Ekstra Bladet skriver om at Politiet nu også har været på Kopenhagen Fur’s formands mink farm og sigter ham for grov dyremishandling, se her.
Der står bla.:
Da politiet så forholdene på minkfarmen blev en dyrlæge fra Fødevarestyrelsen tilkaldt.
Hun fandt dyr med afbidte, blødende haler, gamle betændte sår på krop og hoved - sår, der forlængst skulle have medført antibiotikabehandling eller aflivning.
og
Ugilt Hansen udtalte sig i februar måned til TV2 om de billeder, der i september 2010 var blevet taget på farmen af dyrevenner:
De mennesker der er kommet og brudt ind på farmen om natten, de har været og byttet dyrene om så de kommer op at slås, eller også har de medbragt nogle dyr som har skader, sagde Erik Ugilt Hansen.
Men nu har politiet gjort de samme observationer om dyremishandling, som dyreværnsgrupper tidligere har påpeget.
[QUOTE=danpia;632203]Har staten det?
Hvor mange dyrlægebesøg er det om året (pr farm) og fra hvornår?
Jeg kan google mig frem til der har været et samrådsmøde 16 marts, men resultatet af det har jeg ikke fundet -endnu.
:)[/QUOTE]
Jeg fik en mail fra fødevarestyrelsens mailservice om, at der er 4 årlige dyrlægebesøg. Dertil kommer det vist, at for hver negativ kritik skal der tilægges et dyrlægebesøg om året op til de 6 eller 7 besøg om året. (altså hver 2. måned! det er ret mange besøg for en minkavler, som førhen max havde dem inden for dørene en gang årligt)
Mener det trådte i kraft her pr 1/7 - og det er jo sikkert der, at de har fanget denne farms dårlige forhold!
Samtidig er der jo nu kommet et “besøg din minkfarm”-projekt i gang, og her mener jeg faktisk det er KRAV! at minkfarmene i Danmark mindst en gang om året skal åbne dørene for offentligheden/lokalområdets naboer, så de kan komme på minkfarm-besøg Lidt a la “besøg din landmand”, som mange landmænd kører med om sommeren for familier i Danmark - og som især i sommerferie-perioden er MEGET populære “kom og klap en ko” var reklamen i et stykke tid hos nogle af de landmænd som bor nær mine forældre
Begge er skide gode tiltag, som VIRKELIG kan rykke i de brodne kar! Der er ikke noget bedre end at få lokalbefolkningen ind og snage i forholdene De kan nemlig om nogen rykke ved minkfarmenes “holdninger” - for de skal jo altså leve i området!
Arbejdsgruppe om øget kontrol med pelsdyr
En arbejdsgruppe bestående af repræsentanter fra Dansk Pelsdyravlerforening (Kopenhagen Fur), Landbrug og Fødevarer, Den Danske Dyrlægeforening, Århus Universitet, Justitsministeriet, Plantedirektoratet samt Fødevarestyrelsen og Fødevareministeriets departement har udarbejdet en arbejdsgrupperapport, som ligger til grund for den kommende bekendtgørelse.
Det er for pokker da fhv formand, nu bestyrelsesmedlem fra Kopenhagen Fur, der nu er sigtet på grund af hvad politiet har set.
Men håber bestemt der kommer til at ske noget alvorligt
[QUOTE=PiaB;632700]tja det beviser da blot, at de ikke holder hånden over “sig selv”.
men ja - træls at det er formanden selv, som har rod i velfærden![/QUOTE]
Ikke forstået :?
At politiet har været på besøg og rejst sigtelse, hvordan kan det bevise, at de ikke holder hånden over sig selv?