. o O Januars tanketråd

Ja, jeg har heller aldrig fattet den der “ih, jeg skal køre såååååå mange km, hvor er det synd for mig”. Det eneste vigtige er, hvor de kilometer køres, for det afgør, hvor lang tid det tager :slight_smile:

3 Synes om

Det har de fleste her i Jylland, og tid er vel lige så meget værd for os jyder som jer der bor på Sjælland
Indrømmer gerne det hænger mig lidt langt ud af halsen at sjællænder mere de har mere ret til bedre vejsystemer og offentlig trafik end os her i jylland.
Vi har 45 km til Herning inden motorvejen skulle vi være heldig for at kunne køre til Herning på 1½ time i myldretrafikken.
Offentlig transport (bus), køre 1½ km fra hvor jeg bor 3-4 gange i døgnet passet til efter skolerne i Holstebro. vi har 6-8 km til nærmeste tog.

Jeg ved jeg får øretæver nu, men uanset hvor i Danmark vi bor, så er det lige træls at skulle bruge overflødig tid på vejene pga dårligt vejnet

7 Synes om

Men det var ikke sjovt at skrive, for Lykke bor på østkysten, så hun har ikke langt til en motorvej :hoho:

1 Synes om

Det kan jeg da dårligt forestille mig du får - spildtid tæller vel det samme, uanset hvor i landet man befinder sig… :wink:
Jeg bor i Sorø og er ansat i en virksomhed med hovedsæde i Silkeborg - har arbejdssted i Roskilde, hvilket er en kæmpe opgradering i forhold til mit tidligere arbejdssted, der ligger i Ballerup.
Ikke pga. afstanden (40 km mod godt 70), men fordi myldretidstrafikken er langt mindre udfordret på turen til/fra Roskilde - uden trafikale udfordringer tager det faktisk længere at køre til Roskilde end til Ballerup…

Jeg har også oplevet, at det har taget mig længere at komme til møder i København end i Silkeborg… :face_with_symbols_over_mouth:

5 Synes om

Jeg har 5 min til den til Frederikshavn og 10 til den til Hirtshals :sunglasses: Som bonus kan begge også bruges mod syd :laughing:

Jeg tror meget få bor så tæt på to forskellige motorveje… Og så endda til steder, der lugter af fisk :klappe:

2 Synes om

Jeg gør! :muhaha: 7 min til den til Grenå og små 10 min til E45 :grin: Der lugter måske lidt af fisk i Grenå, men ellers kan jeg vist ikke være med der :gruble:

Jeg har ca. 38 km til arbejde. Lige nu, hvor der er begrænset trafik, kan jeg gøre det på 50 minutter, men normalt er min rejsetid ca. 5 kvarter.

Worst case tager de sidste 7 km halvanden time - og det var endda uden vejarbejde som undskyldning.

2 Synes om

Jeg har 17 km, det tager ca. 45 min :smil: og worst case er der en enkelt strækning på 1 km, der kan tage 20-30 min på en dårlig dag. Så vi rammer en times tid. Myldretidstrafik er bare træls…

3 Synes om

Der er en årsag til, at jeg takker pænt nej til henvendelser om jobmuligheder i Storkøbenhavn - uden at ha’ checket indholdet først… :sunglasses:

4 Synes om

Og så er der os der er så heldige at arbejde hjemmefra og slet ikke har bøvl med transporttider :hoho:

5 Synes om

Skide være med motorveje og den slags … der var rødt lys ved svingbroen over kanalen i Næstved i dag, da jeg var på vej hjem … og det er bare ikke i orden! :venter:

7 Synes om

Sjovt - jeg har også ret præcist 37-38 km på arbejde, på en god morgen, HVIS jeg kører før 6:50, så kommer jeg frem på 42 minutter :wink:
En tur hjem om eftermiddagen tager også nemt 50 minutter …
Tager jeg først af sted efter 7, så er jeg på en god dag på arbejde til kl 8. Vejen er fyldt! - selv helt her ude i “det uudforskede område langt væk fra København” kan en hovedvej være helt fyldt af biler i begge retninger :wink:
Især fordi vi har KUN vejen/bilen at regne med, ift at komme på arbejde. Bus og tog aflyses næsten oftere end de kører - og de kører kun til skolerne, HVIS de kører! :s:

Landevej/hovedvej stinker og har alle dage stunket! :slight_smile:

Motortrafikvej gør man sig slet ikke i her i området, altså undtagen mellem Thisted og Hanstholm af hensyn til erhvervslivet/lastbiler, som skal op til havnen …

Det er skod at bruge unødig tid på transport uanset hvor man bor.

Dem der har størst magt ift udbygning af motorvejsnettet er nu en gang erhvervslivet - lastbilerne især!
Nordøstjylland har nogle kæmpe havne, som har trukket motorvejene derop.
At det kom mellem Herning og holstebro handlede om at kommunerne lagde mange penge på bordet selv! Deres erhvervsliv kunne ikke tåle andet.

Men tværgående motorvej højere end Århus-Silkeborg-Herning, det kommer aldrig til Jylland - der er er ikke penge til andet end mindre hovedveje/landeveje på tværs åbenbart.

Kommunerne har også selv en vis magt i det - det handler, om hvem der vil betale for motorvejen.
Derfor bliver feks hullet, hvor Herning/Vejle og holstebro/Herning motorvejene mødes, heller aldrig lukket med motorvej, for Herning og holstebro kommune kan ikke blive enige om, hvem der skal betale for det :hoho:
De peger jo bare på hinanden.

At der er motorvej til Frederikshavn og Hirtshals har jo ikke meget at gøre med manglende motorvej i Nordsjælland - eller omvendt.
Det handler om hvilket område der vil betale for at få noget motorvej, hvis det er vigtigt nok for deres borgere og erhvervsliv.

2 Synes om

Skibene skal jo igennem, altså :ship: :wink:

1 Synes om

Ikke når jeg har brug for at køre over … :never:

3 Synes om

Grenå lugter mest af tang - nogen gange ret så meget :nauseated_face:

1 Synes om

Jeg skal anmelde et produkt til Sikkerhedsstyrelsen… Men deres side til det er nede :see_no_evil:

Birk kom hen til Rune og sagde, at den var varm… :uha:

Jeg bor også langt fra motorvejen på alle hjørner, tro det tættes på er 1t og 20 min. Men det er ikke noget jeg tænker på, sådan er det bare.
Jeg arbejde en tidspunkt i en del år. Med 59 km hvert vej. Det passede om morgen med når der var en time til møde tid så gik jeg ud af døren, og kom der på arbejde, så der var tid til godmorgen og lige orientering om noget, inden min arbejde reelt begynte. Og det var igemmem 3 byer.
Men de gang jeg har besøgt nogle på Nordsjælland og skulle køre der fra og ind i selve København, jamen den tid det tager. Den dag jeg skulle hjem, kørte jeg selv til København og de jeg besøgt selv kørte også, for når jeg skulle hjem, den samme tid der ville bruges og køre fra dem af, passede med jeg var over broen, eller måske endda god stykke over fyn
Ja grin I bare af mig, men har tit tænkt jeg er glad bare der er så meget god vej rabat, at der er plads til og køre ud, så man kan komme om ved de store traktor, landbrugs maskiner :see_no_evil:

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Ja her har man plastret den eneste 90 strækning ind i autoværn = landbrugsmaskinerne kan ikke komme til at holde ind til siden mere … :dohdoh:
Og de kan ikke “bare køre en anden vej”, for det er dén vej der er, hvis de skal fra a til b ….
og så er der de der 12-13 hastighedsændringer fra 70-90-70 på knap 17 km strækning og overhalingszonerne er praktisk talt ikke-eksisterende længere - så alle kører bare knap 70 på speedometeret, så længe der ikke lige er en traktor eller 20 på vejen … :tihi:
Mange af de konsulenter jeg samarbejder med bliver ofte overrasket over, at de lige bruger 30 minutter mere på turen herop end estimeret på Google, fordi de ender bag en traktor, som de ikke kan komme forbi :tihi:

Det var nok den mest effektive fartregulering, de nogensinde fik lavet i det her område, i hele bilhistorien, da lavede 90 km/t på strækning mellem sundby og Thisted :hoho:
De påstod, at de satte farten op på strækningen, men aldrig er der kørt så langsomt :hoho:

Autoværn er simpelthen noget fanden har skabt i et område med så meget landbrug. :dohdoh:

2 Synes om

Så kaster man penge efter et abonnement på TV 2 Play for at se håndbold - og må nøjes med en lang næse :snydt: Det eneste, jeg kunne komme igennem til, var en blå skærm med “Hov, noget gik galt”. Ikke imponeret :roll_eyes:

3 Synes om

:grinning_face_with_smiling_eyes: Åh ja der kan man holdt holde og blomster på en god mark dag, :grinning_face_with_smiling_eyes:

Med venlig hilsen beimis ejer