. o O Aprils tanketråd

Hm det må jeg lige kigge på - kender det ikke, men det er måske et forsøg værd om kræsenpinden vil have det :slight_smile:

Hun gider nemlig ikke a/d, men heldigvis gider hun godt animonda carny vådfoder, som jo heldigvis er pænt med protein i :slight_smile:

Så vidt jeg husker, er det ikke vådfoder i almindelig forstand, men noget mere flydende. Så måske? Men har Royal Canine ikke også noget i samme retning? @Vipstosen - jeg tror, det er dig, der somme tider har omtalt det?

1 Synes om

Der findes noget der hedder Oralade. Sådan noget flydende booster. Det er som med alt andet, nogle indhalerer det og andre skal ikke have det i sin mund :smiley: Det er typisk dem, der slet ikke har behov for det, der kan lide det :rolleyes:
Det kan købes hos DLG/Land og Fritid.

5 Synes om

Det er let at svinge ind efter på vej hjem i dag :smiley: det må jeg have afprøvet :slight_smile:
Rappe plejer faktisk at være glad for de der “væsker med smag” :slight_smile:
hun elsker feks de flydende whiskas, animondas kattemælk m.fl. :slight_smile: så lur mig om ikke oralade vil falde i god jord :+1:

5 Synes om

Er der nogen der gør det?
Af sådan et special produkt at være, synes jeg virkelig der skulle arbejdes med smagen ifht kat.
Kender til virkelig mange der ikke vil have det!

Fuldfed cremefraiche ? herhjemme elsker nogen det, andre ikke - og så kan jeg jo selv bruge det hvis ikke man vil have det.

3 Synes om

Ugens billede kører en uge mere, men nu skal I også i sving! :venter:

4 Synes om

Jeg tror du tænker på virbacs nutriplus gel, den er proppet m kalorier. Jeg har brugt den til Lathania nu her m killingerne, for hun har i den grad været afpillet på trods af hun har ædt som en sindssyg.

Hun har for øvrigt også fået “recovery” kuren fra kattovit der henvises til længere oppe. Men hun er generelt ikke småtspisende så ved ikke om hun helt kan sammenlignes med @PiaB s pigemis. Lathanias normalvægt er 3,1-3,2 her under killi gerne da de to mest fra hende var hun nede på 2,7 og hvis ikke det var fordi jeg vidste hun gav mælk til dem var hun røget til dyrlægen med samme fordi hun var så tynd. Har brugt virbacs gel og kattovitkuren plus killingemad til at få vægt på hende igen

Oralsde er primært til rehydrering og/eller til at holde tarmsystemet kørende afhængig af hvilken variant man vælger. Den er ikke energitung

Hvad med de der kød snack stænger man kan få, vil hun spise dem Pia?

3 Synes om

Det der gel… giv den gas :smiley: efter samme princip, dem der har brug for det vil IKKE have det. Dem som trænger… dream on :rolleyes: Oralade, det kan tvinges i dem :sunglasses:
Kaffefløde og Cr. Fraiche så snakker vi om det :gruble:
Saftevand, hamburgerryg, leverpostej, makrel i tomat, tun, smør… Bring it on :rolleyes:

4 Synes om

Simba får en hård weekend…

Skal være alene hjemme fra kl 10.00 og til engang søndag…

Har dog fået en fra opgangen til lige at kigge ind til ham imorgen aften…

Håber ikke han piver alt for meget, eller laver for meget ballade :smiley:

Svigerfar har lejet en lejrskole (tror jeg det var) til at holde hans 40 års, så vi skal sove der :slight_smile:

2 Synes om

Jeg er i øvrigt fortaler for, at alt der glider ned hos en “for tynd” det bliver serveret. :wink:
Det er muligt det ikke er missemad eller inde under anbefalet kost, men spiser de, så er det fint :slight_smile: Der skal mad i maven til at få appetit, sådan er det også hos mennesker. Så må de fleste måltider bestå af McD, bare de spiser :slight_smile:

5 Synes om

Nogen gange er det jo også fuldstændig ligemeget hvad de spiser om det så er “slik” bare de spiser

Men altså, gelen virker fint her den spiser vi gerne :smirk:… og kødstænger i rå mængder, dem slås der næsten ihjel for, det er de der fra Aldi.

4 Synes om

Jeg har ikke mødt en kat, der ikke ææælsker det her: Køb Aptus Recovery Booster Cat hos Med24.dk

4 Synes om

Anoushka :sunglasses:
Som jeg endte med at “krudte” med first prise skinke :joy:

4 Synes om

De “kødstænger” af div variant spiser hun to af om dagen :ups: simpelthen fordi hun ELSKER kødstænger! Det samme med whiskas’ flydende kattesnack, dem hælder jeg en af op i vådfoderet, så spiser hun nemlig gladeligt så meget hun nu kan :slight_smile:

Heldigvis spiser hun - det er bare små portioner af gangen. Men kødstænger - om hun så skal gispe det sidste ned, så ryger der en hel ned uanset hvad! Hun giver ikke op og udfordrer gerne de andre, så de ikke spiser hendes! :hoho:
Så hun får en hver morgen og aften :slight_smile:
Har vundet og fået et hav af dem i forskellige omgange, så hun kan spise to om dagen den næste måned uden jeg når i bund i lageret :tihi: den eneste grund til hun ikke får flere er, at hun så ville stoppe med at spise alm foder, er jeg ganske overbevist om - og de er jo nu en gang ikke fuldfoder. :ups:

… og i dag er vi faktisk +10g :woohoo: jeg tænker faktisk det er fordi hun generelt har mere mad i hele “systemet” igen, at hun har en lille vægtøgning :slight_smile:
Så jeg har sænket bekymringsniveauet lidt igen :slight_smile:

10 Synes om

Og…. Hvem vandt? :sunglasses: Sådan går det jo altid :heart:
Bare de spiser :wink::blush:

2 Synes om

Det var faktisk Oralade, jeg tænkte på, men det var så en misforståelse.

2 Synes om

Kålene holder pokeraften hos os i aften. De havde bestilt dansk bøf med masser af bløde løg og sovs.
De er 4 og spiste godt 1,5 kg løg :grimacing: Jeg tør ikke tænke på, hvilken rumlen de kommer til at hygge sig med :joy:

6 Synes om

Måske er de mange løg en del af årsagen til at de hedder kålene…

4 Synes om

Engang købt jeg en del ugeblade :see_no_evil: :speak_no_evil:, men der skete noget der gjorde jeg valgt dem fra, men hvor jeg dog savner dem, har overholdt aftalen med mig selv (næsten),
sidste år blev der købt en, men torsdag aften, da jeg var i byen og handle blev jeg meget friste, men jeg lod den stå, men igår blev jeg spurgt om jeg ville hjælpe en med og handle, og der stod en tilbage af bladet,
Så faldt jeg godt nok i gryden :ups: :pose:.
Ja jeg har skældt ud på mig selv

Men derfor måtte jeg købe denne her blad

Med venlig hilsen

8 Synes om

Gud hvor er det et sødt mønster :smiley:

2 Synes om