Nytårsmissen Cleo

:):slight_smile:

Her kommer så foreløbigt sidste kapitel om nytårsmissen Cleo.

Hos dyrlægen :

På vej til dyrlægen, forsvarligt pakket ind

Vet. sygeplejerske læste hurtigt og uden problemer Cleo’s øremærke - dog var hun i tvivl om det første bogstav.
Jeg fik én af dyrlægerne til at kontrollere - og hun fandt så det sidste bogstav.

Mens de ledte i katteregistret, måtte Cleo for 3. gang ind til dyrlægen - da de ikke lige havde tjekket om hun var en han/hun.

Selv 3 gange ud og ind af transportkassen, og blive pillet/rodet og håndteret - var Cleo fuldstændig rolig og bare SÅ dejlig - til sidst lagde hun sig til at sove i kassen oven på den dejlige varmedunk med uldtæppe ovenpå.

:wehuu::wehuu::wehuu:

Ringede til Kattens Værn, for at høre om hun var efterlyst dér - men nej.
Hun oplyste, at der var overbooket derinde - men at vi kunne ringe på mandag og få hende på venteliste - men dén mulighed var end ikke til overvejelse - hun skulle ikke sidde i et lille bur og vente - og vi ville selv så gerne have at vide, om hun fandt sin ejer.

Jeg ringede til ejeren - nummeret eksisterede ikke længere - men der var et nummer til hendes arbejdsplads, så jeg ringede dertil og da hun ikke var der - bad jeg hendes kollega om at give hende besked om Cleo.

Efter et par timer hos dyrlægen, blev det til at dyrlægen vill kontakte ejeren hele dagen/aftenen - så hun kunne få mit nummer/navn/adresse.
(den helt nye, unge, dejlige og helt utroligt hjælpsome vet. sygeplejerske havde kommet til at give os oplysningerne om ejerens navn og adresse - men dyrlægen fandt på Katteregisteret, at hun ikke ville have sit navn/nummer ud offentligt, derfor var det hende der ville ringe)

Hjemme igen :

Vi kom hjem igen, og så var det bare at vente… og vente… på, at Cleo’s ejer ringede.

Og ENDELIG !!! klokken 17.43 ringede Cleo’s mor - hun var bare SÅ glad (undskyld, men jeg syntes ikke at hun lød særlig glad) - for at vi havde Cleo.
]
Hun var så glad at hun ville komme inden for en time (en time !!?? - hun bor ca. 5 minutters gang herfra) - men der gik nu også 2 timer, før hun kom.

Hun fortalte, at Cleo var forsvundet for 2 1/2 år siden !!!
Hun havde godt nok aldrig fået hende efterlyst, men havde da tænkt på det… hun havde i mellemtiden fået en hund og en ny kat…

Jeg gentog 3 gange i samtalen, at når det nu var 2 1/2 år siden Cleo forsvandt - så var det helt i orden, hvis hun ikke ville have hende igen - for jeg kunne godt have ønsket noget bedre for Cleo - men hun insisterede, for hun have saaaaavnet hende.
For et par måneder siden, havde hun luftet sin hund i en dejlig park lige her hvor vi - og dér havde hun set Cleo - taget hende op, og var begyndt at græde fordi hun savnede hende !!??
Men hun kunne ikke tage hende med hjem, da hun jo havde hunden med !!??

Nu har hun ikke hunden længere, den er sendt på landet - men hun har en kastreret hankat.

Nå, men Cleo tog da pænt imod hende - men det har hun gjort ved alle der ville nusse… så selv om nabo og jeg ikke havde den store lyst til at udlevere hende, så var vi nødt til det.

Cleo må klart have boet hos mennesker i de 2 1/2 år, for hun var velnæret, fin pels og noget så kælen og dejlig…

Nabo og jeg var nødt til at sige, at nu måtte hun holde Cleo inde et par dage - og ja, det ville hun da også… nu venter nabo og jeg spændt, for vi bad om at få en lille update om hvordan Cleo trives hos hende.

OG vi vil holde øje med vores trappesten, hvor hun sad og græd Nytårsaften - for lur mig, om hun ikke kan finde tilbage til hotellet, hvor man bliver vækket om morgenen med nykogt torsk med rejer på, masser af nus, kæl og kys fra to skøre katte-elskere.

Tak for en dejlig tid, Cleo - du bliver ikke glemt.

Og så kommer der lige et vulkanudbrud over den ansvarsløse ejer - det er ikke for sarte øjne - men jeg MÅ ud med det :

:mad: :prut: :fuck: :thumbdown: :muhaha: :doh:

Aiii altså … kan sgu godt forstå, at det ikke var med den store glæde hun blev udleveret.
2 1/2 år siden og så er katten end ikke efterlyst!
Men gad vide, hvor den så har boet i de 2 1/2 år? Måske der er en “anden ejer”, der virkelig savner hende?

:s:S

I retfærdighedens navn er jeg selvfølgelig nødt til at sige, at en sag altid har 2 sider - men her finder jeg bare ingen formildende omstændigheder.

Men måske er det mig, der har et forkvaklet forhold til dyr.

Jeg elsker Silke, jeg forguder den jord hun sætter sine små poter på, jeg glædes ved blot at se på hende, når hun spiser, sover, leger - og her er hun ikke blot en kat - hun er et skattet medlem af familien - og ikke til at leve uden.

:wehuu::wehuu::wehuu:

Skal jeg mon opsøge en form for terapeut med mine symptomer ??

:wehu::wehu::wehu:

Enten det, eller også skulle du overveje om ikke Silke skal ha’ en legekammerat i julegave :smiley:
Det kan jo være Cleo kommer retur :wink:

Ja det var da godt nok mærkeligt. Den kat har helt sikkert boet hos nogle andre mennesker i den tid. Hvis hun boede tæt på og lukker den ud, så vil den nok finde tilbage til de mennesker den har boet hos, kan man da håbe.

hvis cleos gamle mor kun bor 5 min derfra - så gå du en tur i nabolaget de næste par dage… så møæder du HELT sikkert Cleo

hvad du gør derfra - det ved kun du… men det ville jeg da gøre :slight_smile:

Jeg synes, at man kan sættet et stort spørgsmålstegn ved, om den gimpe (undskyld udtrykket, men det dækker vist meget godt) overhovedet ejer Cleo mere?

2 ½ år .- ingen efterlysning og når hun så ser katten kan hun ikke tage den med hjem, da hun har en hund med.
:fuck::fuck::fuck::fuck:

Jeg er helt sikker på, at Cleo har boet et andet sted i det tidsrum og forhåbentlig finder hun derhen igen, når den “ansvarlige” katteejer lukker hende ud igen
(Sikkert allerede i dag)

I guder, havde det været én af mine katte, så havde jeg stået hos Therese inden hun havde fået lagt røret på.

Sådan en :doh::doh::doh:

Puh…ha…
en historie. :doh:

Normalt taler jeg ellers pænt.
Men sikke da en kvaj-pande :doh:U

Under flytning mistede vi vores elskede
huskat Stribe.
Vi sov ikke - vi talte ikke om andet -
børnene ledte og ledte -
vi voksne ledte.
Sedler blev sat op.
Vi græd og græd alle 4.

Vi kaldte nat og dag.
Ved den midste lyd sprang vi ud af sengene;
men der var ingen elsket kat.

Efter 2år og 1 uge.
Ringede telefonen en aften.
Jeg sad i nattøj og bare tæer.
Man kan altså godt køre bil i bare tæer i februar.

Vores Stribe stod midt i en stue hos søde mennesker.
Heldigvis havde han halsbånd på. :slight_smile:

Han fejlede alt incl. leukemi.:ked:
Han havde levet som vildkat;:ked:

men kende sin mor.
Det kunne han.
Da han hørte min stemme løb han mig i møde.:slight_smile:

Nu græder jeg altså; selvom det er 19 år siden :ked:

Gode tanker
til alle, som elsker deres dyr.

De andre kan rende og hoppe.
Mona

:kryds::kryds::kryds:

Det er faktisk mit håb, at den finder tilbage - for jeg er ikke i tvivl om at den bliver lukket ud igen.

[quote=Battlestar;91841]hvis cleos gamle mor kun bor 5 min derfra - så gå du en tur i nabolaget de næste par dage… så møæder du HELT sikkert Cleo

hvad du gør derfra - det ved kun du… men det ville jeg da gøre :)[/quote]

:thumbup::thumbup:

Du kan tro, at jeg skal den vej hver eneste dag det næste stykke tid - jeg har faktisk overvejet at sætte sedler op - så den falske ejer kan få hende tilbage.

Ikke noget særligt pænt træk fra min side - men jeg er lidt olm over sådan noget sløseri.

:thumbdown:

Jeg oplevede noget af det samme med min røde kat Leonardo, som jeg fik med fra Galten dyreklinik sammen med Nemo. Omend dette var en smuk oplevelse.

Leo var en joker - vi anede ikke han var der, men jeg kunne ikke lade ham sidde, så jeg tog dem begge.

Pludselig dukkede den her kvinde op ved min dør. Hun sagde, at hendes røde kat vist gik i min løbegård. Jeg lukkede hende ind, og sagde at katten var hentet i Galten og ikke fra Viborg.

Leo sad i gården og så på hende. Hun sagde, at det mønster kunne hun kende og at det var hendes kat. Han var hoppet på en lastbil ved en fejl og kørt væk fra byen for nogle måneder siden. Jeg var temmelig rystet for Leos poter var TOTAL hudløse og kløerne slidt væk - han lignede en som havde gået langt før dyrlægen fik ham ind i Galten.

Så sagde hun, at Leo (han havde et andet navn, som jeg ikke husker pt), havde en hjørnetand som var flækket - katten op på bordet op med munden og ganske rigtig - det havde han. Hun sagde, at han havde en enkel sort tå på venstre bagpote - kiggede - jeps det havde han.

Jeg var knust!

Så stod hun lidt og aede ham og vi sagde ingenting. Hun så på de andre katte, på Leo på mig, på min lejlighed på løbegården og på Leo. Alle var stille.

Så vendte hun sig, lagde en hånd på min ene skulder og sagde:
“Jeg tog fejl. Det er ikke min kat. Det er din”.

Så gik hun.

Jeg fik hverken sagt farvel eller noget. Det var en utrolig smuk oplevelse.

MVH Helle

:ked::ked:

Nej altså, det var da en tåreperser - jeg kom til at fælde en tåre, jeg er et gammelt fjols til sådanne historier - men se DÈT kalder jeg katte-kærlighed.

Hun kunne godt se, hvor godt han havde det hos dig - og derfor lod hun ham blive.

Det er da næstekærlighed - tak fordi du delte historien med os.

:wehuu:

For mig lyder det som om hun ikke fortjener Cleo :sorry:… Magen til , ligegyldighed over for hendes mis :doh:… Jeg tror ikke der går så længe før Cleo igen banker på … Katte er jo kloge dyr de ved nok, hvor de har det bedst :slight_smile:

Jeg ved godt det ikke lyder pænt, men jeg håber virkelig den mis finder hjem til dig igen Therese.
Den er så sød og har fortjent en som dig som madmor.
Knus Elin

Cleos ejer lyder akkurat lige så “fantastisk” som Gizmos tidligere ejer - hende har jeg skrevet om på Gizmos hjemmeside.

Det er vist ikke nødvendigt at sige mere…Gizmo har været min siden 2002…

En utrolig historie - og ufatteligt at en katteejer kan være så ansvarsløs :doh: - historien om at hun ikke kunne tage katten med sig, fordi hun var ude at gå tur med hunden, bare for meget :doh:

Der må sidde en anden familie et sted som savner Cleo, ud fra billederne har hun jo ikke været vildkat i 2½ år.

Ja, jeg ville også gå ture i området for at sikre mig, at hun ikke igen løber forvildet rundt - man kan kun håbe, at Cleo finder tilbage til enten dig Therese eller de andre, der har passet hende de sidste par år :kryds:

Tak for opdateringen - og vi hører selvfølgelig gerne, hvis der er nyt.

Sikke en ejer, ikke en gang efterlyse den da den forsvinder :doh:

Jeg siger bare, håber Cleo kommer hjem til dig igen.