Jeg og mine gæster vil lege turister i Odense i morgen … er der noget der kan anbefales at besøge?
Og hvis nogen kan anbefale spisested … ikke Michelin … men heller ikke grillkiosk/pizzeria
H.C. Andersens hus er vel næsten et must?
Ellers er jeg ikke kendt i Odense, men der er sikkert andre, der kan byde ind
Måske … ingen af os er besynderlig interesseret
Synes personligt Odense Zoo er et besøg værd. Man kan blandt andet gå inde ved flokken af små kænguruer, eller, det kunne man i hvert fald da vi var afsted under Coronapandemien
Området omkring h c andersens hus er magisk forstår godt man ikke gider ind men bare gåturen i det område synes jeg er smukt og mindeværdig
Men steder jeg ikke har været men drømmer om er:
Kramboden (gamel købmands butik. Gratis og man kan handle)
Bunker museumet: fordi det kunne være spændende at opleve mere om koldkrigen og se en reel atombunker
Tidens samling: fordi det er et hverdags museum
Og helt klart zoo elsker deres pingviner
Jeg hører rigtig meget godt om BOUILLON men har ikke selv været der endnu. Ellers har Odense et street food område som er udmærket.
Jeg kan tilslutte mig Odense Zoo som en af de bedste zoologiske haver jeg har været i, selvom det er en del år siden jeg har besøgt den.
Vi har lyst til at opleve byen, ikke zoologisk have og sådan noget …
Men vi kører til Odense og så finder vi ud af noget … det skal nok blive hyggeligt uanset hvad vi finder på
Hvis ikke folk har for mange tømmermænd i morgen … menuen har stået på flydende kost i aften
Storms Pakhus hedder det. Rigtig udmærket sted. Det kan måske være svært at finde parkering lige i nærheden.
Parkering i øvrigt: Q-Park Odense City. Kæmpe parkeringskælder midt i byen, hvor der (også) er udgang i nærheden af gågaden, hvis det har interesse. Og et andet sted HC Andersens Hus - selv om I ikke er interesseret i at komme på museum, er området der omkring med gamle byhuse og brosten en del af Odenses hjerte.
Jeg har vist før sendt dig links til Odense Åfart. Hvis I vil se byen fra en anden vinkel - og hvis man er lidt træt efter i går, skal man ikke gå så meget
Hvis damerne (dig og din søster) er til shopping, er der jo Rosengårdscentret. Personligt kommer jeg der så lidt som muligt, men sådan er man jo så forskellige - min niece var ikke til at holde væk
Jeg syntes Odense Zoo er SÅ hyggelig