. o O (Tanker i februar)

Undskyld men… :tihi: Man skulle godt nok synes, det ville være farligt for en mus at bo hos jer… :tihi:

måske tror coonerne at det er en ny slags siataler? Men hvad siamisserne så tænker, det er en gåde…

6 Synes om

Åj, underboen må være meget forkølet. Hans soveværelse er lige under mit, og jeg kan høre hvert åndedræt og snork. Normalt hører jeg ham slet ikke.

Måske er jeg bare gået for sent i seng :roll_eyes:

2 Synes om

For en uges tid siden fandt vi en død mus da vi stod op…det var mystisk, den måtte de have fanget ude i kattagården tænkte vi…
Men måske de har fanget den herinde tænker vi nu :scream:
Og …nu er det så vi tænker…har vi fået virkelig overmodige mus her…med den flok misser :scream:

Ja…hvad hjælper det med både cooner OG siatalere…og jeg som troede at intet slap forbi de små skiderikker :sweat_smile:

4 Synes om

Altså med alle de dyr kattene efterhånden har set komme i jeres hjem er det da ikke så sært, at de tror musene også hører til og ikke må gøres fortræd.
:smile:

9 Synes om

Altså normalt er siatalere fremragende jægere. Så det er nok mere fordi de bliver fodret for godt :wink::wink:

2 Synes om

:joy:

1 Synes om

Nu spørg jeg måske dumt, men jeg aner grundlæggende ikke ret meget om alkohol. Kan en hvidvin blive for gammel? Jeg har en i mit køleskab, som jeg nok har haft siden 2011. Der står ingen holdbarsdato på den, men det ved jeg ikke om der skal være. :ups:

Det korte svar: Ja - og nej… :sunglasses:
Vin har som sådan ikke en sidste salgsdato, højst en anbefaling af, hvornår den forventes at toppe.
Vinen bliver sjældent dårlig i gængs forstand - men den smager typisk dårligt, hvis den gemmes for længe, og mit umiddelbare gæt vil være, at det gør sig gældende for den du har haft liggende længe.

Men det kan jo komme an på en prøve… :wink:

overgemt hvidvin går i prop eller bliver til eddike…så snif…den kan sagtens være ok

De fleste hvidvine skal helst ikke ligge så længe. Man bliver ikke syg af at drikke gammel vin, men den smager ikke så godt.

Det hele afhænger af, hvilken vin det er. Herunder kvalitet af prop eller skruelåg. Og af hvordan den har været opbevaret: Har den ligget ned hele tiden? Inde i køleskabet?

Men hvis det er en billig supermarkedsvin, så smid den bare ud. Betragt det som en forsikring mod en dårlig oplevelse.

Med tanke på at det er en billig supermarkedsvin, og at jeg enten ville bruge den i mad eller servere den for gæster, og den har ikke ligget ned, så ryger den ud. Vil nødig give mig selv eller andre en dårlig oplevelse, og jeg har fået den gratis i sin tid, så ingen penge spildt for mig (fik den af et supermarked). Tak for jeres svar. :tak:

Suuuk, jeg synes der er aaaalt for længe til Beka har termin :venter: :tihi:

2 Synes om

Det kan godt være, at det er lørdag aften, men ovenpå denne her uge, er jeg ligeglad med at klokken ikke er 22.00 endnu :godnat:

Det har været en god uge, men den har virkelig også været pakket, så den står på opladning og hygge med kattene indtil vi igen rammer mandag morgen :slight_smile:

2 Synes om

Jeg trak en 2009 riesling op for et par uger siden.
Det var NU den skulle drikkes - den var til gengæld stadig helt perfekt og super lækker, men om et år var den nok blevet til eddike.

Jeg indrømmer også, at jeg var meget spændt, for det var for mig en lidt dyrere vin, hvis den var gået til :ups:
Den var købt gennem vinklub til 150,- per flaske, hvis man købte en kasse af 6 flasker. Så jeg delte en kasse og blev rigtig glad for mit køb, da jeg et par måneder senere fandt samme vin til 320,- i en vinbutik :hoho:
Men det sker ikke ret ofte jeg har råd til den slags vin, til gengæld nyder jeg virkelig, når jeg har :slight_smile:

Om kvalitet har meget at sige ift holdbarhed ved jeg ikke, men konstant temperatur og mørke har :slight_smile:

3 Synes om

Så må mailen gerne snart dumpe ind i boksen, så jeg kan se min længe ventede bestilling. :heart: Personligt smykke.

2 Synes om

Skulle man sætte en 007 på fjerneren :huh:
Ja det tror jeg da man skal :bangbang:

2 Synes om

Jeg var begyndt at lukke og slukke, for at ligge mig ind og læse inden sengetid, heldigvis kom jeg i tanke om zooplus havde rabat i denne weekend, så for mindre end jeg normalt skulle have været af med for kattemad og grus, fik kattene også både forskelligt legetøj og godbidder :smile:

2 Synes om

Kan man blande bentonitgrus og “grus” lavet på majs i samme bakke? Eller bliver det noget juks?

Og er det World’s Best jeg bør købe? :smiley: Eller er det noget bedre?

Fandt vist selv svaret. :slight_smile:
“For at opnå et optimalt resultat bør man ikke blande World’s Best med andre kattegrus”

2 Synes om