Obduktion update igen igen

Men jeg vil da også sige, at det var godt du valgte at ligge opduktionsrapporten ind. Det tror jeg virkelig har gavnet dig og dit opdræt :slight_smile:

Nix…jeg ville dø af sult i tyskland aarg ku måske bestille en würst , og så slut.

:lol: :lol: Du kan da også bare pege tilfældigt på menukortet :tihi:

Gerne Susanne :slight_smile: …Men jeg giver nu gerne min email her, den er jo i forvejen bekendtgjort i konkurrence tråden, næsten hver måned :-). Min email adresse er : [email protected]
Men nu hvor Chicabee/Camilla har fortalt hvordan man kan gøre billedet størrer, så tror jeg ikke det er nødvendigt med en pdf fil - Nu er det bare manglende kendskab til tysk som afskærer mig fra at kunne tolke det, og du kan jo ikke gøre for at jeg er en klovn til tysk :slight_smile:

[QUOTE=Alice;595468]Gerne Susanne :slight_smile: …Men jeg giver nu gerne min email her, den er jo i forvejen bekendtgjort i konkurrence tråden, næsten hver måned :-). Min email adresse er : [email protected]
Men nu hvor Chicabee/Camilla har fortalt hvordan man kan gøre billedet størrer, så tror jeg ikke det er nødvendigt med en pdf fil - Nu er det bare manglende kendskab til tysk som afskærer mig fra at kunne tolke det, og du kan jo ikke gøre for at jeg er en klovn til tysk :-)[/QUOTE]

Jeg forstår bestemt heller ikke det hele, og google oversæt er ikke en særlig stor hjælp :frowning:

Nu er pølser jo ikke det mest slankende, for ellers tror jeg et ophold på få måneder i tyskland osse kunne gøre mig slankere :-). Jeg glemmer aldrig engang jeg skulle købe gulerødder i tyskland. Jeg prøvede mig frem med fagter og tegnsprog, jeg kan sige, det var ikke småting jeg blev præsenteret for …Nu har jeg siden lært at gulerødder hedder karoten på tysk :slight_smile:

Veterinært tysk er en udfordring. Men jeg tror, essensen er følgende:

Den er gal med tarmen. De øvrige unormale forhold forklares som konsekvens af tarmproblemet.

Tarmproblemet kan generelt skyldes infektion, foder eller gift. På grund af forandringer i tarmens lymfeknuder formodes årsagen i dette tilfælde at være infektion med virus eller bakterier. Hvilke vides ikke. Men det er ved undersøgelse konstateret, at det ikke er en parvovirus.

vh

Andreas

P.S. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvor mange indlæg om denne sag, der har drejet sig om alle mulige andre årsager.

Tysk er bestemt ikke min stærke side, men jeg nåede frem til næsten det samme som Andreas:

Kattens sygdomsårsag og årsag til aflivningen var en middel- til svær tarmbetændelse med følgende dehydrering(?) En sådan enteritis kan være opstået såvel af en infektiøs årsag som af en metabolisk/toksisk årsag. Pga. forandringerne i lymfekirtlerne, formoder man i dette tilfælde at årsagen er viral eller bakteriel. Dog blev parvovirus antigen ikke påvist ved immunologiske undersøgelser.

Øden og emfysem i lungen, såvel som “Stauungshyperrämte”(?) i lunge og milt, skal fortolkes som følgevirkninger. Væskeansamlingen i bughulen, der andre gange kan ses i sammenhæng med hypoproteinæmi, som følge af enteritis, kunne i den patologiske undersøgelse ikke fastslås.

Hvad mener du med, at Alfa Romeo er blevet til en pige?

At jeg har taget fejl af kønnet, da jeg troede, at det var en dreng.

Ja, men det er jo fint, at du er blevet frikendt for kattesyge - tillykke med det.

Men jeg må ærligt tilstå Susanne, at der hvor jeg mister al respekt for dig, det er når du fralægger dig al ansvar og i en ruf sørger for at få det skubbet over på andre.

ALLE kan være uheldige at blive ramt af en virussygdom eller andet smitsomt, men det, der kendetegner seriøsitet, det er, at man tager ansvar selv. Det har du ikke gjort! Da der først var tale om kattesyge/calici, så havde du travlt med at placere ansvaret hos andre opdrættere, som du havde været på besøg hos (seriøse opdrættere, som jeg af omveje har hørt er meget kede af disse beskyldninger). Da der så var tale om, at foder kunne være skyld i killingens død, så var du meget hurtigt ude med en grundløs anklage imod Royal Canin. Under hele forløbet har du fået tonsvis af velmenende råd herinde fra, men du har bevidst valgt at overhøre dem og stille en “det er alle andres skyld”-attitude op.

Hvis du vil gøre dig nogle forhåbninger om at samarbejde med seriøse opdrættere, så skal du simpelthen fralægge dig den attitude og begynde at tage noget mere ansvar. Dit opdræt, dine katte, dit ansvar!

Jeg siger det ikke for at være ond, jeg siger det til dig i den bedste mening, for for mig er det ikke kattesygen, der er skræmmende - det er DIG og DIN opførsel.

[QUOTE=En forhenværende bruger;595526]Ja, men det er jo fint, at du er blevet frikendt for kattesyge - tillykke med det.

Men jeg må ærligt tilstå Susanne, at der hvor jeg mister al respekt for dig, det er når du fralægger dig al ansvar og i en ruf sørger for at få det skubbet over på andre.

ALLE kan være uheldige at blive ramt af en virussygdom eller andet smitsomt, men det, der kendetegner seriøsitet, det er, at man tager ansvar selv. Det har du ikke gjort! Da der først var tale om kattesyge/calici, så havde du travlt med at placere ansvaret hos andre opdrættere, som du havde været på besøg hos (seriøse opdrættere, som jeg af omveje har hørt er meget kede af disse beskyldninger). Da der så var tale om, at foder kunne være skyld i killingens død, så var du meget hurtigt ude med en grundløs anklage imod Royal Canin. Under hele forløbet har du fået tonsvis af velmenende råd herinde fra, men du har bevidst valgt at overhøre dem og stille en “det er alle andres skyld”-attitude op.

Hvis du vil gøre dig nogle forhåbninger om at samarbejde med seriøse opdrættere, så skal du simpelthen fralægge dig den attitude og begynde at tage noget mere ansvar. Dit opdræt, dine katte, dit ansvar!

Jeg siger det ikke for at være ond, jeg siger det til dig i den bedste mening, for for mig er det ikke kattesygen, der er skræmmende - det er DIG og DIN opførsel.[/QUOTE]

Jeg spurgte herinde, OM det kunne være taget med hjem fra andre opdrættere. Nu har jeg så “kun” været på besøg hos 1 opdrætter her i DK, og jeg kan se, at du skriver opdrættere i flertal - så jeg gad godt få en pb med, hvem der alt har sagt dette til dig. Den anden opdrætter var fra udlandet.

Jeg har trukket mine ord om Rc retur, og jeg står skam fuldt ud ved mit ansvar, derfor har jeg også holdt mit opdræt hermetisk lukket, indtil jeg fik den endelige obduktionsrapport. At det lyder som om, at jeg skyder skylden på andre, vil jeg gerne undskylde for, da det ikke har været min mening. Men jeg tænker nogen gange “for højt”, og ja - det er en fejl, jeg har. Sorry.

Næh - det hedder Möhren :slight_smile: Karotten er et låneord fra fransk :slight_smile:
VH
Susanne

Endnu engang fralægger du dig ansvaret. Måske burde du tage ved lære af det her: Alle kan læse med herinde - også personer, der ikke er medlem herinde! Og nej, du kan ikke få en PB.

Ja, du trak din udtalelse retur, men det ændrer altså ikke noget i min bog, for du var meget hurtigt ude med den anklage. At du så ombestemte dig senere, da alle fortalte dig, hvor dårlig en idé det var at anklage RC, det kan jeg ikke bruge til noget. Nogle gange er det smart at tænke sig om, før man taler (eller skriver), for når det først er ude, så er det ikke alt, der kan tages retur.

Det er da en begyndelse, men der er lang vej igen.

[QUOTE=En forhenværende bruger;595570]Endnu engang fralægger du dig ansvaret. Måske burde du tage ved lære af det her: Alle kan læse med herinde - også personer, der ikke er medlem herinde! Og nej, du kan ikke få en PB.

Ja, du trak din udtalelse retur, men det ændrer altså ikke noget i min bog, for du var meget hurtigt ude med den anklage. At du så ombestemte dig senere, da alle fortalte dig, hvor dårlig en idé det var at anklage RC, det kan jeg ikke bruge til noget. Nogle gange er det smart at tænke sig om, før man taler (eller skriver), for når det først er ude, så er det ikke alt, der kan tages retur.

Det er da en begyndelse, men der er lang vej igen.[/QUOTE]

Jeg fralægger mig overhovedet ikke noget ansvar, men jeg kan godt tvivle på dine ord, når nu du siger opdrættere, og du ikke vil sende mig en pb.

Tvivl du bare alt det du vil Susanne. Vi to skal alligevel ikke samarbejde om noget, så du kan synes om mig, hvad du lyster.

[QUOTE=Susanne W;595543]Næh - det hedder Möhren :slight_smile: Karotten er et låneord fra fransk :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Loooooool …Ja der kan du bare se, jeg er sgu så blåøjet og tror på alt hvad der fortælles mig - Her gik jeg lige og trode at jeg i det mindste kun et tysk ord :dokdok: :tihi:

Nu skal jeg lære dig de 3 vigtigste ord på tysk: Bier, Wurst, Zimmer. Øl, pølse, værelse - så kan man tage på udstilling en hel weekend og klare sig ganske udmærket :slight_smile:
VH
Susanne - rigtigt rå til tysk :slight_smile:

Jeg ved godt at obduktionsrapporten er på tysk, men vil det ikke være på sin plads i dette tilfælde at tage tyskundervisningen i en ny tråd :slight_smile:

Jow - men tonen i tråden kunne såmænd godt trænge til et lille løft…
VH
Susanne