:)
Her kommer så foreløbigt sidste kapitel om nytårsmissen Cleo.
Hos dyrlægen :
På vej til dyrlægen, forsvarligt pakket ind
Vet. sygeplejerske læste hurtigt og uden problemer Cleo’s øremærke - dog var hun i tvivl om det første bogstav.
Jeg fik én af dyrlægerne til at kontrollere - og hun fandt så det sidste bogstav.
Mens de ledte i katteregistret, måtte Cleo for 3. gang ind til dyrlægen - da de ikke lige havde tjekket om hun var en han/hun.
Selv 3 gange ud og ind af transportkassen, og blive pillet/rodet og håndteret - var Cleo fuldstændig rolig og bare SÅ dejlig - til sidst lagde hun sig til at sove i kassen oven på den dejlige varmedunk med uldtæppe ovenpå.
Ringede til Kattens Værn, for at høre om hun var efterlyst dér - men nej.
Hun oplyste, at der var overbooket derinde - men at vi kunne ringe på mandag og få hende på venteliste - men dén mulighed var end ikke til overvejelse - hun skulle ikke sidde i et lille bur og vente - og vi ville selv så gerne have at vide, om hun fandt sin ejer.
Jeg ringede til ejeren - nummeret eksisterede ikke længere - men der var et nummer til hendes arbejdsplads, så jeg ringede dertil og da hun ikke var der - bad jeg hendes kollega om at give hende besked om Cleo.
Efter et par timer hos dyrlægen, blev det til at dyrlægen vill kontakte ejeren hele dagen/aftenen - så hun kunne få mit nummer/navn/adresse.
(den helt nye, unge, dejlige og helt utroligt hjælpsome vet. sygeplejerske havde kommet til at give os oplysningerne om ejerens navn og adresse - men dyrlægen fandt på Katteregisteret, at hun ikke ville have sit navn/nummer ud offentligt, derfor var det hende der ville ringe)
Hjemme igen :
Vi kom hjem igen, og så var det bare at vente… og vente… på, at Cleo’s ejer ringede.
Og ENDELIG !!! klokken 17.43 ringede Cleo’s mor - hun var bare SÅ glad (undskyld, men jeg syntes ikke at hun lød særlig glad) - for at vi havde Cleo.
]
Hun var så glad at hun ville komme inden for en time (en time !!?? - hun bor ca. 5 minutters gang herfra) - men der gik nu også 2 timer, før hun kom.
Hun fortalte, at Cleo var forsvundet for 2 1/2 år siden !!!
Hun havde godt nok aldrig fået hende efterlyst, men havde da tænkt på det… hun havde i mellemtiden fået en hund og en ny kat…
Jeg gentog 3 gange i samtalen, at når det nu var 2 1/2 år siden Cleo forsvandt - så var det helt i orden, hvis hun ikke ville have hende igen - for jeg kunne godt have ønsket noget bedre for Cleo - men hun insisterede, for hun have saaaaavnet hende.
For et par måneder siden, havde hun luftet sin hund i en dejlig park lige her hvor vi - og dér havde hun set Cleo - taget hende op, og var begyndt at græde fordi hun savnede hende !!??
Men hun kunne ikke tage hende med hjem, da hun jo havde hunden med !!??
Nu har hun ikke hunden længere, den er sendt på landet - men hun har en kastreret hankat.
Nå, men Cleo tog da pænt imod hende - men det har hun gjort ved alle der ville nusse… så selv om nabo og jeg ikke havde den store lyst til at udlevere hende, så var vi nødt til det.
Cleo må klart have boet hos mennesker i de 2 1/2 år, for hun var velnæret, fin pels og noget så kælen og dejlig…
Nabo og jeg var nødt til at sige, at nu måtte hun holde Cleo inde et par dage - og ja, det ville hun da også… nu venter nabo og jeg spændt, for vi bad om at få en lille update om hvordan Cleo trives hos hende.
OG vi vil holde øje med vores trappesten, hvor hun sad og græd Nytårsaften - for lur mig, om hun ikke kan finde tilbage til hotellet, hvor man bliver vækket om morgenen med nykogt torsk med rejer på, masser af nus, kæl og kys fra to skøre katte-elskere.
Tak for en dejlig tid, Cleo - du bliver ikke glemt.
Og så kommer der lige et vulkanudbrud over den ansvarsløse ejer - det er ikke for sarte øjne - men jeg MÅ ud med det :
:mad: :fuck: