. o O (Tanker i februar)

Nu er det februar, og der er præcis 4 uger til forår :rock:

5 Synes om

Mon ikke det snyder og starter lidt før i år? :wink:

Alexander nu har du rykket ud i toilettet 3 gange den seneste time, har du snart spildt nok vand???

Og mens jeg skrev dette klarede han lige 4. gang…

Åbenbart ikke lige umiddelbart noget han glemmer igen…

1 Synes om

WTF. VEDVARENDE Energi !!!

Er sku skide sur får en ekstra regning på el i 2020 på ca 9000kr pga de skidesprallere
vores solanlæg har en produktion på 4500kw som vi sender på nettet om sommeren og henter ned igen om vinteren, nu er vi gået over til time til time afregning hvilke betyder jeg skal sælge min strøm til 20øre og købe den igen til over 2,29kr jeg tror sku jeg slukker for lortet det kan ikke engang betale for driftudgifterne, en betaling havde jeg forventet men ikke tyveri

Lige inden jeg overvældes af sympati, sidder jeg og overvejer, at hvis du ikke skulle betale de nævnte penge, hvem skulle så? Der er vel kun en kilde til indtægter i el-systemet: forbrugerne.

På vegne af alle os andre almindelige forbrugere vil jeg hermed gerne takke dig Esben for dit uegennyttige bidrag til en mere bæredygtig energiforsyning. :slight_smile:

Jeg betaler skam for strøm i dag 6700 kr i 2019 bruger ca 7500kw

Så min samlede regning for 2020 bliver i runde tal 16000kr
Og bidrage vil jeg gerne jeg har blot haft nogle udgifter jeg gerne ville ha dækket inden jeg skal betale, anlægget vi har på taget kostede 125000 kr og jeg skal investere ca 12000 kr til en ny inverter inden for de næste år, går den istykker kan vi ikke finde de 12000kr til en ny

Min erindring er, at en kwh el rask væk koster os mere end 2 kr. Så du har kørt meget billigt indtil nu.

Noget andet er alle de historier, vi har hørt om Verdo. Energimarkedet i Randers er vist for viderekommende.

Ja vi har fået gratis strøm hvis vi ikke regner de 125000 kr som anlægget kostede med :sunglasses::sunglasses:

Så fik møgdyrene fanget det monster som jeg frygtede mest…
De kan fange alt på 4 ben og det bliver jeg (næsten ikke bange for)
Men i dag…da gik den gal…en havde været så hurtig…ja…hurtig og fanget en regnorm og havde fået slæbt den ind gennem kattelemmen…og lige da jeg så den og tænkte…ej da for en lang tyndskid, hvad er der nu galt her…så vred ormen sig …og jeg sprang…HØJT …for jeg er SÅ bange for orme…så hellere en tyndskid som jeg først troede at det var :sweat_smile:

7 Synes om

Når jeg om et par måneder får hegnet haven ind er jeg også ret spændt på hvad mine kræ kan finde på at slæbe ind…
(Især fordi rotterne trives alt for godt i vores område for tiden)

Vi har et foderskab stående til Arthur, så han altid kan få mad… Gider han bruge det? Næ…

1 Synes om

Det er godt nok koldt for fingrene, at hænge vasketøj op udenfor. Når jeg så tænker på min gamle mor, som vaskede tøj udenfor om vinteren (også i frostvejr) på vaskebræt og skyllede det i iskoldt vand… :fryser: Ikke så sært hendes hænder tit var røde og grove

5 Synes om

fik alle 800 … ca…givet loppemiddel i går…det tog kun 1 time…Cillie har reageret voldsomt på både advantage og frontline, så nu er vi på Credelio fra dr Dyr …stadigt svært, men ganske meget lettere - og uden de voldsomme reaktioner…

2 Synes om

Kattene er begyndt at blive trætte af Remas vådfoder. Selv om det er billigt, er spildprocenten enorm for øjeblikket. De gider nærmest kun æde det, der kommer ud af en bakke, de har set, jeg lige har åbnet. Hvis det ikke er det, så kigger Asani på mig, så kigger han op på skabet med vådfoder, og så kigger han på mig igen :heart: (Jeg kan slet ikke stå for ham, når han gør den slags).

I går var jeg i ALDI i anden anledning og tænkte, at vi da godt kunne prøve Topic igen. Så jeg tog en håndfuld med hjem for lige at teste først. De går helt amok over dem. Så nu får de lov til at få Topic, til de bliver trætte af det igen. Prisen er den samme.

5 Synes om

Topic er ganske udmærket.
Mine gider ikke det fra Lidl, som også er kød og ingen salt og sukker, men de elsker især den orange Topic. Den røde og grønne som er mousse kan jeg godt lade være med at servere, det får jeg kun anklagende blikke ud af

1 Synes om

HVOR finder du rød og grøn …? …udover Tyskerland

Det er nu de små bakker, jeg bruger. Her skal det være kødpostej-varianterne. De gider ikke rigtig ragout = bidder i sovs. Altså bortset fra sovsen, men selv om de muligvis gerne ville, får de ikke lov at leve af sovs :slight_smile:

Her vil Vaffel også helst kun have sovs, men jeg moser det med en gaffel og lidt varmt vand. Så æder han glad og gerne det hele

Der er tale om de små foliebakker med 100g - de findes i virkelig mange varianter :wink:

nåh…my bad