. o O Januars tanketråd

Godt nytår, alle gode mennesker her på KG.

Vi havde det stille og fredeligt. Asani reagere på det første brag fra et kanonslag med at springe op og knurre. Måske fordi han lå på mig, og jeg fløj en halv meter i vejret. Jeg hader de kanonslag. Men derefter var der ingen problemer med dem. Helt det samme kan man nok ikke sige om byens ungdom, men som sagt - i det store hele var det meget fredelig. Og heldigvis ingen vilde fester i nærheden :slight_smile:

9 Synes om

Jeg forstår ikke børn…

Lillebror græder og hoster - ingen reaktion

Alt fyrværkerie i verden skydes af - ingen reaktion

Et gulvbræt knirker - vrææææl

10 Synes om

Godmorgen og godt nytår :slight_smile:

Mig og Simba kom godt igennem det hele.

6 Synes om

Godt Nytår alle sammen :fireworks::champagne::clinking_glasses::tada::partying_face:

Min nabos knejt har skudt af de sidste par dage så mine havde vænnet sig til det.
Jeg gravede dog guldet frem fra under sofaen og fandt en god drillepind frem og satte musik på. Det kan godt være at de ikke er bange for krudt men derfor vil jeg stadig gerne have dem så godt igennem nytåret som muligt :heart:

7 Synes om

Godt nytår allesammen.

Her forløb det rolig med ligeglade katte. Kun lige til midnat blev det for højt for dem, men de gemte sig ikke.

Nu venter en nyt år.

6 Synes om

Godt nytår :slightly_smiling_face:
Vi havde en stille og rolig aften, misserne var ovenpå og vi kunne høre at der blev afholdt det vanlige rally :tornado:
Vi fik et smukt wiev ud over Bælum. Der var super mange smukke batterier :clap:t2:

8 Synes om

Godt nytår herfra
Vi var kun os selv, kattene og datterens hund, da de skulle i byen.

Vi havde en stille aften med god 3 retters menu og efterfølgende mavepine :lol:
Vi har selv fyrværkeri med batterier og raketter, da vi bor på landet og på en sådan måde vi ikke kan se hvad der skydes af hus naboerne. hvis det er rigtig klart kan vi se lysglimtene.

Her er kattene også vænnet til det fra små, da vi har de små champenge flasker vi fyre af indendørs.

7 Synes om

Godt nytår :slight_smile:

Mille brød sig ikke om den måde lyden kom på når de fyrede af ovre på legepladsen, som er et af de steder med bedst plads omkring til den slags, så hun knurrede lidt af det, hvis hun kom for tæt på vinduet, ellers kunne hun fint sove på en stol når jeg sad stille, men rejste jeg mig, var hun om mine fødder :tihi:

I dag har jeg været ude og gå en tur og nu står den på hækling og den første af Hobitten filmene :smiley: Jeg elsker både Hobitten og Ringenes herre filmene, så de kan genses mange gange :smiley:

8 Synes om


Andrea og familien kom og spiste og blev lidt, men Emma var på speed, både overgearet og træt, så de kørte hjem med hende ved 10-tiden.
Derefter var det en stille og rolig aften … der blev skudt en del af ved midnat, men det tog kattene stille og roligt og det var hurtigt overstået her i byen :ok:

8 Synes om

Godt Nytår fra Mille, Mollie, Milo og mig.

:nytaarsballon: :sparkles: :partying_face::boom: :clinking_glasses: :plate_with_cutlery: :tada: :fireworks:

Her var ret fredeligt, med lidt fyrværkeri aftenen igennem ude i byen.

Mollie havde indtaget sit yndlings sovested, på toppen af kradsetønden :heart_eyes_cat: , hvorfra hun jævnligt spejdede ud over sin flok :kissing_cat: zzz :kissing_cat: zzz ,:bearded_person: :woman_curly_haired:.
Hun så 2 artsfæller i dyb søvn, og de tobenede i almindelig stilfærdig samtale, hvorpå hun lagde sig ned og sov igen.

Til midnat da hele byen gik bersærk med fyrværkeri, blev det dog for meget for hende, og hun gik ind og gemte under “fars” seng, og Mille vågnede op, og måtte lige nusses til ro, og hun affandt sig med larmen udefra, når bare “mor” blev ved siden af.
Milo sov og spiste sig, gennem aftenen.

Vi kom alle godt ind i det nye år, og vi tobenede, nød at se på det flotte fyrværkeri, som vores naboer leverede.

9 Synes om

Godt nytår til jer alle her. fra beimis og beimis ejer.
Beimis var utyg og gemte sig, er jo kommet til byen, men i går lige over middag, var jeg oppe, og fik lavet 4 huler forskellige steder og fik noget sat for to af vinduerne, kl 1 kom han ind til passer og satte sig lige ved sengen og sad der lige til det blev lidt ro igen, igen kl 3 men efter 10 min gik han igen i dag her over middag er han rykket ned det meste af tiden igen,
Jeg sov :pleading_face: fra det meste af aften, med en øre på klem ved telefonen, hvis der skulle blive ringet fra beimis han var blevet helt urolig.

Med venlig hilsen beimis ejer

8 Synes om

Årets første pizza - ud af mange forudser jeg, helt uden brug af en krystalkugle - er i ovnen :ok:

8 Synes om

Kom ud på en knap 1 1/2 times gå tur i går eftermiddag, hvor var det dog godt nok meget tæt tåge. Kunne ikke se rådyrene, men kunne høre dem der spiser og lugte dem, så de var tæt på

Med venlig hilsen beimis ejer

6 Synes om

Mon ikke det nærmere var krondyr så? Altså hvis du aldrig så dem :thinking:

Rådyr kan man på en god dag høre, ja så længe de ikke har opdaget en …
Men lugte? Rådyr har slet slet ikke så kraftig en lugt at du burde kunne lugte dem, selv inden for 20 meter i den rette vindretning :thinking:

Krondyr derimod - de kan lugtes på lang afstand i rette vindretning, og larmer også en del mere, så længe de ikke har opdaget fare. Dis og tåge er også rigtig “krondyrvejr” :smiley: de færdes meget mere trygt og mere aktivt i sådan noget vejr. :slight_smile:

3 Synes om

Hvis jeg husker rigtig, så “kender” @Beimis nogle rådyr der er så trygge ved hende, at de går tur med hende. :slight_smile:

Dette skrev hun i marts

1 Synes om

Studsede bare over at hun ikke kunne se, men i stedet kunne lugte dem …

Jeg har gange mange haft rådyr inde på 5-10 meter uden at kunne lugte dem overhovedet.
Hvorimod lugten af krondyr i den grad er betydeligt mere … ehm … gennemtrængende :tihi:

3 Synes om

Det ved jeg desværre intet om, så tæt har jeg aldrig være på den slags dyr. :slight_smile:

2 Synes om

Kan godt være det er, men sidst jeg sagde der var krondyr omkring os, blev jeg til grin da jeg sagde det, så tænkte slet ikke på dem.
har haft mistanke om der var en på spil igen. Men skubbet tanken væk, holdt det helt for mig selv.
Nu du nævner det, tænkte jeg godt nok over de var meget mere stram i parfumen, men samtidig var det så tåget at jeg blev våd af og gå ude,
Så tænkte over der måske fra gård var luftet noget ud der, og det er samtidig meget stram, og den tåge måske trykkede duft ned til jorden, og den duft fra den ene side gjorde det var mere stærk,
Tågen var meget tæt, kunne se max 15 - 20 meter frem.
Hvis jeg kommer ud og gå I morgen, vil jeg gå ud på marken og kigge efter spor, mener jeg kan se forskel på hov sporene, :slightly_smiling_face: Du fik mig gjort nysgerrig nu

Og som du skriver

Det var lige sådan den var
@Enki du husker helt rigtig :slightly_smiling_face:

Med venlig hilsen beimis ejer

4 Synes om

Synes helt sikkert du skal kigge på fodsporene, når du kan :smiley: (jeg er alt for nysgerrig anlagt :ups: ). Jeg er slet ikke i tvivl om, at du kan se forskel - krondyrenes fødder er jo både større og har mere afstand mellem de to klove på foden.

Krondyr har et snert af våd ko over sin lugt, på den der lidt stramme facon. Den er slet ikke “sød” som feks hestelugt.

Hvis du bor nordenfjords (hvad jeg husker på du gør?), så er der jo tusindvis af krondyr i naturen.
I så diset og tåget vejr som nu her kommer krondyrene meget tæt på byer og landejendomme - de stoler på deres hørelse ift at kunne flygte fra mennesker om nødvendigt :slight_smile: og marker er jo som regel kilde til nem mad for dem.

Det ville slet ikke undre mig, hvis det er krondyr du har lugtet :slight_smile:
Når jeg som barn var med min mor på pürschjagt efter krondyr i sådan noget vejr her, Så gik vi altid op mod vinden i skoven og brugte meget at lugte efter dem :slight_smile: det var faktisk den mest sikre måde at finde frem til dem :slight_smile:
Har en flok krondyr stået stille i et skovområde uden for kraftig vind, så kan man lugte det i lang tid efter endda. Det er lidt en spøjs oplevelse at få gennem en skov, hvor det pludseligt lugter af krondyr uden de kan ses :tihi:
For den ukendte, vil det mest lugte af ko … :tihi:

3 Synes om

:lol:

3 Synes om