Det eneste store internationale site, jeg bruger, er Zooplus. Måske fordi jeg ikke ved nok om dem, men i det mindste er de da europæiske, så der er krav til deres standarder. Hvis ikke varerne, de andre sites leverer, er suspekte og kommer fra Kina, så er arbejdsforholdene for deres medarbejdere under al kritik (læs: Amazon, hvis varer også ofte kommer fra Kina).
Helt enig og samtidig brand ærgeligt, at mange nu kun bruger Facebook
Da jeg startede opdræt, var det skønt at kunne kigge hjemmesider og studere stamtavlerne, inden jeg tog kontakt til opdrætter.
Jeg er ikke på Facebook, og jeg køber af princip ikke katte fra opdrættere der ikke har en ordentlig hjemmeside ![]()
Og jeg køber af princip ikke noget fra forhandlere der ikke har en ordentlig hjemmeside… ![]()
Det gør jeg så heller ikke. Jeg ved ikke hvorfor jeg kun tænkte på at nævne katte ![]()
Dejligt at du og andre stadig sætter pris på en god hjemmeside. Vi har gennem tiden spurgt til hvorfor køber nettop valgte at købe hos os og 90% svarede pga af vores hjemmeside og de mange billeder, speciel beskrivelse af os og vores familie.
(vores er så ikke lavet af proficionelle, men med de fejl en amatør som mig laver, “stavebøffer er heldigvis gratis” ) ![]()
Jeg vil til enhver tid foretrække en hjemmeside med lidt fejl, end ingen hjemmeside. Og da jeg kikkede efter racekat, sætte jeg stor pris på opdrætter der havde en god hjemmeside, facebook er bare ikke det samme. Jeg synes facebook kan bruges til at lave løbene opdateringer af kuld og nye billeder af kuld, da folk ofte synes det er lettere at gøre via facebook end via hjemmeside.
Jeg har fået et blad fra Dyrefondet i dag. Det er sådan set et hyggeligt blad. Men jeg faldt over dette lille skriv…
Formuleringen ang. katte fik mig simpelthen til at knække af grin
Det er naturligvis ikke alle der er lige hittepåsomme, men hvor skal jeg starte…
Oh yes, jeg har hvertfald ikke selv lært Simba at åbne døre, han kan åbne dem både ud af og ind af ![]()
De mætter desværre bare ikke så godt. ![]()
Jeg ville ønske at (katte)folk havde en hjemmeside med en eller anden form for blog, så det er hurtigere og nemmere for dem at opdatere, for jeg synes det er rigtig svært at få opdateret information ellers. Jeg gider ikke facebook, og man kan ikke søge ordentligt på info, det er ikke organiseret og generelt bare træls, plus at folk derinde ofte blander opdateringer på deres private facebook og opdrættet. Og så er jeg lidt træt af, at der er opdrættere som sælger deres killinger på DBA med stamtavle osv. UDEN AT SKRIVE DERES STAMNAVN?! Hvorfor dog ikke bruge muligheden for at nævne sit stamnavn??
Nu kan jeg naturligvis kun svare for mit eget vedkommende
Men det er faktisk ret let og hurtigt at opdatere min hjemmeside
Det er hele tiden en afvejning om hvem der gerne vil læse meget og hvem der ikke gider at drukne i tekst. Nogle vil gerne have maaaaaange billeder og andre vil bare se sådan lidt all round ![]()
Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg skulle blogge om, for jeg opdaterer med showresultater og andre nyheder løbende. Ang. killinger, så bliver der lagt få billeder op, da pladsen er begrænset. Til gengæld er der link til både Insta og FB, så der er rig mulighed for at få set killinger alligevel ![]()
Når det så er sagt, så har jeg en klar forventning om, at evt. interesserede i killinger henvender sig, og så skal de få alle de oplysninger, de har lyst til inkl. billeder ![]()
At der er en blog er ikke ensbetydende med at man skal blogge, men mere fordi det er en nem platform, hvor det er nemt at sætte billeder og lidt tekst ind.
Det er mere i forhold til at have en backend der er nem at bruge for folk, der har jeg bare erfaring med, at folk der ikke er så IT kyndige, har nemmere ved at opdatere en hjemmeside, hvor CMS er lavet til en blog, for her er siderne også nemme at oprette og vedligeholde. Men det er selvfølgelig henved 12 år siden jeg sidst har lavet hjemmesider til folk.
Og jeg har absolut ingen ide om, hvad det er du snakker om
Jeg bruger skabelon fra udbyder, men det er hvad huset formår og jeg synes det virker
Det er i hvert fald let ![]()
Fedt! Og det er jo det vigtigste.
Det er måske også nørdesnak. ![]()
Backend er den del du, som ejer af hjemmesiden udfylder.
Den del folk ser på din hjemmeside er frontend.
CMS er en type af backend system, og det du kalder skabelon er med al sandsynlighed et CMS (Content Management System).
Jeg kan berolige med, at nogle herinde forstår dig ![]()
Jeg er miljøskadet af uddannelse, men især af giftemål ![]()
Jeg er også hægtet af, vores nye hjemme side er ved dandomæne og vi køre også med skabeloner, så det bare er at sættextekst og billeder ind.
Nemt og enkelt at opdatere
Men rigtig mange hjemmesider er jo netop opsat i oprindelige blog-frameworks, så det er i bund og grund same/same…
De hjemmesider jeg administrerer er alle opsat i Wordpress - ingen af dem fungerer som “blogs”, men blog-funktionaliteten anvendes til at lægge nyheder, arrangementer og andet op, mens mere statisk information vises på sider.
Eneste forskel på kompleksiteten i forhold til opdatering er, at nye sider skal tilføjes i menuen, mens blogindlæggene vises automatisk i den pågældende kategori - så jeg er enig med @_DK_Sugieh i at det ikke skal være det, der er undskyldningen for ikke at holde sin hjemmeside opdateret… ![]()
Og det fortsætter ![]()
Selve artiklen handler om intelligens hund vs kat, den er som sådan ikke videre interessant men altså der er nogle gevaldige guldkorn imellem ![]()
![]()
![]()
Og Wordpress er fantastisk - for det kan tilpasses den enkeltes niveau.
Er man nørdet nok til at kode i templates helt inde bagved, så kan man lave en hjemmeside ekstremt indivuelt, men man kan også rimelig ligetil “bare” fylde sider ud med information og billeder og så lægge op i et standard-template.
Det er nemt at gå til - Wordpress er også altid mit go to, når en ny side skal bygges op, især nu hvor jeg selv har adgang over at oprette nye databaser og lave forskellige sandkassemiljøer til at lege i ![]()
Og udvalget af temaer og plugin’s er så stort, at jeg i hvert fald ikke gider bruge tid på at rode med yderligere customizing, ikke mindst for at slippe for kompatibilitets udfordringer ved nye versioner… ![]()