O O Tanker i august 2026 o O

Næste jyrak udstillingen
Hvor er det og hvornår

2 Synes om

Du kan se Jyraks udstillinger Her

3 Synes om

Har prøvet at købe sådan en fætter her (en equigroomer, så egentlig til heste?), til at børste Delle med efter at have set en groomer anbefale den til korthårskatte på YouTube. Delle er jo ikke super glad for at blive børstet generelt, og selvom hun også bliver træt af den her til sidst, lader hun faktisk til at nyde den her mere end den bløde gummibørste. Hun læner sig mere ind i den, løfter numsen og gnider sig op ad den. Og ikke mindst, så blev hun i sofaen! Og den er sørme effektiv!

Den er ikke så god på Dumle, hvilket også var min forventning, men ham har jeg andre kamme og børster til, og han er noget nemmere at få lov at børste. Og det er også Delle der har flest udfordringer med hårboller, fordi hun ikke vil hverken børstes eller bades og hun vasker både sig selv og Dumle. Så hun får indtaget en del pels på daglig basis.

13 Synes om

Ja jeg ved Staldkatten mis er fritløber
Det er min egen skyld hvis der sker noger

Men nu pyller jeg allivel

Åh bare der ikke ske noget i dag :kryds:

Har lige nu kl 5:50 fået og vide på to af markerne omkring os, der skal høstes

Jeg blev hentet kl 4:45

Kan intet gøre

Jeg ville så gerne have hende til beimis passer

8 Synes om

Hun er ikke helt dum hende Mis, så det skal hun nok klare :hjerte:

5 Synes om

Du mener: hun er ikke helt dum :heart_eyes_cat:

7 Synes om

Tak, det der med at skrive uden brillerne på kan da få helt galt :ups:

7 Synes om

You’re not the only one - mine skuldre sank en del, da de blev færdige med den sidste mark her omkring i weekenden… :see_no_evil: :crossed_fingers:

Og at jeg rationelt betragtet godt ved, at a) de er agtpågivende overfor landbrugsmaskiner, b) er væsentlig hurtigere end dem og c) det er krigens vilkår med fritløbere, hjælper sgu’ ikke meget… :flojte:

8 Synes om

Har lige vundet en stor badering i en “Give away” på Instagram :grin:

13 Synes om

Du skrev ellers for nylig, at du aldrig vinder noget! Det kan være, din lykke er ved at vende :smiley:

6 Synes om

Vi var åbenbart kun 6 der deltog, så ods’ene var ret gode … :tihi:

9 Synes om

Mindre detalje :stuck_out_tongue:

5 Synes om

Lige kommet hjem

21 Synes om

Katten har inviteret en legekammerat med ind, og nu leger de skjul i soveværelset :roll_eyes:
En ting er sommerfugle, men levende mus i soveværelset, Magnus …

Hvis jeg kunne, ville jeg redde musen. Der er ikke noget, der tyder på, at Magnus har tænkt sig at gøre det af med den - hvis han overhovedet kan fange den. Men jeg kan jo heller ikke fange den. Hvad gør man?

9 Synes om

Den stolte storvildtsjæger:

Han kom ud i køkkenet med den, og jeg troede, den var død. Men nej! I det mindste kunne jeg få fat i den og bære den ud i hækken. Jeg håber ikke, den var alvorligt såret. Den var i hvert fald i den grad i live. Da jeg bar den ud, kunne jeg se, hvordan dens lille hjerte bankede, så det var ved at springe ud af brystet på den :s:

19 Synes om

Den er mega genial, vi bruger den også til de langhårede, men de har jo hellere ikke så meget underuld, som Perseren. Hvis jeg husker rigtig, så er den også med i vores pasningevejledning

4 Synes om

Det lyder faktisk meget rigtigt at den er nævnt deri! Men jeg har været tilbageholdende med at købe en fordi Delle jo har været så modvillig omkring at blive rørt af noget som helst andet end mine hænder. Men nu har jeg set tilpas mange YouTube videoer af hvor effektiv den er og at de fleste katte egentlig accepterer den, så nu skulle det prøves. Og Delle og jeg har arbejdet med at det også er ok at blive rørt af andet end menneskehud. :sweat_smile: Jeg håber det kan hjælpe så hun ikke får så meget pels i systemet.

Jeg er så stolt af hende. Når hun ser ting hun ikke bryder sig om i nærheden af mig eller ser jeg rækker ud efter noget, så smutter hun (eller lægger sig på sine poter fx, hvis det er klosaksen). Men det gør hun ikke med den her. Hun bliver træt af mig til sidst og skal nok sige til når hun synes jeg skal stoppe, men når jeg tager den op gnider hun sig op af den snarere end at flytte sig. :klappekat: dygtig missepige.

10 Synes om

Hvor har i købt den henne?

2 Synes om

Her er de heldigvis ret gode til at aflive bytte - men hvis de efterlader noget i en tilstand, hvor det er til at få (nemt) fat på, afliver jeg dem altid.
Men nu er det så en markmus, og de er typisk ikke de hurtigste i forvejen - så måske er den heldig… :crossed_fingers:

5 Synes om

Tak for jeres tanker igår :tak: :heart:

Jeg ved det hvert år, åh og det giver knuder i maven, når jeg ikke er hjemme

9 Synes om