Nyre vådkost til gammelmissen

Er der nogen der kender til noget nyre vådkost med meget små bidder i meget sky? Miss Frida ved godt hvad hun gerne vil have, og hun har lidt svært ved at tumle alt for store bidder.

Det hjælper ikke eventuelt at mose dem? Eller skal der være flere tydelige konsistenser, for at hun vil spise det?

Jeg har forsøgt at mose og hakke over. Egentligt ved jeg ik om det bare er fordi hun KUN foretrækker skyen, det var for at teste det lidt. Hun elsker skyen fra de andres almindelige dåsemad. :grin:
Jeg ved ik om man kan købe rent sky?? :hoho:

Det kan man jo godt, det er bare ikke som udgangspunkt lavet til katte :wink: Måske har hun det lidt, lige som jeg havde det, da jeg var sløj af medicin. Jeg orkede kun at spise sødt og blødt. Eller måske har hun det bare som rigtig mange andre katte, der slikker sky og sovs af bidderne :blush:

1 Synes om

Hun spiser heldigvis tørkost ved siden af. Men hun bliver jo lidt forkælet. :smil:

Man kan købe “saucen” hos nogle mærker. Sheba, Vitakraft og Cosma lave “suppe”.

2 Synes om

Det er meget almindeligt at katte helst kun vil have sovsen.

Begynder hun at blive mere småtspisende/kræsen kan det snildt være pga ubehag (kvalme fx) skabt af nyreproblemerne :slight_smile:

2 Synes om

Ja det skal jeg være opmærksom på, men heldigvis er hun stadig glad for tørfoderet. :relaxed: