. o O januar tanker 2025 0 o

Hun er helt igennem en fantastisk r…banan :smiling_face_with_three_hearts:

8 Synes om

Efterlysning
Er der en her der er helt fantastisk god til og formulere ord så jeg meget kort og præcist kan udtrykke det budskab ud som jeg har brug for

2 Synes om

Better late than never… :smirk: :thumbup:
Christiane vil af med sin Tesla efter Musk-støtte til Trump: ‘Det har jeg det rigtig svært med’ | Indland | DR

4 Synes om

Smid mig gerne en besked, hvis du tænker jeg kan hjælpe - og mindre end fantastisk kan gøre det… :wink:

3 Synes om

Tak :blush:
Jeg sidder og vræler
En har tilbud sin hjælp her fra, og den jeg har fået er så godt formulere at jeg tuder

7 Synes om

Årh sådanne killinger overalt savner jeg bestemt ikke :grin:

Jeg har passet hittekillinger nogle gange, med mor, og selvom mor var der, opgav hun lidt at opdrage og jeg var nærmest lettet da de smuttede…

Men hold da op hvor jeg savner killingepels :see_no_evil:

3 Synes om

Jeg arbejder i Højbjerg ud til en af de større veje, så da jeg i dag kom ud på parkeringspladsen og hørte noget, der lød som Masso der bruger kløerne til at få fodfæste med når han fræser i stuen, og så noget brunt bevæge sig hurtigt, nåede jeg lige at tænke ej det kan simpelhen ikke passe der kommer et rådyr forbi her, men det var eneste forklaring jeg kunne komme på… Jeg tog delvist fejl, og var glad for jeg var stoppet op, for der kom ikke 1 men 4 løbende op, hvor jeg skulle til at gå for at komme til bilen :uha:

I dag syntes jeg, at jeg havde god timing med at komme hjem, for det var noget af en oplevelse at se dem, løbe og springe afsted :hjerte:

11 Synes om

Sikke en oplevelse at opleve det :blush:
Hvor var du heldig

4 Synes om

Wauw hvor fedt at opleve!

3 Synes om

Hvor i Højbjerg er det?
Jeg er født og opvokset der, så kender det hele som min egen bukselomme.

2 Synes om

Lyseng Alle :slight_smile:

3 Synes om

Dejligt sted…Jeg er født og opvokset i Holme, hvor mine forældre stadig bor.
Jeg har gået til svømning i Lyseng.

3 Synes om

Jeg betaler desværre ikke for politiken, så kan selv kun læse opslaget på instagram. Men især det med forskellen på almindelig bog og lydbog, fandt jeg interessant.

Instagram - Politiken - Kan du ikke længere læse, som du kunne engang?

Politiken - Behøver man læse i 2025? Kan man ikke bare se YouTube?

5 Synes om

Ja, jeg så det også på Instagram - det er interessant.
Jeg vil dog holde på at lydbøger har to store fordele for mig, fremfor for fysiske bøger.

1. Jeg kan ligge og lytte når jeg skal sove, med lukkede øjne - netop for at falde i søvn. Jeg sætter timer, og kan dagen efter fint finde hvor i historien jeg “gav slip”.
  2. Jeg kan lytte under transport, hvor jeg ellers ville være blevet køresyg, af at sidde med øjnene klistret til bogen.

Hvis man engang kan læse fysiske bøger med lukkede øjne, eller ved at kigge ud af vinduet fremfor ned i bogen - så skifter jeg helt sikkert! :sweat_smile:

6 Synes om

Jeg tænker også at lydbøger klart er bedre end ingen bøger. Jeg havde bare ikke tænkt over den forskel de nævner. Flere af de andre ting de nævner, var ikke nyt for mig.

4 Synes om

Da jeg skulle have vinterdæk på min nye bil (den gamle blev totalskadet på vinterdæk) tænkte jeg, at jeg var ret klog ved at finde et sæt på fælge til 800 kroner.

Det ville jeg også have været, hvis bare bolthullerne havde passet til min bil :stuck_out_tongue_winking_eye:

Så efter at have brugt 5.000 på spritnye dæk, der blev sat over på andre fælge, satte jeg dem til salg på DBA til samme pris. To dage før annoncen første gang skulle fornys, blev der lovet snevejr, så jeg fornyede den en ekstra måned.

Den ekstra måned stod til udløb i morgen og her til eftermiddag blev de afhentet af deres nye ejer, der dog fik dem til 500 kroner. Men det er stadig bedre end at skulle køre dem på genbrugspladsen! Og selvom dækkene er slidte, er det billigt for 4 fælge.

9 Synes om

Det er ikke helt sæson pt, men jeg tror jeg har nisser.
I går da jeg lige skulle hente min aftensmad lagde jeg strikketøjet fra mig på sofa ryggen, væk var det da jeg kom tilbage, var det mon faldet ned bag sofaen nej ingenting der… Fandt det på trinnet ud til badeværelset, med alle 5 pinde og uden der var tabt en eneste maske…

Og i morges vågnede jeg med mit målebånd i sengen, jeg havde efterladt det i stuen i aftes.

Jeg har ikke nogen beviser men visse ting peger på den af mine katte der har det med at bringe ting rundt (læs Enki)

10 Synes om

Jamen, så er det misser du har … de er i sæson året rundt :flode1:

8 Synes om

Jeg synes bestemt heller ikke al litteratur egner sig til lydbog. Men til almindelig underholdning er jeg kæmpe fan.
Jeg ville aldrig kunne lytte en lærebog fx. Og nogle af “de store” er jeg også gået kold i, fordi man fra starten bliver kastet ind i 5 forskellige lokationer, worldbuilding og 20 personer.
Brandon Sanderson jeg kigger på dig … blandt andre.

7 Synes om

Jeg er sikker på at kattene elsker det, men personlig ville jeg ikke have nerver til sådan en trappe og hylderne hen over trappen. :blegne:

4 Synes om