Hej allesammen. Længe siden jeg har lavet et opslag her😊
Jeg står i den situation at min kat hopper op på dørkarmene og beskadiger dem med kløerne. Han hopper op med alle fire, og kravler sig op af. Jeg ved han gør det fordi han gerne vil komme højt op. Jeg har forsøgt at løse problemet med højt siddende kattehylder, men han gør det stadig… er der nogen der har et tip til at få ham stoppet eller evt at beskytte dørkarmen. Ingen jeg kender med kat har haft dette problem med deres🤔
En eller flere høje klatresøjler fx op til hylderne (som er en god ide
) kunne måske være en ide ![]()
Hvad med noget ala det her?
Hvis du ikke har det allerede, vil mit forslag være hvad @dkkorat siger - det lyder til at han også har behov for at klatre…?
Mine fritløbskatte tager jævnligt en tur op ad en træstamme - umiddelbart uden andet formål end “bare” klatreturen.
Kan være jeg skal finde en stor stræstamme/kattetræ til ham🤔
En “galopsøjle” fra gulv til loft (evt med en hylde eller seng for oven) ![]()
Stammen skal nok være ganske bred, så den kan holde til at blive brugt af en voksen kat ![]()
Jeg tænkte at købe natural paradise XXL jasmin kradsestamme, da den er meget tyk i stammen😊
Måske sådan en her?
Beklager jeg poster så sent, kan kun poste fra PC, så den lå som kladde ![]()
Jeg ved ikke om døren ofte skal lukkes, men man kan også få nogle smalle nogen til at sætte på vægge eller karme etc. ![]()
dumt spørgsmål, men er det rå træ eller er de malet?
Så er jeg også dum - for jeg synes det er relevant… ![]()
Vi har netop malede karme i underetagen, mens dem ovenpå er ubehandlede - vi har godt nok kun haft en enkelt “karmkradser”, men hun kradsede udelukkende på de ubehandlede, og tænker faktisk også, at de må være langt mere indbydende. ![]()
min opfattelse er at de ikke bryder sig om at få malingsflager under kløerne…de er heller ikke i de malede her