OBS: Hvis du bruger Bayvantic loppemiddel til din hund

Jeg har haft lopper ved Ace en gang. Kattene har aldrig haft dem. Tara har haft en flåt for 4 år siden, ellers har jeg aldrig set dem på dem. Og jeg går dem igennem. Det samme med min hund.

jeg bruger derfor ikke noget, da jeg mener, at det er nervegift uanset mærke, og risikoen for borrelia osv ved hunde er umådelig lille. Jeg har liget lavet en artikel om det emne, hvor jeg blev bekræftet i, at risikoen er lille.

At være hund her er et aktivt liv. Hugo bliver brugt. Jeg laver fremadsendelser ud over skrænte og ud i kornmarker, runderinger i skove og svært terræn, samt søgninger i forskellige ruiner med ham. Han er en brugshund. Han har for nyligt haft en forstuvet skulder, en afrevet klo, fik en gren i et øje, og var tæt på at falde ned i en gammel brønd. Så flåter er ikke den største risiko ved at være hund her hos mig - jeg går derfor ham igennem og fjerner dem og bliver han syg af en af de sygdomme, så må han behandles, hvorefter hans immunforsvar forhåbentlig er stærkt nok.

Det er et valg jeg har taget for min hund. Også fordi jeg ikke synes, at jeg får nogen mærkbar virkning ud af midlerne.
Og jeg ville naturligvis græde lige så meget mistede jeg ham i hans servicearbejde som ved et flåtbid - men jeg synes som sagt ikke jeg får nogen mærkbar virkning uanset middel…
Så det er mit valg - som jeg lever med konsekvenserne af.

Ganske som jeg har valgt hans liv som brugshund for ham… og lever med konsekvenserne af det.

[QUOTE=Ann K;900620]Det kan udmærket være loppemidlet…
Thea - det er jeres indekat, ikke sandt?
Hvis ja, så ville jeg undlade at bruge nogen former for loppemidler på hende… og i stedet koncentrere mig om at holde hunden dækket…
Vi har i de sidste i hvert fald ti år kun beskyttet vores hunde - og har ikke set en loppe på kattene i den periode :)[/QUOTE]
Ja Thea er 100% indekat. Her er alt for mange aggressive fritløbere til vi vil have hende ud og min mand nægter at bo i et fort (kattesikret have), så hun kommer til at forblive indekat.
Tak for råd, vil prøve at lade være med at dryppe hende de næste gange og se tiden an. Tjalfe forbliver både dryppet og på pille da han ikke kan tåle lopperne.

Jeg tør ikke tage chancen for Borreliose, derfor giver jeg min hund Bayvantic. Og hans pels er sådan, at chancen for at man finder en flåt på ham, den er meget lille ja nærmest umulig. Så den ville kunne sidde rigtig længe.

Og selvom risikoen måske er meget lille, så har jeg hørt for mange skrækeksempler på, at den ER der, til at jeg tør lade være.

Og så har jeg som sagt haft en hund, der var ved at dø af Borreliose som 1-årig. Han var meget meget meget syg. Det er ikke noget, jeg ønsker at opleve igen.

Jeg har det som Susanne… nemlig en hund, hvor jeg ikke har chancen for at opdage samtlige flåter…
Og selv om jeg også bruger mine hunde ganske aktivt, så er flåtoverførte sygdomme da i det mindste en ting, som jeg så nogenlunde kan beskytte dem imod…

Ja det er jo ens egen hund, ens eget valg :smiley: