Vi fik lavet den gode fordeling i dag, manden handlede ind i Bilka mens jeg kiggede på Bagagerumsmarkedet, der var på p-pladsen
Jeg fandt de samlede historier om Peter Kanin, i nærmest ubrugt stand, kun æsken omkring bogen har lidt mærker, men selve bogen har nærmest ikke været åben for bare 50 kr
Så nu har jeg ingen undskyldning, for ikke på et tidspunkt, at gøre brug af den hækle bog jeg fik hjem i fredags, det er nemlig opskrifter på figurerne fra Peter Kanin universet
Der ud over fandt jeg også endelig det oprindelige Coco Crazy brætspil fra 1992 i komplet stand, efter lang tids jagt og mange års banden over jeg ikke købte det, da jeg for år tilbage så det i en genbrugsbutik
Peter Kanin (Peter Rabbit) af Beatrix Potter og alle de gode historier var en fast del af min barndomslæsning. Tegningerne i bøgerne var søde og sjove.
Jeg har endnu ikke selv læst dem, men forelskede mig i illustrationerne da jeg så billeder af dem på nettet, så da jeg fandt udgaven, hvor de har genoptrykt de originale illustrationer til den pris, skyndte jeg mig at slå til, så jeg glæder mig til, at læse historierne
Men da jeg var 17 -19 købte jeg nogle lidt dyre spil
Som jeg havde ønsket mig over længere tid
Men når det kun var min bror og jeg, til og spille
Blev det ikke rigtigt
En eller anden sted vil jeg gerne, gidder bare ikke ludo
Samme
Min lillesøster har vores gamle Afrikas Stjerne, som vi spillede meget. Og jeg gider ikke have den nye version, selvom de forskellige ting til vist nok er i bedre kvalitet. Jeg vil bare have den med tynde papskiver i det design jeg kender. Basta.
Illustrationerne er vel også en integreret del af historien - så vidt jeg ved, er det Beatrix Potter selv, der har illustreret. Jeg tror, hun er lige så kendt for sine tegninger som for historierne - eller hvad siger @dkkorat?
Jeg har pigerne på besøg i et par dage
Jeg har slået et lille cirkustelt op ude i haven, men der er så mange myrer og de kravler ind i teltet … så jeg har sat teltet oven på et tæppe og strøet kanel på tæppet, for myre skulle jo ikke kunne lide kanel.
Nu kan jeg så høre råb ude fra haven Hallo! … du kan ikke li’ så hvad laver du inde i vores telt?
Nej det koster ikke noget at oprette sig der, men du skal som sagt være låner på et bibliotek, for at kunne bruge siden. Så vidt jeg ved, kan man vist med de fleste biblioteker, oprette sig som låner hos dem, online.
Jeg mener at det er alle danske biblioteker der er tilmeldt siden, men ved det dog ikke med sikkerhed. Ved dog, at det svinger fra kommune til kommune, hvor meget man kan se der. En film “koster” typisk 4 klip, mener jeg det er, og da jeg kom på for nogle år siden, gav min kommune 20 klip pr. måned, nu er vi vist nede på 8. Besparelser.