. o O Tanker i januar 2023

Så blev det et nyt år og nye, friske tanker :slight_smile: Jeg håber, I havde en god og festlig/fredelig aften afhængig af tilbøjelighed.

Her gik det fint, indtil jeg ville i seng lige over 12. For “nogen” havde kastet op på mit lagen :doh:

Chili var ikke frisk i går. Var rastløs hele formiddagen og kastede op igen og igen. Hun spiste lidt ind imellem, men det kom bare op igen lidt senere. Endelig faldt hun til ro og sov så hele eftermiddagen, men jeg turde ikke give hende insulin i går aftes, når hun nu ikke havde spist. Hun spiste lidt tørfoder i løbet af aftenen, og heldigvis ser hun ud til at have det bedre her fra morgenstunden.

Det er bare ikke mere end en uge siden, stort set det samme skete. Kunne jeg se efter at have været væk natten over juleaften. Den kat er virkelig anledning til mange bekymringer her i huset :s:

9 Synes om

Håber Chili har det bedre i dag :klappekat:

Ja og des flere de giver, endnu holder man af katten :kram:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Kan det være stress-opkast?

Det kan det måske. Men så ville det jo give mere mening, hvis hun kastede op nytårsaften og ikke om morgenen inden. Der har ikke været meget skyderi her inden den 31.

1 Synes om

god bedring til hende, håber du fider årsagen eller det går i sig selv igen :kram:

1 Synes om

hvordan er hendes blodsukker? både høj og lav kan give mig slem kvalme

Jeg kan ikke måle hendes blodsukker. Det har dyrlægen altid gjort. Men hun ser ud til at have det fint igen i dag. Hun har også stofskifteproblemer. Jeg ved ikke, om det også kan have udsving, for det kan jo også give opkast.

Hvis det sker igen inden for nærmeste fremtid, må hun tjekkes igen.

5 Synes om

I december efter lyste jeg hjælp til julgaver til far, skjorter med tryklås, @_DK_Sugieh og @line_refsgaard kom med gode ide og henviser, pga jeg ikke kunne få dem inden jul opgav jeg halv om halv, men da jeg så ledte efter noget andet på nette kom de her frem, som reklame og dem fik jeg fat i til far, men når man er min far, skal man ikke være helt farve forskrækket :wink: han startede med og fik den blå, hmm "kunne den ikke fåes i sort og grå, " .
Nej far det kunne man ikke men vil du have den bytte, må du sende den retur :tihi:

Nu har jeg fået og vide de skal vaskes / skylles op, så de er klar til brug

Med venlig hilsen

10 Synes om

Så skal der for første gang i mangr år ses x factor…

En buschaufør som i aftes fik ja, er svoger til en opdrætter venindes datter… holder så meget af den pige og hendes kæreste er også virkelig skøn… synes det er fedt at han spiller guitar med kun 2 fingre tilbage på sin ene hånd…

Jeg tror ikke han vinder, men den del handler vel også meget om sangvalg… men han fik ja i dag så vi ser ham igen til bootcamp og så kan man håbe at han kommer videre til liveshows…

4 Synes om

Hvordan går det med Chili i dag @galath


Er lige nu kørt så sur i opvask opvask opvask opvask hele tiden, jeg lige frem har tænkt opvaskemaskine 2 dage i træk
Med venlig hilsen

1 Synes om

Ham synes jeg godt om, elskede hans Western-stemme :smiley:

Pænt farvel og tak til jul og nytår :slightly_smiling_face: Nu er hjemmet normaliseret og storestuen lukket ned.
Det er hyggeligt at pynte op, men ligeså dejligt at huset ligner sig selv igen :slightly_smiling_face:

7 Synes om

Sådan har jeg det også når det, når det kommer ned, dejligt som tingene kommer frem, men nu tager jeg det også langsom med og få det op, men når det kommer ned og huset er tilbage til almindelig er det også dejligt.
Jeg regner med i dag, vil jeg sidde i en stol i skumringen og nyde juletræet en gang, lade tankerne vandre i alt og ingen ting. syndes slet ikke jeg har fået mig sat alene og nyde træet.
Mener jeg mindes oldemor der var træet tændt helligtrekonger aften, og lige som lysene brændte ned blev julepynt samlet samnen og som det sidste træet tømt for pynt. Måske lige meget jeg har det fået fortalt af mormor og bedstefar samt mor

Med venlig hilsen

4 Synes om

Hun har ikke kastet op siden nytårsaftensformiddag, og hun spiser fint, så jeg tror, hun har det godt igen.

7 Synes om

Ser lige, at Lise Nørgaard er død. Kæmpe breaking på DR, hvilket hun også fortjener. Må hun hvile i fred :heart:

8 Synes om

Nøj hvor er det dejligt at hverdagen er vendt tilbage. Så dejligt at jeg igen kan slappe af, efter en uge med alt, alt for mange arbejdstimer. På den anden side, er det utroligt tilfredsstillende at jeg kunne klare det. Jeg gør det sikkert igen næste år, kender jeg mig selv ret :tihi:

3 Synes om

Tak @galath for opdatering, det er lige sådan noget der varmer mig

Med venlig hilsen

1 Synes om

Nå 2023 starter rigtig godt, :rolleyes: og er det planen for 2023 syndes jeg ikke om det :persevere:køleskabet har drillet lidt en 4 gange i løbet af efteråret, med den selv flyttede temperatur, og den gjorde det en gang i sommer der troede jeg det var pga varmen, først I december ville den ikke holde temperatur en lørdag og den drillede hele dagen, men søndag var det over, nu her fredag og lørdag den køre disko lys i panelet og temperatur køre op og ned til musikken i radioen,
lørdag aften faldt den til ro, men nu i går begynte den med højste temperatur eller køle hele tiden, jeg kan så snyde den med og sluk / tænde ved stikkontakt og så køler den bare hele tiden i 5 timer i træk. Den står vist på ny. Den er enten 14 år eller 16 år. Kan huske en begivenhed 15 år siden men om det var året inden eller efter den blev købt kan jeg simpelthen ikke huske. Tro det hedder ny, da efter så mange år bruger den nok også en del strøm.
Komfuret er lige så gammel, her i efter året gik “bundpladen” i stykker hul i den, fik priser på reparation her i mellem jul og nytår det vil cirka koste 1500 kr, nytårsaften gik den ene plade halv, og en anden plade har drillet lidt. samt glasset i ovnen revnede i aftes bare en hjørne, her fra morgen af når jeg tændte den lille plade, så erdet enten fuldt knad eller intet. det er en glas keramisk komfur .
Så nu skal jeg vist til og skrive op hvad de skal kan / hvilke krav jeg har til dem

Med venlig hilsen

Vores kødfryser døde i november, vores opvasker dagen før nytårsaften… Opvaskeren var dog en billig brugt, da vores “gamle” stod af juledag sidste år :roll_eyes: Det er bare en “herlig” tid at have udgifter til den slags :crazy_face:

Vi har i dag haft reparetør til vaskemaskinen, det er heldigvis inde for garantien.

Vi afventer et svar fra Power ang køleskab og fryser, dem de reklamerede med til 30% rabat, hvis man købte to, ja de kunne hverken købes online eller i butikkerne.

Den gamle køleskab der fulgte med huset, køler også som vinden blæser og jeh er efterhånden træt af at have den stående i stuen

1 Synes om