andre… du kender sikkert Lillebjørn og Storebjørn (Karlsvognen), Orion, Lyren, Svanen… og så Zodiac’en - det er de stjernebilleder, der bruges som symboler i astrologien :slight_smile:

[/quote]

Men tillægges disse stjernebilleder/stjernetegn nogen særlig betydning i astronomien:? I astrologien tillægges de stor betydning for menneskers liv og personlighed.

Hmmm jeg vil ikke være skytte, nej så heller beholde stenbukken… :slight_smile:

Nej. I gamle dag syntes man vist bare stjernernes sammenstilling lignede det, de fik navn efter. Måske var det også nemmere at navigere efter dem, hvis man ligesom satte dem i system (bare et gæt).
Men det er de samme stjernebilleder der tales om - der er bare forskellig opfattelse af betydningen - eller ikke - i fødselsøjeblikket.

Det er da godt de ikkke er officielt, for så ville både børnene og jeg skifte stjernetegn. Og det er øvbøv

Jeg og yngstemanden er krebs og vil blive tvilling.
Min store søn vil blive krebs istedet for løve
Min datter er ivrig baneskytte og gå fra skytte til slangeholdere. Så HUn kom med et STORT NEJ

Hmm blev til Slangeholderen det kender jeg ikke…

Der er noget sært ved den nye liste. Der er er stribe datoer, hvor man åbenbart kan vælge mellem to tegn? :gruble: Det er da noget rod… :øhmm:
(16. februar, 11. marts, 18. april, 13. maj, 21. juni, 20. juli, 10. august, 16. september, 30. oktober, 23. november, 29. november, 17. december og 20. januar)

Stenbukken 20. januar til 16. februar
Vandmanden 16. februar til 11. marts
Fiskene 11. marts til 18. april
Vædderen 18. april til 13. maj
Tyren 13. maj til 21. juni
Tvillingerne 21. juni til 20. juli
Krebsen 20. juli til 10. august
Løven 10. august til 16. september
Jomfruen 16. september til 30. oktober
Vægten 30. oktober til 23. november
Skorpionen 23. november til 29. november
Slangeholderen 29. november til 17. december
Skytten 17. december til 20. januar

[quote=birtheras;534685]Han burde måske blive bonde :høhø:

virker jo til at han er god til at sprede sæd :os::lol:[/quote]

Det er forhåbenligt kun derhjemme han spreder det:tihi:

Jeg vil gerne være en jomfru… Ville nu allerhelst være fisk, men passer mig fint at jeg ik er en skorpion mere. Synes det et klamt ondt dyr :frowning:

Hmmmm, jeg er stenbuk og nægter at blive skytte.

Jeg er skorpion i ascendanten, rykker det så også? Nej, det kan jeg ikke gå med til.:smiley:

Jeg har betalt formuer for at få lagt helt personlige horoskoper for hele familien:tihi:

• iøvrigt er de forbløffende korrekte, og der er ikke ét horoskop der ville kunne passe på en anden end ejeren, det er dét der er så underligt.
    Faktisk troede jeg at der ville komme sådan nogle ‘standart horoskoper’ der ville passe på hvem som helst, men det gjorde der bestemt ikke, så jeg blev faktisk positivt overrasket.

Jeg kan trøste jer med at det bare er noget opreklameret fis, som medierne har fundet på…
Det er og bliver aldrig officielt…

I kan selv læse det her…

Hvis I ikke er så glade for engelsk kan jeg anbefale at bruge Google Translate, det gjorde jeg… :tihi:

Det placerer mig lige midt i løvens tegn, som jeg altid har tilhørt, så ingen ændring her.

Jeg kan se, at de har indplaceret et nyt tegn - nemlig slangeholderens