Forbrugerstyrelsen advarer mod Temu og Shein, som begge er kinesiske. Man kan ikke være sikker på, at varerne lever op til danske standarder. Så det er måske slet ikke så dumt at boycotte dem ![]()
Korrektion: Det er Forbrugerrådet, ikke -styrelsen.
Forbrugerstyrelsen advarer mod Temu og Shein, som begge er kinesiske. Man kan ikke være sikker på, at varerne lever op til danske standarder. Så det er måske slet ikke så dumt at boycotte dem ![]()
Korrektion: Det er Forbrugerrådet, ikke -styrelsen.
Men Temu har så mange sjove ting, jeg ikke anede at jeg manglede … 
En anden ting, man lige nu skal være opmærksom på, er at de ikke har nogen styr på told og moms. Pt. fralægger DAO sig ansvaret for at opkræve det, men det får de garanteret ikke lov til at blive ved med.
Det bliver sendt over Sverige, så det går under et EU land
Det kommer fra Kina, så et eller andet sted skal tolden betales ![]()
Ihhhhh
den 20. marts skal jeg på Rio Bravo og spise aftensmad ![]()
Lars er på kursus og har fødselsdag.
Det koster 119,-
for en enkeltbillet med Kombardoekspressen (det er jo vildt lidt ift. DSB) og så følges vi hjem dagen efter.
Jeg glæder mig allerede helt vildt ![]()
Så vidt jeg har forstået så er det med i prisen.
Temu oplyser, at der er dansk moms inkluderet i prisen, men “Temu oplyser ikke selv – hverken overfor forbrugerne eller Avisen Danmark - hvad virksomheden konkret gør for at hjælpe kunderne med at betale told.” Så den del er der altså ikke styr på - og det er som udgangspunkt et meget højere beløb end moms.
Hvis det blev leveret med Postnord ville det som minimum koste deres håndteringsgebyr på ca. 160 kroner pr. levering.
Havde ikke hørt om Temu (eller for den sags skyld Shein) før jeg tilfældigvis så en pive over dem i et FB opslag i går - min første tanke var “Ja, hva’ fanden havde du forestillet dig…?” for sitet skriger sgu’ da China-crap… ![]()
Det er mindst 30 år siden jeg sidst var der, så måtte lige ind og lure på linket - alt incl. spisekortet er uændret… ![]()
OK, de har godt nok pillet sneglene af, men Rio Bravo gryden overgiver sig tydeligvis aldrig! ![]()
Det er “kun” 4-6 år siden jeg var der, men der er simpelthen så hyggeligt derinde ![]()
Dét er der - og maden er god og meget rimelig i pris
Også kl. 3 om morgenen ![]()
Altså… det er jo overload kitsch, men ja, der er sgu’ hyggeligt og maden er god - ikke mindst kl. 3 om morgenen…
![]()
Tilbage i 80-erne, da jeg arbejdede på Islands Brygge var det vores faste go-to, både når vi skulle ha’ noget at spise efter overarbejde og efter by ture - efterfølgende det sidstnævnte… ![]()
Føler du ikke, at du får nok skæld ud i hverdagen?
Så kan jeg klart anbefale at få dig en Maine Coon…
Jeg har fået en reklame for en meget farlig side
LucyBalu - Modern cat furniture and accessories
Den kan umuligt overgå en siam ![]()
Også lidt min tanke ![]()
Siam har dejligt mørke stemmer… Det her er som at blive skældt ud af en blanding mellem Yvonne, en skærebrænder og Hyacinth.
Det må være farven - han har tortie-tude ![]()
Ihhhh hvor er døde link og uopdaterede hjemmesider bare SÅ irriterende! Luk lortet, hvis ikke man gider at gøre noget ved det alligevel.
Det var dagens brok fra mig ![]()