. o O November 's tanker 2024 O o

Sikke en smukt 2 november morgen

Vil gerne weekend bliver lige så godt

Den lilla skumring der var i torsdags
Hvor var den smukt, men var umuligt at få billed af

Og hypperne i det lys, var så specielt

17 Synes om

Den talte vi også om - det var et meget specielt lys…

5 Synes om

Ja, jeg lagde i allerhøjeste grad også mærke til det! Blev faktisk helt forvirret, og stak hovedet ud, for at se om der var noget i luften. Tænkte vel sådan i stil med de der “sand/partikel-storme” fra Sahara, man har hørt om, der kan farve luften. :sweat_smile:
ALT var jo badet i et lyserødt skær? Selv indenfor!? Det var så vildt. :star_struck:

6 Synes om

Og så lige et lille pip om at jeg overlevede J-dag i København! :joy:
Det var faktisk, trods absurd mange mennesker, en virkelig hyggelig aften. :partying_face::beers:

12 Synes om

Jeg har lige haft et besøg af Jehovas vidner … det blev et ‘‘nej tak’’ herfra.
Måske de tror, folk er mere modtagelige, dagen efter J-dag :tihi:

9 Synes om

De kommer også her, det samme med mormoner

2 Synes om

:hoho:

Man kan godt se det uden at være logget på facebook.

5 Synes om

Nogen herhjemme er kommet på skrump. Nogen herhjemme er ikke enig i den beslutning.

10 Synes om

Måske giver jeg for meget mad, men jeg er ret imponeret over, hvor god Hittemissen er til at være på skrump. Han får naturligvis mulighed for en del vådkost, da jeg tidligere har haft held med at skrumpe tykkemissen (fra 12 til 10 kg eller sådan noget i den stil) bare ved skift til 100% vådt. Derudover får han enkelte foderpiller (vejes af om morgenen og gives i løbet af dagen rundt omkring i huset) Han klager slet ikke, selvom han selvfølgelig løber med i køkkenet, hver gang jeg går derud.

Så må en kontrolvejning om en uge eller to vise, om jeg har fejlvurderet mængden af mad og han bare ikke brokker sig, fordi han får for meget :joy:

12 Synes om

Så er Røde Allan fundet

15 Synes om

Det er så skønt.
Har fulgt det på Facebook, og der spreder den gode nyhed soig som en steppebrand i disse timer.

5 Synes om

Ser indtilvidere ud til Trump vinder :frowning:

3 Synes om

Ja det er skræmmende for hele verden :scream:

4 Synes om

Hvis I ikke allerede har skrevet under, kan I stadig nå det:

Taget fra mail fra Dyrenes Beskyttelse:

60.000 underskrifter er et stærkt signal om, at danskerne ønsker en styrkelse af dyrepolitiet. Ikke en svækkelse med besparelser. Takket været den store opbakning og pres fra oppositionen, har justitsminister Peter Hummelgaard nu trukket i land. Det var ikke sket uden din underskrift.

Under spørgetid i Folketinget i sidste uge udtalte ministeren, at regeringen nu undersøger andre områder, hvor de kan finde de nødvendige besparelser.

Slaget er ikke vundet endnu – hjælp os med at dele budskabet
Selvom dette er en vigtig milepæl, er kampen ikke ovre. Indtil finansloven er underskrevet, kan alt ske. Vi ved stadig ikke, hvad regeringen beslutter. Derfor har vi brug for at opretholde presset.

Del underskriftindsamlingen med dine venner, familie og kolleger. Jo flere, vi får med i kampen, desto højere bliver det rungende nej til at spare på dyrepolitiet. Kopier og del linket her: www.dyrenesbeskyttelse.dk/bevar-dyrepolitiet-8

4 Synes om

Denne her fik jeg lige tilsendt

Ja tak, jeg ønsker mig denne juletræ :heart:

14 Synes om

Hvordan man kan forhindre at katten tagee mus med ind

3 Synes om

Interessant, ikke at jeg længere kan huske præcis hvad jeg gjorde, men jeg har haft to fritløber som lærte at de ikke skulle komme ind med den slags. Så de lærte at sætte sig uden for mine vinduer, sige et bestemt miau, og så gik jeg ud og roste katten.

Jeg har aldrig været vild med den del hvor de leger med et levende dyr, men det er jo deres natur, så jeg greb kun ind hvis dyret var dødelig såret og katten ikke slog det ihjel.

4 Synes om

Min veninde lærte sine fritløbere at de skulle præsentere byttet og så kom de på badeværelset, hvor de var let at rengøre bagefter.

4 Synes om

Fra linket: “…hvis du gerne vil undgå, at den kontinuerligt slæber døde dyr med ind …”

Fred med de døde mus. Det er de levende mus, der er problemet. Der nytter kun en lukket dør.

7 Synes om

Amen to that! :rock:
Manse går heldigvis ret målrettet efter devisen at mus = mad, og med yderst få undtagelser er de døde ved ankomsten - til gengæld har vi haft fornøjelsen af musen i ugevis, de få gange de ikke var…

5 Synes om