Odsherred Zoo (& Rescue) er tæt på at gå konkurs, vil oprette fond

For de af jer der er på Face Book er her et link:

Herunder har jeg kopieret teksten ind.
Hvis nogen kan undvære en smule kan dyrene forhåbentlig reddes (hvis vi er mange nok, der gi’r lidt)
Var i TV Avisen …

Vi har lige modtaget dette fra vores Advokat så alle kan føle sig trygge, kærlige zoohilsner Joan og Jørgen

”Kære venner af Odsherred Zoo.

Mange tak for jeres hilsner og gode ønsker for os og alle dyrene.

Vi arbejder fortsat med at skaffe penge til at stifte en fond, så den Zoologiske Have og Rescuecentret kan bevares. Hvis du/I ønsker at støtte vores forsøg på at stifte en fond, vil bidrag blive modtaget med stor taknemmelighed.

Bidragene administreres af advokat Per Astrup Madsen og eventuel overførsel kan ske til hans klientkonto i Nordea, reg. nr. 2191 kontonr. 0493108484 med angivelse af j.nr. 289233 og navn (eks. ”289233+Hans Hansen”).

Der vil indtil videre alene være tale om en deponering af det overførte beløb. Det betyder, at pengene kun bliver frigivet til brug for stiftelse og/eller støtte af fonden, hvis det lykkes at stifte fonden og købe dyreparken fra det nuværende selskab. Hvis det ikke lykkes, vil pengene blive tilbagebetalt til bidragsyderen.

Samtidig med overførslen skal der sendes en mail til advokatens kontor ([email protected]), hvori navn fra overførslen, adresse og beløbets størrelse anføres samt oplysning om, til hvilken konto pengene kan tilbageføres til, hvis det mod vores håb og forventning ikke lykkes at stifte fonden.

Venlig hilsen
Komiteen til stiftelse af fond til videreførsel af Odsherred Zoo””Kære venner af Odsherred Zoo.

Vi arbejder fortsat med at skaffe penge til at stifte en fond, så den Zoologiske Have og Rescuecentret kan bevares. Hvis du/I ønsker at støtte vores forsøg på at stifte en fond, vil bidrag blive modtaget med stor taknemmelighed.

Bidragene administreres af advokat Per Astrup Madsen og eventuel overførsel kan ske til hans klientkonto i Nordea, reg. nr. 2191 kontonr. 0493108484 med angivelse af j.nr. 289233 og navn (eks. ”289233+Hans Hansen”).

Der vil indtil videre alene være tale om en deponering af det overførte beløb. Det betyder, at pengene kun bliver frigivet til brug for stiftelse og/eller støtte af fonden, hvis det lykkes at stifte fonden og købe dyreparken fra det nuværende selskab. Hvis det ikke lykkes, vil pengene blive tilbagebetalt til bidragsyderen.

Samtidig med overførslen skal der sendes en mail til advokatens kontor ([email protected]), hvori navn fra overførslen, adresse og beløbets størrelse anføres samt oplysning om, til hvilken konto pengene kan tilbageføres til, hvis det mod vores håb og forventning ikke lykkes at stifte fonden.

Venlig hilsen
Komiteen til stiftelse af fond til videreførsel af Odsherred Zoo””Kære venner af Odsherred Zoo.

Venlig hilsen
Komiteen til stiftelse af fond til videreførsel af Odsherred Zoo”

Er teksten ikke blevet pastet 3 gange? Jeg kan se det samme på Zoo’ens FBside?

Jo Saga, det ser da lidt rodet ud …

Jeg har kopieret hele teksten fra deres side, tror jeg lader den stå, sæt nu der er forskel …

Jeg læste på en af mine venner’s status (hun delte den også) at der var flere som havde haft problemer i forbindelse med at arbejde i parken, så baseret ud fra deres erfaringer og hvad deres venner havde oplevet kunne de ikke drømme om at donere noget.

Jeg er så “heldig” at jeg ikke har råd til at undvære en eneste klink, men hvis jeg kunne ville jeg godt nok være i tvivl om jeg ville donere eller ej.

[QUOTE=Barky;1147613]Jeg læste på en af mine venner’s status (hun delte den også) at der var flere som havde haft problemer i forbindelse med at arbejde i parken, så baseret ud fra deres erfaringer og hvad deres venner havde oplevet kunne de ikke drømme om at donere noget.

Jeg er så “heldig” at jeg ikke har råd til at undvære en eneste klink, men hvis jeg kunne ville jeg godt nok være i tvivl om jeg ville donere eller ej.[/QUOTE]

Hvilke problemer ?
Jeg synes det er lidt ‘trist’ at advare mod at redde dyrene og ISÆR når du bare har læst et rygte på FB :thumbdown:

Lidt mere info her:

Det er forbindelser til dyrepassere og den indgang til zoologiske haver og parker som kritiserer forholdene man arbejder under.

Du må gerne synes at det er trist at jeg vidrebringer den info jeg har læst. Men du gør vel i grunden det samme?

Jeg tager ikke stilling til om man skal redde dyrene eller ej. Jeg fortæller bare hvad jeg hører fra mine kontakter, og de går på arbejdsmiljøet.

:S

Jeg så det godt i Nyhederne - men… han skal bruge 1 million indenfor en uge for at undgå lukning - og dét beløb tror jeg desværre ikke er opnåeligt på så kort tid.

Og så er det trist at høre, at dyrene skal aflives hvis beløbet ikke findes - var det ikke mere fair for dyrene, at man fandt andre steder til dem - måske der ikke er plads i DK - men så andre steder i Europa ??

Det er da bedre at dyrene bliver aflivet end solgt videre.

[QUOTE=Barky;1147641]Det er forbindelser til dyrepassere og den indgang til zoologiske haver og parker som kritiserer forholdene man arbejder under.

Du må gerne synes at det er trist at jeg vidrebringer den info jeg har læst. Men du gør vel i grunden det samme?

Jeg tager ikke stilling til om man skal redde dyrene eller ej. Jeg fortæller bare hvad jeg hører fra mine kontakter, og de går på arbejdsmiljøet.[/QUOTE]
Der er da himmelvid forskel på Pia indlæg om at redde dyrene, og dit indlæg om ikke at gøre det pga ansattes arbejdsforhold.
De ansatte kan enten sige op eller prøve på at forbedre deres arbejdsforhold. Dyrene kan intet gøre og er afhængig af hjælp udefra for at overleve.

Faktisk kan jeg ikke få øje på formålet med dit indlæg - ud over måske at få nogle til at betænke sig på at hjælpe, og det finder jeg ikke særligt sympatisk.

For øvrigt har jeg på en af netaviserne læst, at der sker omplacering af nogle af dyrene, og at man ikke er langt fra at have nået den famøse million.

Jeg overvejer da også at finde et beløb tl at hjælpe.

Har selv besøgt ZOO’en og syntes der var en fantastisk stemning og engagement. Vi fik et varmt og lærerigt foredrag om Gibbon’er af indehaveren, og mens han gik rundt i have fulgtes han af to dådyrunger, som han havde reddet/flasket op efter deres mødre var blevet kørt over.

Også de øvrige ansatte var meget engagerede og formidlede fremragende deres viden. Der var hele tiden mulighed for at kunne spørge ind til dyrene, da det altid var nemt at finde en dyrepasser. I modsætning til vores store zoologiske have i Kbn, hvor jeg ikke finde den samme tilgængelighed.

Jeg finder det svært at tro at ansatte som har det dårligt vil viser en sådan glæde ved deres arbejde som vi så.

Jeg blev især rørt over at høre hvordan der blev “løskøbt” små aber fra laboratiorier rundt omkring i Europa, og så se dem nu i store bure med masser af vegetation.

[QUOTE=Barky;1147613]Jeg læste på en af mine venner’s status (hun delte den også) at der var flere som havde haft problemer i forbindelse med at arbejde i parken, så baseret ud fra deres erfaringer og hvad deres venner havde oplevet kunne de ikke drømme om at donere noget.

Jeg er så “heldig” at jeg ikke har råd til at undvære en eneste klink, men hvis jeg kunne ville jeg godt nok være i tvivl om jeg ville donere eller ej.[/QUOTE]

[QUOTE=Barky;1147641]Det er forbindelser til dyrepassere og den indgang til zoologiske haver og parker som kritiserer forholdene man arbejder under.

Jeg tager ikke stilling til om man skal redde dyrene eller ej. Jeg fortæller bare hvad jeg hører fra mine kontakter, og de går på arbejdsmiljøet.[/QUOTE]

Jeg lader det bare tale for sig selv og håber ikke det gør at nogen ikke giver bidrag.

[QUOTE=Mega;1147694]Der er da himmelvid forskel på Pia indlæg om at redde dyrene, og dit indlæg om ikke at gøre det pga ansattes arbejdsforhold.
De ansatte kan enten sige op eller prøve på at forbedre deres arbejdsforhold. Dyrene kan intet gøre og er afhængig af hjælp udefra for at overleve.

Faktisk kan jeg ikke få øje på formålet med dit indlæg - ud over måske at få nogle til at betænke sig på at hjælpe, og det finder jeg ikke særligt sympatisk.

For øvrigt har jeg på en af netaviserne læst, at der sker omplacering af nogle af dyrene, og at man ikke er langt fra at have nået den famøse million.[/QUOTE]

Tak Hanne - jeg kan heller ikke :slight_smile:

Ja der er en del der omplaceres, men kun en lille del.
Heldigvis er der rigtig mange der gerne vil hjælpe

En masse små beløb hjælper også, så vi har overført hvad vi havde råd til og håber mange andre gør det samme, for dyrenes skyld.

De tykke vildmisser og de lige så tykke indekatte er gået lidt på skrump og har bidraget med beløbet for tre rammer LUX.

(millionen er i hus)

Har i dag også læst, at Dyreværnet har modtaget en anonym donation på 30.000 kr., som de har delt med Odsherred Zoo Rescue.

[QUOTE=Mega;1148200]sn.dk - Sjællandske Nyheder - Alt det vi taler om
(millionen er i hus)

Har i dag også læst, at Dyreværnet har modtaget en anonym donation på 30.000 kr., som de har delt med Odsherred Zoo Rescue.[/QUOTE]

:slight_smile:

Det var da en rigtig dejlig nyhed, Mega - tak fordi du delte

kopieret fra FB, Tanddyreklinikken (fremhævet med fed af mig):

Som mange af jer måske allerede har set, er Odsherred Zoo i økonomiske vanskeligheder og der er risiko for at de går konkurs. Hvis de går konkurs, er en af konsekvenserne at en masse dyr desværre så må aflives.
For et par år siden mødte vi Joan og Jørgen som ejer Odsherred Zoo. Den måde som Joan og Jørgen brænder for deres Zoo og ikke mindst for alle deres dyr, gjorde et stort indtryk på os. Derfor vil vi opfodre jer til at støtte indsamlingen til Odsherred Zoo, ALLE bidrag er velkomne. Del gerne dette opslag.
Mange venlige hilsner
Jens & Lene Ruhnau

Jamen jeg kan så berette at jeg har været en af dem der har prøvet at være i arbejdsprøvning i 90´erne i Odsherred Zoo. Det er korrekt at de har kun overlevet ved folks velvilje med at donere/“adopterer” et af dyrene og dermed holde den kørende.
MEN det jeg så og mærkede dengang var et dybfølt engangement, det handlede dælme ikke om antallet af besøgende men om at oplyse om dyrene og hvorfor de er truede arter. Der kom i den tid jeg var der utrolig mange skoleklasser ud og lærte så meget mere om hvorfor man skal bevare naturen og passe på de dyr vi har på vores planet.
Dyrepasserne var engangerede, og var slet ikke til at drive hjem ved fyraftenstid…for der var liiige et dyr der skulle pusles om, nusses om…ja de kunne have slået camping der.

Så Barky jeg kan SLET ikke genkende den beskrivelse du kommer med overhovedet.

Og lige for at være on topic på tråden, så havde jeg hjertens gerne doneret et stort beløb til dem, men SU gør det kun bliver en lille sum…men lever på håbet:
mange bække små… :hjerte:

Kopieret fra FB

[COLOR=gray]Odsherred Zoo
KÆRE VENNER AF ODSHERRED ZOO RESCUE SÅ ER FONDEN STIFTET OG DYRENE ER REDDET NU TØR VI ENDELIG SIGE, AT VI ER I MÅL.

Det har været en meget, meget lang og hård tur, men på denne lange rejse har vi set, at der er rigtig mange, der tænker som os når det handler om dyrene, der er også rigtig mange, der inderligt har ønsket, at redde deres lokale Zoo, hvor nogle nærmest føler de er vokset op. Vi har fået mange rørende historier, der ikke har nået denne side, men de er nået os og de har rørt os dybt. Vi er på mange måder ramt for livet af denne oplevelse.

Det havde ikke været muligt at stifte fonden, hvis der ikke havde været en indsamling her på siden og folk, der har delt og dels så det kunne komme ud til så mange som muligt. Det havde heller ikke været muligt, hvis vi ikke havde et par sponsorer, der har lagt store beløb oven i det indsamlet. Også vores kommune valgte at støtte op, om deres lokale Zoo og det sætter vi pris på. Vi har mangeårige trofaste leverandører af foder til dyrene, der har ringet os op og sagt at de næste par leverancer var gratis, det har været så flot, tak af hjertet fra os og dyrene. Del gerne vores tak

Vi skal igang med et kæmpe arbejde med at renoverer parken efter et par “sløve år”, 2 storme og en vinter, men vi regner med, at åbne sæsonen søndag d. 30. marts eller Palmesøndag d. 13. april, vi vil holde jer updated her på siden bl.a.

Det er ikke alle, der har brugt vinteren på, at bekymre sig om økonomi, se bare de smukke billeder af vores surikater, der er kommet med 4 dejlige unger, der lige nu er ved at blive godt nysgerrige. Nyd billederne og vid, at det er dyrene det hele handler om, vores mission med vores Zoo er netop at disse dyr er ambassadør for deres arts fæller i naturen, så vi mennesker kan lære at passe på den jord og dyrenes levesteder.

Kærlige Zoohilsner og tak Joan og Jørgen
[/COLOR]

Så det lykkedes :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: