. o O Januars tanketråd

Du har ret! Bortset fra det er fra skotske vikinger vi primært stammer fra :wink:
Vi er heldigvis nogle, som kortvarigt emigrerede og lærte dansk - så vi kan tolke for de stakkels turister :hoho:

4 Synes om

:joy::joy::joy:

22 indlæg blev skilt fra til et nyt emne: Vask af kat og udstilling

Jeg må tilstå, at jeg ikke har læst artiklen, men er det mon ikke et citat fra New York Times?

Ikke så direkte nej og ikke på den måde.
Men nu har de jo et dansk sted - som ikke er København for en gangs skyld og Grønland med :hoho: men så må den danske avis hellere lige nævne kbh i overskriften :tihi:

Uanset om det så var et spændende sted Sønderjylland, Herning eller Thy, så undrer det mig ikke at en Københavnsk forsideredaktør lige får sat det i relation til kbh og får nævnt kbh - så er deres kernelæsere jo lige holdt i hånden og ved nu at det er et sted laaaangt væk fra dem :hoho:
Det er faktisk enormt typisk dansk centraliseret journalistik :slight_smile:
Det er sjældent noget er “Braking news” uden for hovedstaden :slight_smile: (det bemærkede jeg både da jeg selv boede i Kgs lyngby - ALT skete jo lige rundt om mig. Da jeg så flyttede til Aalborg skete alt i de større aviser stadig derovre :hoho: )

Menes der ikke bare at det er et sted der stadig kan findes nye ting at opleve?

Tit her i Jylland når man bevæger sig uden for byerne er der jo meget nyt at opleve for byboerne :smiley:

2 Synes om

Når man er arbejdsskadet :grin:

10 Synes om

Oh yes… Jeg kan stadig huske, da jeg i tv så noget med oversvømmelse i Danmark! og udenfor var der høj solskin. Skulle lige regne ud, at Danmark = østlig Sjælland :see_no_evil:

1 Synes om

Nope. Vægt før parring, vægt 1 x ugentligt indtil fødsel. (Længe leve Excel :smile: )
Det giver en ide om mange ting der er fornuftige at vide noget om :wink:

Jeg kan lave et om mig selv, hvis det kan bruges til din forskning :joy:

2 Synes om

Jeg vejer dem altid, arbejdsskaden kom via graf-programmet fra arbejdet :joy:
Vægt er en fantastisk indikator på om tingene går som de skal, drægtig eller ej.

Jeg er bange for at vi ryger ud i noget værre rod hvis vi begynder at blande arter. Det er ikke velset ved du nok :joy:

7 Synes om

Det er vel ikke anderledes end dengang en eller anden form for vildt vejr havde ramt “Danmark”. I dette tilfælde var Danmark lig med Karup. Jeg medgiver, at Karup ligger i Danmark, men ingen af overskrifterne er særligt korrekte, for det var bestemt ikke noget, der var kommet i nærheden af Sjælland, så særligt landsdækkende var det ikke. Og før det er landsdækkende eller tæt på, giver den type overskrifter ikke mening for mig.

Men hey - hvis vi kan få jeres motorveje, må I hjertens gerne få alle overskrifterne :smiley:

5 Synes om

Siger du til Pia, det bor sådan noget som en lille times kørsel og 50 km fra nærmeste motorvej :tihi:
Nå, spøg til side. Hvad er det du gerne vil have ved de jydske motorveje? :smil:

Udover, at det faktisk var Lykke, jeg svarede, vil jeg sgu ærligt talt bare have nogle flere kilometer motorvej i stedet for landevej og motortrafikvej, som vi har mest af i Nordsjælland.

Hvis nogen skulle være i tvivl, så er befolkningstætheden en hel del højere i Nordsjælland end i Vendsyssel og dermed er der også LANGT flere biler på vejene i myldretiden. Så 1 times kørsel til en motorvej er der altså mange herovre, der har.

1 Synes om

Det vil jeg gerne give dig. Den der kan jeg dog ikke huske :slight_smile: Nu var det bare den ene, jeg kan huske, fordi jeg var ret forvirret over den - var lige vågnet men syntes ikke, jeg havde hørt regn.

For min skyld må I gerne få noget motorvej, hvis vi må få lidt broer :joy:

2 Synes om

Jeg tror, det var voldsomt snevejr eller noget i den stil og jeg tænkte bare “HVABA?”

I må da hjertens gerne få broer - I skal bare huske, at de skal være betalingsbroer ligesom vores :stuck_out_tongue: Som den eneste kommune i Danmark fik Frederikssund æren af at få en betalingsbro. Selvom jeg aldrig har brugt den, betyder det øgede udgifter til renovation, fordi alle lastbiler var tvunget til at bruge den…

Heldigvis er de kommet til fornuft, så der er nok ikke andre kommuner, der bliver udsat for den slags tåbeligheder.

Den er blevet gratis nu for personbiler fra 1/1.

Det er også det, jeg siger - de er blevet klogere :slight_smile: .

Men det tog mere end et år og krævede mange timers lobbyarbejde, før det skete - og vi mangler stadig resten af den motorvej, det var meningen, den skulle forbindes med.

1 Synes om

Den lander jeg jævnligt i når jeg checker byvejr for Alsted - indtil det går op for mig, at jeg har valgt Alsted, Morsø i stedet for Alsted, Sorø… :huh: :grin:

2 Synes om

Eneste grund til motorvejene til Hirtshals og Skagen er den massive godstrafik op til færgerne … uden motorvejene dertil ville vi simpelthen gå glip af penge i statskassen.

Resten af Jylland skal vi godt nok også køre en pæn slat for at se motorvej :slight_smile:

På landsplan er der faktisk lidt en mangel på motorveje og en besynderlig tendens til betalingsbroer! Det hindrer simpelthen fri mobilitet for folk :s:

3 Synes om