O O november mad ideer og inspiration O o

Vores hindbær har givet rigtig godt både i år og sidste år, også mere end jeg har kunne nå at bruge i kager, så har hevet alle op af fryseren fra 2023, der var 4,3kg, så nu skal der laves marmelade.

9 Synes om

Boller i karry, med ris og broccoli.
Kødbollerne er lavet på medister, fordi jeg er doven og nærig, ahem, økonomisk bevidst! :sweat_smile:
Medister, særligt på dato, kan tit fås billigere end hakket kød, og man slipper for at lave farsen.

Har lavet af 800 gram medister, så der er til et par dage + til fryseren. :smiley:

7 Synes om

Havde en veninde engang der også lavede “krudtkugler”, som er indholdet af medister klemt ud til kugler og stegt på panden. Et hurtigt alternativ til frikadeller. De blev kaldt krudtkugler i hendes familie fordi de sådan ligesom bliver skudt ud af pølseenden. :joy:

5 Synes om

Ja, dét er da også smart!

Glemte også lige at tilføje, at de jo bliver lidt forskellige i form og størrelse, så man kan bilde sig selv og andre ind, at de er hjemmelavede. :joy::see_no_evil:

3 Synes om

Vi har stadig gang i projekt, tøm fryseren, for det der har ligge længst tid.
Så i dag fik vi fiskefileter til en rest persillesovs fra i går :savle:

4 Synes om

Søndag fik vi andesteg med rødkål, hvide og brunede kartofler, sovs og chips ( vi orkede det ikke sidste søndag og appetitten var der hellere ikke)
Mandag fik vi rester.
Tirsdag rugbrød
I dag julemedister med kartofler og sovs.

Drivhuset blev tømt i går, der var stadig over 2 kg tomater, så de kom selvfølgelig ind, men de fleste var grønne, så jarxfor første gang i mit liv syltet grønne tomater og Knud havde set en på face, der lavede tomat marmelade og det skulle prøves

8 Synes om

Jeg plejer at få skrevet hvad jeg laver til aftensmad og bruger det som mad dag bog
Men er da godt nok kommet helt ud af trit med det,
Mortens aften
Fik vi and og steg
Med det hele
Og fy købt ris ala mande
Jeg springer over dessert
Kan jeg ikke kan lide denne måde af ris ala mande
Der var rester til to dage

2 Synes om