OBS: Hvis du bruger Bayvantic loppemiddel til din hund

Hvis du bruger ovennævnte middel til din hund i kampen mod lopper, så være opmærksom på at midlet kan lave store sår i huden på hunden :frowning:

Vores kan godt tåle Bayvantic. Men nogen hunde er allergisk overfor produktet.

Her er det så en artikel om at det er midlet der ætser i huden, og det behøver man altså ikke have allergi for at det kan ske. :frowning:

Nu er det også påført forkert, og nej jeg har aldrig oplevet, at det har ætset huden.

Hvor læser du i artiklen at det er påført forkert? Jeg læser i artiklen at der er dyrlæger der har vurderet at det er midlet der har æstet, og at disse vurderinger ser producenten bort fra.
En dyrlæge må da have spurgt ind til hvordan midlet er givet før de har givet en sådan vurdering !

Midlet har kun ætset ét sted. Ergo er det påført forkert. Bayvantic skal fordeles fra nakken og ned på bagdelen i mange mindre portioner - ifølge indlægssedlen :slight_smile:

Altså du har også læst den anden artikel, og se stort udslæt flere steder på anden hund med samme årsag og samme svar fra producenten …jeg ved blot at jeg vil være meget forsigtig med det middel så længe der er sådanne tilfælde og det var såmænd blot derfor jeg lagde mit indlæg ind.

Vi behøver skam ikke være enige.

Jeg fortæller også blot mine erfaringer. Og jeg har aldrig haft problemer med Bayvantic.

jeg har en hunkat som fik den form for sår på HELE kroppen efter brug af et andet type loppemiddel.
Det startede der hvor det var givet, men ligeså stille som midlet spredte sig gjorde sårene også… det gik vanvittigt hurtigt…

forhandleren af loppemidlet gav mig pengene retur og sendte det videre til midlets hovedkontor.
Jeg har fået voldsomt stor respekt for de midler siden…
(der var tunge skyts igang for at få slået det ned, og vi var meget tæt på at skulle havde fjernet alt fedt i hendes pels.Hvilket skulle forgå i narkose)

må heller skrive at forhandleren af loppemidlet godtog dyrlægens ord om at de sår skyldes loppemidlet og vi fik dækket dyrlægeudgifterne

Det jeg synes er trist at læse i denne her artikel jeg har lagt ind samt den der også henvises til i artiklen, er at producenten af midlet ikke vil godtage dyrlægernes ord for at det er midlet der har lavet de sår :frowning:

Meget… især fordi der er noget om snakken, men også fordi de ikke er de eneste der kan havde de problemer

Nu er Bayvantic ikke et middel jeg ville bruge til hundene herhjemme… det er dødsens giftigt for katte og mine katte ligger sammen med hundene, Thane vasker endda Nanna - risikoen for at kattene får giften i eller på sig er alt for stor!

Jeg har hørt om nogle lignende reaktioner med Frontline for flere år siden… dengang kom sårene på katte…

[QUOTE=Ann K;896340]Nu er Bayvantic ikke et middel jeg ville bruge til hundene herhjemme… det er dødsens giftigt for katte og mine katte ligger sammen med hundene, Thane vasker endda Nanna - risikoen for at kattene får giften i eller på sig er alt for stor!

Jeg har hørt om nogle lignende reaktioner med Frontline for flere år siden… dengang kom sårene på katte…[/QUOTE]

Vi har brugt Bayvantic til vores hunde, men kun hvis de ikke har skulle være sammen med kattene, ved fx ferie. Da det er det som virker bedst.
Ellers brugte vi en enkelt gang Frontline til hundene, men Klarissa fik samme omgang som der står i denne artikel :frowning: Alle hunde fik af samme pipette men kun Klarissa reagerede, så hun kunne så tydeligvis ikke tåle det. Så her står den på Advantage til hunde og katte, hvis der skulle komme loppekravl ind af døren :slight_smile:

Tror ikke det behøver være produktet den har været gal med, ved hunden i artiklen, men måske hunden der er allergisk eller andet kan være sket.

Man skal altid passe på og være opmærksom når man giver sine dyr det gift i nakken. Og kun give det hvis det er nødvendigt.

[QUOTE=Quivive;896716]
Man skal altid passe på og være opmærksom når man giver sine dyr det gift i nakken. Og kun give det hvis det er nødvendigt.[/QUOTE]

Nemlig… det er noget giftigt stads, uanset hvilket mærke man vælger at bruge!
Vi bruger for det meste frontline… fordi vi har mange flåter her i området, og det er vores erfaring at frontline er det bedste middel til at holde krybene fra hundene…
Kattene behandles ikke forebyggende… igen en erfaring, som viser, at hvis bare hundene er behandlede sp fr vores katte ikke lopper - de har i hvert fald ikke haft lopper de sidste a 10 år :slight_smile:

Og i dag er der ny artikel om midlet, denne gang er der flere der er stået frem og fortæller om grimme sår efter brugen af det Flere klager: Loppemiddel ætsede også vores hund – Ekstra Bladet :frowning:

Kan da kun sige at man skal være varsom som pokker :frowning:

[QUOTE=MoMo;896760]Og i dag er der ny artikel om midlet, denne gang er der flere der er stået frem og fortæller om grimme sår efter brugen af det Flere klager: Loppemiddel ætsede også vores hund – Ekstra Bladet :frowning:

Kan da kun sige at man skal være varsom som pokker :-([/QUOTE]

Selvfølgelig skal man være varsom. Men jeg tror at havde artiklen været om Advantage eller Frontline så havde der nok været lige så mange historier, desværre.

Jeg giver Bayvantic forebyggende.

Men jeg har også haft en hund, der var dødsyg pga. Borreliose.

Både Tjalfe og Thea får advantage. Tjalfe hader det, Thea virker ligeglad. Men … Thea har jo haft udslet næsten nonstop siden vi fik hende, dyrlægen siger mad allergi… Men hun fik loppemiddel i forgårs hvor hendes sår næsten var lægt og nu er hendes udslet forværret. Jeg har ikke set hende kradse men… jeg ved sq snart ikke… Er det muligt at loppemidlet kan forværre udslet ? Måske jeg skal nøjes med at give hende program vet næste gang det er tid… ?

Det kan udmærket være loppemidlet…
Thea - det er jeres indekat, ikke sandt?
Hvis ja, så ville jeg undlade at bruge nogen former for loppemidler på hende… og i stedet koncentrere mig om at holde hunden dækket…
Vi har i de sidste i hvert fald ti år kun beskyttet vores hunde - og har ikke set en loppe på kattene i den periode :slight_smile: