. o O Januars tanketråd

Ny ugekonkurrence :slightly_smiling_face:

8 Synes om

Chili elsker mine orkidéer. De har jo de her lange luftrødder, som det åbenbart er sjovt at bide i og - hvis man kan komme af sted med det - hive i. Det sidste har resulteret i, at en af dem er blevet hevet på gulvet 2-3 gange siden jul. Her til morgen stod hun der igen, og jeg var helt henne ved hende og skulle til at flytte hende, da det lykkedes hende at få fat i en rod og hive til.

Hun trak så hårdt, at hun hev planten op af jorden - sikkert fordi den er blevet plantet om så mange gange, at den ikke sad så godt fast - så der stod en sky af orkidéjord ud over vindueskarm og gulv.

Tror I godt, hun fandt ud af, at hun var kat non grata :argh:

Man kan fastgøre potten til vindueskarmen, men det der ved jeg ikke, hvordan man garderer sig imod.

6 Synes om

:wink: på den anden side ved og fastgøre potten til vindueskarmen, gør du livet nemmere for Chili. Så står potten fast, når hun vil have den hevet op af jorden :wink:

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Det er over en uge siden Alvin nabokat har været på besøg. Han mener nok det er sjovere at løbe frit i nabolaget og jagte mus og fugle, og det passer mig egentlig meget godt, for det var ved at blive lidt belastende aldrig at vide om man pludselig havde en ekstra kat i huset/haven.
Nu må vi så se om der flytter en ny killing ind på et tidspunkt …

11 Synes om

:klappe: … som om :tihi:

5 Synes om

Lidt mere reklame, så vi kan få nogle deltagere på banen :wink:
Nå så det tror du…

2 Synes om

Mig og Simba har lige været ude og gå, vi mødte en stor sur brumbasse, der vidst er vågnet lidt for tidligt :smiley:

4 Synes om

Hvad skulle din dag gå med? Eksamensskrivning.
Hvad ER din dag gået med?

jeg har også skrevet lidt :sunglasses::smile:

21 Synes om

:smelter:

@Eva må jeg spørge hvor læser du den der kat mutt tegneserie henne :ups:?

Med venlig hilsen beimis ejer

Du kan tilmelde dig deres daglige stribe, og få den tilsendt hver dag på mail. Næsten nederste på denne side, indtaster du din mailadresse, så får du den. :slight_smile:

Mutts

2 Synes om

Der har lige været " telefon tid " til beimis, blev af passer gjort opmærksom på nye medicin regler ved dyrlæge fra i dag af, kan ikke finde ud af og linke til kun den udsendelse men det er de første 3 min

Forstår jeg det rigtig, at nu har jeg en recept på 4 gange medicin til beimis, der er til 12 dage i hvert portion, at jeg frem over skal til dyrlægen hvert 12 dag?

Nu er jeg afsted og får recept, der er beimis med hvert gang den fornyes

Må godt nok sige hvis det er rigtig, er det total uoverskueligt, undskyld

Med venlig hilsen beimis ejer

Ups den skulle være i tanker i stedet, @galath vil du flytte den undskyld

Det gælder ikke kæledyr, men landbrugsdyr.

Katte er IKKE en del af det, ej helelr hunde.

Kælekaniner er dog underlagt de nye regler, medmindre de har søgt dispensation senest i dag @MorTilKatja

3 Synes om

Tak, du reder lige min dag der @louiseogbuster :grinning:der misforstod jeg, da dyrelæge i udsendelsen godt og grundigt, tak

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Jeg måtte også læse det en ekstra gang i går, da jeg stødte på det i en kaningruppe på Facebook.

Men det kan da hurtigt blive dyrt i dyrlæge hvis man skal troppe op hver anden dag for at få medicin.

2 Synes om

Jeg så ellers et opslag fra en dyrlæge hvor hunde og katte også fik nye regler, fx med recepter

1 Synes om

Så lige snakket med dyrlægen klinikken (igen), jo katte er påvirket af den nye lov, men jeg får lige en opringning sener måske her i weekend eller først mandag, hvis jeg var interesseret idet (selvfølgelig er jeg det) om hvordan det kommer til at være i dyrelægens arbejde med de nye regler og hvordan vi griber det and.
Håber det bedste og frygter det værste
Men ja der er lavet regler og de skal følges, og det skal dyrlægen gøre, det er ikke dyrlægens skyld, og ja jeg syndes samtidig også vi skal begrænse medicin forbruget, så det ikke bliver sådan det ikke virker.
Men lige nu klemmer nej hatten utroligt meget

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Ja, men det er ikke nær så indgribende som for kaniner. Jeg gætter på, at vi har set det samme opslag på Facebook og det er kun denne del, der vedrører hunde og katte:

  • Der bliver nye krav i forhold til recepter: HVORDAN dyrlæger må udskrive dem, HVAD vi må udskrive og formuleringen heraf - samt dyrlægens mulighed for at bestemme behandlingslængden bortfalder. Dette vil også betyde at det IKKE er muligt at udstede nye recepter hvis behandlingen skal forlænges eksempelvis, MEDMINDRE dyret bliver tilset af en dyrlæge på ny.
  • Der bliver nye krav i forhold til resistensbestemmelser - og derfor udvidet diagnostik ved infektiøse lidelser.
2 Synes om

Jeg har ikke læst på kaniner da jeg ikke har dem.

TV midt vest har lavet dette indslag hvor de gennemgår ændringerne.

Noget der undrer mig, som de også siger, at det med at de ikke må genudskrive smertestillende. Der skal dyret forbi dyrlægen igen.

Indslaget begynder ved 3:45

https://www.tvmidtvest.dk/nyhedsudsendelser?fbclid=IwAR22-R4meNxZCAQZ7x_0m-Jbvphw_8j7auAheHEzyqF51LbtA2RscUAeoPI

Vi skal for eksempel ikke på et medicin-kursus, det skal de med kælekanin

1 Synes om