Nyt hjem til min kat

Jeg har en kat på 2 år som jeg har haft fra lille killing, som jeg skal finder nyt hjem til, på grund af sygdom, han har gået her hos mig han fri afgang til naturen. han kan måske kommer til et familiemedlem hvor der i forvejen er 3 katte er det god ide V H Gerda

Det kan det være, men det kan også være rigtig skidt :slightly_smiling_face:
I skal være indforstået med at sammenføringen skal gå langsomt og måske over lang tid. Ude/inde i sammenføringsperioden er en svær en og i kan risikere nogle vælger at flytte hjemmefra. Jeg har kun erfaring med sammenføring indenfor, og med voksne katte tager det bare lidt længere tid end med killinger, men det er ikke umuligt :slightly_smiling_face:

5 Synes om

Som @_DK_Sugieh siger, så er det ikke til at forudsige, hvordan det vil gå. Det afhænger så meget af de enkelte kattes temperament og måske også alder, om de vil acceptere hinanden. Det kræver i hvert fald, at man har planlagt på forhånd, hvordan de skal føres sammen, og ikke bare regner med, de selv finder ud af det.

Og så er det helt sikkert en god idé også at have en plan B, hvis det nu ikke skulle lykkes.

3 Synes om

Her er en god artikel om sammenføring af katte - det kan give ide om hvad det vil kræve at få sammenføring til at lykkedes

1 Synes om