. o O aprils tanker

Åh, hvor var det skønt at komme hjem og få skoene af … :danse:
Jeg har været til en bisættelse og har derfor haft ‘‘ordenlige’’ sko på i flere timer (ikke crocs eller tåsandaler) og det var varmt, især der hvor der var gravøl … :s:
Men kattene synes mine fødder dufter dejligt … :hoho:

6 Synes om

Bah
Er ikke til biler.
Hvorfor kan folk ikke bare køre ordentlig uden at ødelægge min bil… nå, men ny bil skal findes før tirsdag hvor låne bilen skal tilbage… suk

Men det bliver nok en dacia igen

1 Synes om

Genbrugs billed

Med ønske om alle får en god påske/ eller fridage


" jeg skulle have ødelagt dem sidste år, nu skal de igen i år stå i vejen :smirk_cat:"

God påske til alle kattegale og katte

18 Synes om

Tusind tak og i lige måde :rabbit2: :rabbit2: :rabbit2:

1 Synes om

Så må I da også lige få et gebrugsbillede (det er 10 år gammelt gulp) med påskehilsner herfra :rabbit: :hatching_chick:

18 Synes om

Er der virkelig ikke flere gaver fra kattene :slightly_smiling_face:, det er ved og være sidste chance med bidrag inden konkurrence går i gang kl 00:01 :wink:

Med venlig hilsen

5 Synes om

Var ude og gå i dag kl 5, sikke en smuk morgen, måne var fuld, solen kunne man lige ane var på vej op, det var let frost, det gør noget helt specielt, fuglene begynte stille og pippe :blush:

Har også set de første 5 humlebier i dag, ja dem syndes jeg er fascinerende og se der får starte foråret

Med venlig hilsen

10 Synes om

Jeg så årets første sommerfugl, i går på vej hjem fra job. :butterfly:
Ved hoveddøren stødte jeg også på årets første hveps, der ihærdigt forsøgte at komme med ind. :angry:
Jeg glæder mig ikke til igen at skulle rende og klaske hvepse, inden kattene får fat i dem. :confused:

5 Synes om

I går så jeg Donkey slæbe rundt på en bi i munden :surrender:
Men jeg tror ikke han blev stukket, eller også er han mere giftig end bien … jeg har i hvert fald ikke set hævelser nogen steder :rolleyes2:

6 Synes om

Igor blev stukket af noget i går. Han slikkede sin pote som en gal, og den hævede også op. Men han blev nu frisk igen hurtigt.
Det er sjovt, for nogle ting kan kattene godt lære at holde sig fra. Men ikke stikkende insekter :roll_eyes:

4 Synes om

Jeg har set en del olie biller i dag, og en del svaner der er kommet flyvende ikke i flokke men to eller 4 af gangen

Med venlig hilsen

4 Synes om

Min mors kusine har skrevet Simbas sang til Katjas konfirmation og jeg har her til aften leget med gaffatape, så papkassen kan holde til lidt over 7 kg kat :see_no_evil:

Jeg regner med at pakke kassen fint ind :smiley:

3 Synes om

Du kunne jo redde dem, fremfor at klaske dem? :muhaha:

2 Synes om

Det er jeg sgu for bange for dem til!
Har prøvet nogle gange, men de fatter jo ikke et vink med et vognstang, at man prøver hjælpe dem. :sweat_smile:

1 Synes om

:gruble: Jeg misforstår måske, men skal han med som sangskjuler?

1 Synes om

Hehe, sæt et glas ovenpå dem, skub et stykke papir eller lign. under, og der er styr på dem til de er ude igen :grin:

1 Synes om

Ja, han skal “crashe” festen, da han kan sidde og se alle gæsterne ankomme

1 Synes om

Nu har jeg ikke tjek på hvor bange Tea er for hvepse, men folk siger det samme om edderkopper til mig, og det kommer bare ikke til at ske. Min angst for dem er alt for stor til at jeg kan fange dem levende, desværre. For logisk set, synes jeg ikke der er noget galt med edderkopper, de er nyttedyr, men min angst går helt i selvsving når jeg ser en, så bare det at komme tæt nok på til at slå dem ihjel, er en voldsom udfordring! :grimacing: :surrender:

4 Synes om

@Enki og @Tea I skal være glade for at i ikke har mit job. Jeg arbejder i en skovbørnehave, hvor edderkopper, hvepse og andet kryb er en del af hverdagen. Vi skal ovenikøbet tage udgangspunkt i børnenes interesser i vores daglige arbejde. Og da mange af børnene synes at kryb er meget spændende, har vi haft temaforløb om edderkopper, bænkebider mm. Vi undersøgte mange af børnenes teser om dem. Bl.a kan en edderkop gå baglæns ? Kan edderkopper flyve ? Det har været nogle supergode forløb, hvor mange børn har fået ændret deres syn på dyrene. Jeg har oplevet børn der er gået fra at skrige og have en lettere hysterisk tilgang til dem, til at nu er de faktisk lidt spændende og skal undersøges med lup og pincet. Samtidigt har det også været godt for nogle af mine kollegaer, som også har rykket sig :spider:

15 Synes om

Enig, som naturvejleder har jeg også haft en del “krible krable” forløb med især de yngre klasser og børnehaver. Det er helt vildt hvor meget børnene kan rykke sig i løbet af kort tid :smil:

7 Synes om