Så er det tid til næste urinprøve fra Tikka, så Masso og jeg har installeret os på det begyndende børneværelse og han har simpelthen valgt pladsen ved siden af mig i stolen ![]()
Hvordan bærer man sig ad med at tage urinprøve fra en kat…? ![]()
En bakke, der er grundigt skoldet med en lille smule speciel ikke klumpende grus også er det ellers bare vente på katten overkommer sin utilfredshed med at der ikke er nok grus og tisser, så man kan suge det op med en pipette og videre over i en beholder - lidt af et show med en kat som Tikka ![]()
Hun skal se på bakken flere gange og skælde ud over, at der ikke er nok grus inden hun giver sig, men for nu tager hun en lur på sofaen ![]()
Det havde været meget nemmere, hvis hun havde adopteret Milles holdning til tomme bakker, de var nemlig de bedste ![]()
Så er brokkeriet begyndt, så nu krydser jeg fingre for det snart lykkedes
Masso er vist ret ligeglad, så længe han må være kilet ned mellem armlænet og jeg ![]()
Hos dyrlægen kan man få noget grus til det ![]()
Spørgsmålet gik nu mere på, hvordan man får katten til at tisse - om ikke på kommando - så indenfor et nogenlunde realistisk interval… ![]()
Tålmodighed, tålmodighed og atter tålmodighed, optimalt set, ville vi have lukket Tikka fra med en af os om natten, men det gjorde det bare umuligt at få sovet, så vi lever med at det tager de timer de tager, hvor en af os hygger med Masso på værelset, fordi han ikke vil være lukket fra med sine ting alene ret lang tid ad gangen ![]()
Skofus tog lige en fræsetur i haven, som førte ham op i æbletræet ![]()
Jeg tror det er over et år siden jeg sidst har set ham klatre. Om tre uger fylder han 13 og har virkelig fået sin anden ungdom efter vi har fået tilpasset medicinering af gigt og stofskifte ![]()
I dag gik min tur sammen med @Dorthe_R og bagefter fik vi kaffe og kage hjemme hos hende … og jeg skulle selvfølgelig også hilse på misserne ![]()
Hun ser da bestemt ok ud ![]()
Det er ikke kun Tikka, de gange vi har skulle have en tisse eller afførings prøve, har det taget mellem 12 til 48 timer før de har overgivet sig og brugt en tom bakke
Så i virkeligheden er hun jo egentlig ret nem i sammenligning med ![]()
Det var også noget i den retning, jeg så for mig - og det ville så involvere, at de skulle holdes lukket inde i den samme periode…
![]()
Et andet trick er at have en flad plastbøtte, og så stikke den ind under katten når den er igang med at tisse.
Det ville bare i første omgang kræve, at de overhovedet vil tisse i bakken, og det gør de kun i absolutte nødsituationer, aka. hvis de har været lukket inde tilstrækkeligt længe - og under højlydt protest…
![]()