. o O Maj katte 2026. O o

Det ville ellers have været gode billeder til denne uges fotokonkurrence, men storvildtsjægeren var et par dage for sent på den.

7 Synes om

Manden er sammen med venner til computerspil i denne weekend, hvilket både Masso og jeg udnytter :tihi:

Jeg bruger det tomme skrivebord til at monterer lidt ting, og Masso har lånt kontorstolen :hjerte:

Tikka holder øje fra hulen, der er skjult af computerskærme når man sidder ved bordet, hvor hun kan kigge ud under skærmene :inlove:

16 Synes om

2 BIV og 4 NOM ud af 5 mulige

22 Synes om

:tak:
Ja det var hun :slightly_smiling_face:

Stort tillykke med alle resultater :flag: :flag:

2 Synes om

Søndags morgen afslapning

14 Synes om

Det blev ikke til BIS, men alle fik stemmer på scenen.
Glemte dog helt at fortælle, at vi fik en fin ny tittel sammen med Milos BIV, nemlig DISTINGUISHED VARIETY MERIT. Han er den første Kurilean Bobtail i Danmark med titlen, generelt er der kun få på verdensplan med titlen

GIC. JCH. KCH. DK KorZhik’s Miltonia - CAGCIB, BIV & NOM.
CAC. JCH. KCH. DK JeaTri Mulder - CACIB & NOM
JCH. KCH. DK KorZhik’s Beier - CAC
IC. JCH. KCH DK KorZhik’s Vanda - CAGCIB & NOM. Hun er nu Grand International Champion.
JCH. KCH. DK KorZhik’s Fauna - CAC & BIV
CAC. JCH. KCH. DK JeaTri Kaiya - CACIB
DK KorZhik’s Omega - CACC & NOM

14 Synes om

Stort tillykke! :flag:
Hvad betyder Milos merit? Hvad gives den for?

1 Synes om

Stort tillykke :flag:

Og hoppe lige med på @Osquary spørgsmål

Det er dælme flot! Tillykke med ham :partying_face:

Tusind tak :heart:

For at få titlen, skal katten have 10 BIV, der skal gå 2 år og 1 dag mellem første og sidste.
Der skal være 3 katte i samme farve el. farvegruppe for at lave biv. Den af de tre der er bedst typet får bivet.
Kastrater laver biv for sig selv. Mens fertile, killinger og ungdyr kan lave biv sammen.
For begge gælder det at der kan laves biv total mellem køn og alder. Men der kan også laves biv han, hun, killing osv.

Håber det giver mening

7 Synes om

For første gang føler Leo sig så tryg, at han kan sove dybt andre steder end oppe på klædeskabet :smelter:
Han har den sidste tid, ligget ved siden af mig i sofaen, når jeg ser TV og Vaffel ligger mellem mine ben. Men han har altid været vågen og opmærksom på hvad der foregår omkring ham. Mit hjerte smelter… :hjerte: :smelter:

22 Synes om

:smelter:

4 Synes om

Det er så dejligt at læse dine indlæg om Leo og Vaffel og hvor fint det går med dem. Og billedet af en trygt sovende Leo, går da lige i hjertet. :sparkling_heart:

4 Synes om

Det er rent faktisk første gang jeg ser ham sove. Hidtil har han kun sovet ovenpå klædeskabet, så det er virkelig stort, at han nu for første gang, føler sig tryg nok til at sove her ved siden af mig :hjerte:

Lidt efter rullede han endda over på ryggen med alle 4 stænger i vejret og blottede sin mave :smelter:

13 Synes om

Simba og Katja :slight_smile:

16 Synes om

Det er så dejligt og læse :heart: :blush:

3 Synes om

Wow, det lyder som om det er en merit der er rigtig svær at få. Stort tillykke til Milo! Det er velfortjent til sådan en dejlig dreng som ham.

4 Synes om

Ved ikke om jeg fik delt den her forleden. Men Dumle forstår begrebet “at flade ud”. :tihi:
Han nyder tilværelsen. :lovelove:

11 Synes om

Det er stort, da der sjældent er BIV, så vi har derfor stort set selv måtte medbringe de 3 katte der kræves.
Er samtidigt 99% sikker på at det er første BIV i farvegruppe 4
Ved Galina i Norge har 3 DVM titler i farvegruppe 1, og hun er pt den eneste jeg ved har katte med titlen i Europa

6 Synes om

Solskin på havegangen… :slight_smile:

Bastian, 09.05.2026

18 Synes om