. o O Tanker i marts

Tak :smil:, jo jeg troede på hvad jeg fik og vide, men så alligevel, var jeg meget usikker

Med venlig hilsen

1 Synes om

Ny konkurrence for uge 13:

9 Synes om

Endelig færdig med at opdatere alle ure … gider snart ikke det bøvl, 2 gange om året :venter:

11 Synes om

Hmm har hygget mig i køkkenet i dag, med og lave nye ting, har bla lavet en fromage, lidt som citron fromage, med en del saft i, faktis meget saft, det har så lagt sig i bunden, lige en lille centimeter tynd klar gele, og fromage oven på som stadig er stift,

Det er ok i konsistens og smager godt

Noget jeg ville have med en sted hen i morgen, men det er jo på en måde ikke i orden.
Glemme jeg har lovet og komme med det, og smidde det ud i morgen tidligt, eller tage det med og sige det dur ikke, det skal ikke tages i bund.

Åh hvad skal jeg :ups:

Med venlig hilsen

2 Synes om

Når det bare er lidt saft i bunden og smagen er der, så tag det med og sig det som det er, at det er en opskrift du ikke er så bekendt med endnu (det lyder til at være en ny opskrift du har prøvet :blush:), så bunden fik ikke den rigtige konsistens, men smagen er der, så folk må selvom om de vil have noget af saften med eller ej, alt hvad man laver behøver ikke være perfekt, heller ikke selvom det skal med ud af huset :blush:

5 Synes om

Tak @Lonse :smil:

Du har helt ret, en helt ny opskrift, og måden det skulle laves på, er noget jeg aldrig har prøvet før, det var der også snak om da vi snakkede om den, opskrift i sidst uge, nå tænker over det, lidt mere inden morgen/ formiddagen kommer, og det skal leveres. Det er nok mine egne tanker , om mine evner der får / lider størst knæk

Med venlig hilsen

2 Synes om

Jeg er eng med Lonse, tag den med og sig det er en ny opskrft, den ser ikke ud som på bllledet, men den smager godt.

Jeg har ry for at være dygtg i køkkenet både med mad og bagværk, men det lykkedes mig aldrig at få det til at se ud som på billlederne, men det smager i 99% af tiden rigtig godt :tihi:

2 Synes om

Jeg synes jeg kan huske jeg har læst noget om at når der ligger et lag gelé i bunden, er det fordi husblasen var for varm da den blev hældt i. Omvendt hvis det derimod trevler så var husblasen for kold, da den blev hældt i. Jeg har engang reddet en fromage hvor husblasen trevlede, ved langsomt at varme den op over vandbad under konstant omrøring, indtil trevlerne smeltede. Men jeg har aldrig oplevet det modsatte. Så vidt jeg husker, læste jeg om det i en gammel Den Gule dessertbog - som jeg selvfølgelig ikke kan finde

4 Synes om

min I tast på computeren drller :ahhhhhhh:

2 Synes om

Jeg kunne engang ikke få lov at taste e på computeren. Jeg blev hurtigt opmærksom på, hvor mange ord det indgår i :joy:

3 Synes om

I morgen kommer de og måler til nettene :yatta:

3 Synes om

Forår og sommertid… :thinking: :roll_eyes: :grin:

10 Synes om

Jada, se bare hvor lyst det er blevet. :p:

3 Synes om

Jamen, selvfølgelig…! :dohdoh: :bulb:
Og de brune heste er jo blevet markant lysere… :smirk:

10 Synes om

Jeg tog den med, den blev spist med glæde, fik og vide det var rigtig godt, og jeg tro faktis den skal være sådan. Der blev spurgt om der måtte beholdes rester.

Jeg lavede en potion, den blev også sådan, den smed jeg ud troede det var fejl, lavede denne her jeg tog med, og lavde en lille potion, til og lige smage i aftes alle tre blev sådan, med “bundfald”

Behandlet husblast forskelligt hvert gang, så der for tro jeg den skal være sådan.

Men min "åh det må ikke mislykkes " fik skrammer, selv om de sagde det var godt

Med venlig hilsen

3 Synes om

Nu er jeg nået så langt med soveværelset, at jeg skulle til at bestemme mig for en seng … og så er den jeg faldt for ikke på lager, før tidligst d. 9/5

2 Synes om

Katja og en pige fra hendes klasse har åbenbart i længere tid været efter hinanden… Så meget at Julius har valgt at tage hende ud af Friskolen og ind i en alm. folkeskole…

Hun har nu først fri de fleste dage kl 15.00 (før havde hun 1 dag der var så lang) Hun skal gå i 7.D og skolen er vidst en hvor de har samlet de store klasser på…

Hun skal stadig starte på efterskole efter sommer… Men Katja har selv sagt ja efter hun har været på prøve i klassen…

Jeg havde ikke fået noget at vide før nu, havde endda spurgt Katja om det gik godt i skolen :person_shrugging:

Så nu skal jeg bøvle med at lære Aula at kende, indtilvidere er det ret forvirrende :person_shrugging:

1 Synes om

Vi skal da lige huske @galath 's konkurrence ugens billed, det kan da ikke passe, der ikke er en par katte her, der er så søde / uopdragen der har leveret en fantastisk/ yrk gave :smiley:

Med venlig hilsen

2 Synes om

En udstilling tæt på… Og vi har intet at udstille :sob:

2 Synes om

Vil I låne en?

2 Synes om