Der er mange sjove derude.
På Lolland ligger en Ammestuevej
Det er vel ikke for tidligt, har taget den første julegave og kigget på.
Nu vil jeg gerne høre jeres anbefalinger/ erfaringer
Ikke noget jeg har ønsket mig, men fik en badepande, og det kan man altid bruge
Jeg fik en scanpan impact bradepande med rist, den kan også sættes direkte på induction komfur.
Jeg tro ikke den har været helt billigt.
Så derfor spørge jeg, kende to der ikke kan bruge andet end scanpan, og kender en som bruger det og smidder jævnligt ud og køber nyt, cirka hvert 11/2 år. En som har det og jeg har hjulpet nogle gang i køkkenet der, ved større sammen fester, men de gryder og pander, der fnugler tit belægning af. Pander er så skæve. Så mine kendskab til mærket er til begge sider. Derfor kunne jeg godt bruge lidt, af jeres erfaringer
Er meget i tvivl om jeg skal bytte den
Med venlig hilsen
lige den fra Scanpan har jeg ikke erfaring med, men min mors scanpan (denne: Scanpan Classic Brandepande, 5L - se mere hos Lomax | Lomax A/S) er helt fantastisk og holder enormt godt!
Den er både på komfur og på grill jævnligt og holder både form og belægning til UG
(jeg har længe gerne ville have sådan en, men den type kan så ikke gå på induktion … )
Min gamle Scanpan var jeg umådelig glad for, Den var 25 år gammel og var lige så god som ny. Der var aldrig noget der hang fast i den og når den blev mørk med tiden, så bare en tur med en fin stålsvamp og så var den fin igen. Men desværre kunne jeg ikke bruge den på mit nye induktionskomfur, så jeg blev nødt til at skifte den ud
Ja @louiseogbuster er ikke itvivl om der er mange sjove den var også en af de rigtig gode
Tak @PiaB og @solveig, jeg har i løbet af eftermiddagen gået og tænkt, og med det i skriver, tro jeg jeg beholder den
Med venlig hilsen
Jeg er bekymret for Chili. Hun har ikke kastet op, siden hun begyndte at få Medrol, som hun nu er færdig med (i søndags). Hun spiser og drikker og går på bakken og render ud og driller Asani, så hun virker sådan set kvik nok. Men jeg synes, hun føles så let, når jeg løfter hende, og hun ser tynd - eller måske mere slunken ud. Hun har en tid til et nyt tjek i begyndelsen af februar. Nu må vi se, om jeg synes, det kan vente så længe
Er hun tjekket for lopper for nyligt?
Sidste dag, hvis du lige vil nå at være med.
Når man ikke helt er up to date på div. krigsnyheder, og læser denne overskrift:
“Flere lande er klar til at slippe Leoparderne fri. Fire grunde til at Tysklands kansler har holdt igen” og tænker “leoparder i Tyskland, vildt nok ” Og så bliver en kende skuffet når man så får læst hvad den rent faktisk handlede om.
Ja, det er hun. Men jeg tror altså ikke, lopper kan bevirke, at hun taber sig på den måde.
Hader når min uge laves om pludselig…
Katja skal have kage med imorgen, så hun kom herhjem idag, så jeg kunne hjælpe hende…
Hun skal først herhjem imorgen normalt
Heldigvis havde jeg da tingene til en kakao-kage…
16 stykker, skulle være til 17, men jeg orker ikke at bage 2, så må Julius købe en kage inden han henter Katja for at kører hende i skole…
Kagen blev skåret ud mens den er varm…
Det er jo udstillingens weekend for mange af jer.
Kan i udstiller - katte- publikum- bestyrelse- arbejds bier/ hjælper og dommer, salgsboder, alle have en rigtig god weekend/ udstillingen og få gode oplevelser, og en god udstillingen
Og så hvis der er når tasken pakkes ud der har en ekstra kat eller 4 med, tro jeg vi, her på siden, gerne vil høre om det
Med venlig hilsen
Øv den hund jeg tit passer og bruger som “terapi”-hund er blevet syg
På onsdag finder de ud af hvor slemt det er, og om hun kommer med hjem
Åh, selv om det ikke er " din" hund, er det jo alligevel din hund
Hvis i kunne se mig i dag, ville i grine så meget . Jeg har ikke hold i ryggen, men ryggen ved lænd og lige 10 cm længer oppe og ved skuldre blade er låst så når jeg skal rejse mig, jamen det må ligne jeg ved ikke hvad
, lage mig lige på gulvet for at se om noget koldt kunne hjælpe, ja ned gik nogenlunde, men da jeg, fik mig lagt, kunne jeg ikke vende mig, for så kom der krampe i benet, og vende mig, uroligt jeg fik det gjort. En skildpadde på ryggen, lagde meget mere elegant end jeg gjorde
Ja og komme ud af sengen åh det måtte lige have været til gæt og grimasser . Stå stille går lige, gå stille jo jo, jeg ligner bare en vraltene and med ondt i fødderne
. Det var planen i dag, køleskab skulle gøres rent, det bliver skubbet, må finde på andre opgaver i dag
Med venlig hilsen
God bedring
Rigtig god bedring
God bedring
Min lille idiotkat Chardonnay, har en tåbelig ide om at æde gummi. Det plejer at komme retur op når han har fået fat i noget, men denne gang er der vist noget der er kommet videre i systemet og har lavet ballade i tarmene
I aftes var han slemt kvalmeplaget og meget stille, så vi tog en tur til vagtdyrlæge her i eftermiddag da de havde et hul i operationsprogrammet.
Har var så flink og dygtig til at blive klippet og ultralydsscannet i maven. Desværre viste scanningen en udefineret udfyldning et enkelt sted i tarmen og resten var tomme stille tarme
Så dyrlægen beholdt ham, så han kunne tage blodprøver og begynde med væskebehandling med forventning om at han muligvis skulle på operationsbordet.
Opdateringen her til aften var at blodprøverne var super fine og han var scannet igen under let bedøvelse. Umiddelbart er “klumpen” nået ud i tyktarmen, så dyrlægen forventer at den kan passere selv, hvis der bare kommer gang i tarmene igen.
Så vi krydser fingre for at smertestillende, kvalmestillende og væske kan gøre operation overflødig
Her er dælme stille når den lille tosse ikke er her
for Chardonnay, får det til og passere. Og for der kommer gang i tarmene