. o O januar tanker 2025 0 o

Håber alle kattegale kom godt ind i det nye år
Trisser stille rundt, fået de nye kalender op og hænge, fået gryder sat i blød,
Nyder bare 1 januar morgen helt stille
Og skal igang med og reparere legetøjet, for det har der blevet gjort opmærksom mange gang nu i aftes, nat og her fra morgenen af

10 Synes om

Dao mener det virkelig når de siger de levere pakker alle dage :uha:

Klokken 3 i nat fik jeg leveret både mine nye hæklenåle og første sæt strømpegarn fra Knitbymoltrup’s Yarnypotter tema i hendes garnklub, dejlig måde at starte 1. Januar på :smiley:

9 Synes om

Hvilke hæklenåle har du købt?

Vi har lige ryddet op og sat gang i opvaskeren…. Igen :smile: Jeg viste ikke vi havde så mange glas :crazy_face:
Huset er normaliseret, misserne nyder storestuen en sidste dag. I morgen lukker vi den ned indtil sommer :slightly_smiling_face:

7 Synes om

:grin:dejligt og blive positivt overrasket

2 Synes om

Og jeg som troede I først ville få øjne godt op ad dagen, med sådan et gilde…

5 Synes om

Tulip etimo :smil: Jeg prøvede at købe en enkelt da jeg fandt dem i en garn butik i Prag, og selvom mine clover soft touch nåle er gode, så har den lige det ekstra i formen til at ligge bedre i min hånd :smiley:

1 Synes om

De ser også fine ud.
I min korte hæklekarriere er jeg kommet frem til at dem fra Clover er favoritten, derefter er det nogle fra KnitPro…

2 Synes om

Og det er imponerende individuelt, hvor stor forskel der er på, hvilke nåle der virker for folk - jeg fik flere gange anbefalet de andre Clover nåle, der skulle være mere ergonomiske, bare for at finde ud af, at jeg fik ondt i hænderne, når jeg arbejdede med dem :tihi:

2 Synes om

Ja, det er lige så individuelt som med strikkepinde.
Jeg har fundet ud af at jeg er til et fladt greb.
Jeg holder så også med overhåndsgreb på mine nåle, jeg er trods alt primært strikker…

1 Synes om

Go’ nytårsmorgen. Jeg er også imponeret over Luises og Lars’ morgenfriskhed :hoho: Til gengæld forstår jeg godt trangen til at få ryddet op fra morgenstunden. Så er det også nemmere at nyde resten af dagen.

Selv stod jeg op til en masse små plastik- og alubeholdere fra maden i går. Planen var, at de skulle vaskes af og smides i plast- og metalaffald, men lige pludselig befandt de sig alle i restaffald. Hvordan mon det gik til? :flushed:

Dejlig miljøbevidst start på det nye år. Godt jeg ikke fik lavet nogen nytårsforsætter i den retning :uha:

9 Synes om

Samme her som @galath og @louiseogbuster
Denne frisk hed med og få ryddet op så tidligt, med sådan en tema fest imponer mig så meget,

1 Synes om

Når jeg en gang imellem slæber strikketøjet med på biblioteket, morer de andre deltagere sig over, at jeg holder mine strikkepinde som om jeg hækler med dem :joy:

Jeg har med de nye nåle opdaget, at det fungere bedst for mig, at jeg har oversiden flad også en let rundet bagside når jeg holder som på en blyant på dem :smil:

1 Synes om

Jeg må indrømme jeg nåede at tænke, de var godt nok sent oppe, man kan da ikke nå at have sovet nok til at rydde det hele op, tilgengæld kan jeg klart følge at man gerne vil have ryddet op inden man går i seng :tihi:

2 Synes om

Det blev ikke så sent, så selvom man er lidt dvask, så har vi det helt fint :wink:

4 Synes om

Det kan jeg ikke lige se for mig. Mon man kan få et billede?

1 Synes om

Nogenlunde sådan får jeg også holdt på begge strikkepinde, og ender ofte med at sidde og holde en del af det der allerede er strikket mellem fingrene :tihi:

2 Synes om

Du skal da vist have kursus i strikketeknik :stuck_out_tongue_winking_eye:
Hvordan er du komemt på idéen om at holde sådan på strikkepindende - tutorials i klassisk engelsk teknik?

3 Synes om

Jeg har hæklet så meget, at det er det der falder mig naturligt, jeg skal virkelig tænke aktivt over det, når jeg strikker for ikke at gøre det :joy:

4 Synes om

Jeg holder på en hæklenål, ligesom jeg holder på strikkepinde. Jeg kan slet ikke holde på hæklenålen, som @Lonse viser det - selv om det selvfølgelig er sådan, jeg har fået at vide, man skal holde. Så har jeg ingen kontrol over noget som helst :slight_smile:

4 Synes om