Jeg fik preæsinteret en levende mus i sommers - den blev båret ind og ud mange gang på en halv time.
Til sidst blev katte og mus lukket “ude”, de var så i havestuen og haven. SÅ måtte jeg tage mig af det senere.
Heldigvis blev liget præsenteret pænt på dørmåtten.
I forrige uge blev jeg også præsenteret for et lig - på selvsamme dørmåtte.
Bestilte 48 dåser Gormet Gold mousse fra Zooplus. Har modtaget 48 dåser paté
Det er ikke første gang, jeg har oplevet, at de ikke har styr på betegnelserne. For det, jeg har bestilt, har aldrig været mousse. Jeg har bare ikke tænkt på at nærstudere billederne. Jeg stoler jo på, det er mousse, når de skriver det.
Nu har jeg sendt en klage sammen med et screendump af deres side. Så må vi se, hvad de vil gøre. Muligvis vil Asani godt spise patéen, men næppe med samme iver som moussen, hvor skålen bliver slikket helt ren.
Nu er jeg færdig med at male væggene i stuen og mangler ‘‘kun’’ fodlister, vinduer og pletmale listerne oppe ved loftet … jeg burde nok ikke have været i dialog med ham der lagde gulvet, mens jeg malede … det har smittet af på listerne
Gennem størstedelen af min opvækst, havde vi to fritløbende huskatte.
Vi boede egentlig ret godt til fritløbere; stort lukket område med rækkehuse, hvor der inde i bebyggelsen var masser af haver, grønne områder, legepladser (og sandkasser ). Al motortrafik var rundt om bebyggelsen, og der var parkeringspladser hvor man så måtte parkere, og alt “trafik” inde i bebyggelsen var på cykel eller til fods.
Jo, som sagt, vi var omkranset af veje, men der var så meget for katte at udforske inde i bebyggelsen, at jeg ikke mindes at hverken vores eller andre katte, rigtig færdedes ude ved veje eller parkeringspladser.
De var i øvrigt registrerede på ejendomskontoret (og skulle være neutraliserede), og der kom jævnligt “kattefangere”, og så kunne man jo betale for at få sine ikke-registrerede kat udleveret - og advarsel/anden konsekvens for ikke at have registreret sin kat.
Nå, sidespring! Pointen var at de jævnligt kom med både levende og døde byttedyr! Levende dyr, der var i stand til at fare rundt, skulle af en eller anden årsag helst indenfor…?
Nøøøj, jeg har fra en ung alder, altså taget livet af mange hårdt skadede fugle.
Døde dyr blev tit bare smidt i haven.
Ellie-mis, jeg fik for 10 år siden, insisterede jo på at blive fritløber med tiden - mod min vilje, bevares. Men hun var ikke en dame man diskuterede med.
Jeg frygtede lidt det værste hvad byttedyr angik. Men hun var sød - hun kom med hele og halve regnorme, som pænt blev smidt på dørmåtten, inden hun kom indenfor.
Det giver mig håb for, at det ikke var mig, der var senil, da der pludselig ankom et stort antal dåser Gourmet Gold Ragout frem for Gourmet Gold Mousse. Heldigvis er killinger ikke så kræsne som voksne, så de er snart spist
Nej, jeg tror bare ikke, de har styr på det. Der står mousse alle steder på deres side - og på min ordrebekræftelse og min regning - bare ikke på dåsen
Men ja, killinger er altædende - det husker jeg udmærket
Jeg har så mange katte-tanker i øjeblikket. Tænker lige: nej den der hjemløse Aby skal da bo her Eller bliver fristet af alle de fine killinger herinde.
Men så kommer jeg i tanke om, at jeg bor med min sorte dæmon og han muligvis ville spise dem og jeg besinder mig igen.
Nå, det ene sår efter at Stine bl.a. fik hjørnetænder er ikke helt pænt, og lugter lugt.
Så nu prøver vi emd det antibiotika - Kesium - som fyrlægen sagde at jeg kunne give.
I aftes gik det så fint. Nu gik det mindre fint, og vi måtte ud i flere forsøg. Den tøg ned, og så holder Stine ellers afstand til mig. Men de Dreamies der gives bagefter vil man gerne spise…
Katte…
åh, havde jeg set tidligere at det også var hjørnetænder, så havde jeg advaret. Det er mere reglen end undtagelsen at der går infektion i. Men de må ikke give antibiotika for en sikkerheds skyld- SUK.
Den gode nyhed er at det som regel løser problemet. Men virker det ikke i løbet af ganske få dage, så bank i bordet og få antirobe
Mvh banden der har fået ryddet alt for mange fulde munde over årene
@kira_v
Nej, det er ikke sikkert at han måtte udskrive det der for et par uger siden. Men det ahr ligget, til hvis det blev nødvendigt, og nu kunne jeg se at det ikke var pænere. Det er trods alt 4 ugfer siden, at hun blev opereret, de tog i øvrigt 2 hjørnetænder, begge i venstre side.
Jeg ville ønske, at jeg kunne gå ned med hende, og så en deporindsprøjtning med AB, for desværre tvivler jeg på at jeg kan få ret mange piller i hende nu, og hun har kun fået 2 ud af 10.
Emina var næsten umulig at få piller/medicin i. Så med hende der knuste jeg pillerne, og blandende i så lidt vådfoder eller leverpostej som mulig, holdt hende, smurte det på min finger og så smurte det med min finger ind i hendes mund, mest på tandkødet, og så slikkede hun det jo heldigvis væk. Besværligt, men til sidst var det eneste der virkede.
Jeg har skam fulgt med, og håbede at det ikke blev nødvendigt med pillerne til Stine.
Her til morgen endte hun med at knuse den, nok ved et uheld, og hun gjorde ikke antræk til at gylpe op. SÅ håber, at hun - ligesom Kodak - synes at det er lækkert med de piller.
Kesium er også lidt noget gratværk at stå med, for de smuldrer ret nemt.
Min hund kan ikke snydes med piller (heller ikke med leverpostej), så der er det op med gabet og ned i halsen. Samme med katten, men han skal så kun have sin månedlige credelio mod hendes daglige medicin