Og så blev dagen bare helt perfekt

Vi er lige kommet hjem fra dyrlægen, Junior og mig. Det var tid til det årlige sundhedstjek og vaccination.

Turen frem og tilbage nød Junior i hans helt egen klapvogn alt imens han kommenterede sol, vind og vejr og naturligvis hvor synd det var for ham at være lukket inde hvis han så nogle forbipasserende der kunne tænkes at ynke ham :tihi:

Dyrlægetjekket gik som det skulle og dyrlægen kunne jo godt kende hr. Charmetrold der bare lagde sig på bordet, spandt og gjorde sig til. Det førte til en snak om hans udstillingskarriere og kommentaren om at han altid ville være en rigtig nr. 1 i hendes øjne :hjerte:

Vægtmæssigt lå han som han plejer på 9,4 kg og det var fint, hans ører var fine og, som dyrlægen også påpegede, der kom ikke lys ud af den anden side :tihi: Der var et par tandsten, men dem kunne jeg fortsat selv forsøge at tage med en negl, som jeg tidligere har gjort. Ingen tandkødsbetændelse, dårlige tænder ell. lignende. Lidt acne - som sædvanligt og så har han formentlig et hjerte der slår, dyrlægen kunne bare ikke høre det for hans spinden. Hun forsøgte ellers en del tricks for at overraske ham så han holdt op, men motoren fortsatte hele vejen igennem konsultationen :slight_smile:
Vaccinationen fandt han sig også i uden at blinke men da dyrlægen så stod og masserede vaccinationen videre i systemet opdagede hun at han har en lille bule i nakken mellem skulderbladene. Jeg tror jeg blev meget bleg meget hurtigt for jeg tænkte med det samme tilbage på Gizmos knude i nakken og efterfølgende operation. Men da jeg fik lov at føle på den faldt jeg til ro igen, for den føles slet ikke ligesådan. Dyrlægen mener at det kan være en lille blodansamling efter nærkontakt med en af tøserne, det passede godt med hvad jeg fortalte og at han havde rester af sårskorper i pelsen. Det er ikke en byld, men jeg skal selvfølgelig holde øje med den og hvis den pludselig bliver større skal vi afsted igen. Men det regner jeg nu ikke med :kryds:

Havde også en sundhedsattest med til Dyrekassen som dyrlægen skulle udfylde og det gjorde hun uden anmærkninger overhovedet, så nu skal jeg bare have udfyldt ansøgningsskemaet og sendt det hele og så håber jeg at Junior meget snart har en sygeforsikring som den eneste af mine katte der rent faktisk kan forsikres.

Men men…det allerbedste af det hele var faktisk ikke det hyggelige dyrlægebesøg med de gode resultater fra min velopdragne basse, nej det var faktisk noget der skete på vejen hjem. Stødte nemlig på et af medlemmerne af min afdelingsbestyrelse der var meget nysgerrig over Junior i klapvognen og en lille sludder. Og så var det jo at jeg mentalt sparkede mig selv i røven og fik spurgt hende om hvordan jeg skulle forholde mig til min midlertidige dispensation til en ekstra kat der udløber 25. marts. Om jeg skulle ansøge om forlængelse hos afdelingsbestyrelsen direkte eller via boligforeningens kontor? Jamen det skulle jeg slet ikke bekymre mig om, så strikse var de altså heller ikke og der havde jo ikke været noget overhovedet. Men hun skulle nok lige vende den med afdelingsformanden når han kom hjem fra sygehuset og så kunne vi lige snakkes ved når vi stødte på hinanden næste gang.

Er du gal der faldt en helt enormt stor og meget tung sten fra mit hjerte :wehu:

Af andre gode nyheder kan nævnes at Niggis mave er blevet normal igen og at Devi stadig har pels på hele kroppen.

Tør næsten ikke sige det af frygt for at jinxe et eller andet, men nøj hvor det kører godt lige nu.

…gad vide om det betyder mine piller virker? :gruble: :tihi:

Hvor var det en dejlig positiv historie! Og hvor er det skønt at han er i så god form og kan li’ at køre i klapvogn :smiley: :yatta:

Tak for et dejlig positivt indlæg og godt at junior klare sig så fint :slight_smile:

Jeg elsker simpelthen den klapvogn. Når man er så dum at have en kat i den vægtklasse OG have dårlig ryg, så er den simpelthen guld værd til for eksempel turen til dyrlægen (der ligger i gåafstand) eller på udstillinger (den kommer med til Fredericia). At den så er helt og aldeles uhandy at slæbe op og ned ad trapperne hvadenten den er foldet sammen eller slået ud (og man som mig ikke gider gå to gange) er en petitesse til sammenligning :wink:

Det er skønt at høre du har så postive oplevelser lige nu Tina, og dejligt at høre at Junior bare klarede sin årlige besøg med “nul huller” - men det havde jeg også regnet med :smiley:

Og der er en bette pakke på vej til dig i morgen :wink:

Uhhh…spændende :slight_smile:

En dejlig beretning, Tina. Tak for den. :slight_smile:

Skønt at høre nogle glade beretninger :slight_smile:

:lol:

Min bror er lige kommet hjem fra arbejde og er kommet herop for at fejre den gode dag sammen med os og lidt take out.

Han sidder og ser fjernsyn og finder et naturprogram på DR HD. Junior ligger sådan lidt ligeglad i lænestolen - lige indtil der kommer noget om nogle bier. Hold da lige op herren blev opmærksom. Han sad og stirrede med store øjne på tv’et i 10 minutter og havde ikke tid til at kigge på nogen af os selvom vi både grinede og kaldte på ham. Kun hans ene øre indikerede at han hørte efter.

Nu kan vi så konkludere at myrer ikke er lige så spændende som bier - skøre dreng :tihi:

:thumbup:

Især dejligt med katte-tilladelsen :juhu:

Ih hvor dejligt Tina :thumbup:

Jeg er sikker på at Junior har tronet den i klapvognen… :slight_smile: Men du må altså huske at tage et billede af ham, når han sidder i den… Det ville jeg rigtig gerne se! :smiley:

[QUOTE=Maria-Amalie;803702]Ih hvor dejligt Tina :thumbup:

Jeg er sikker på at Junior har tronet den i klapvognen… :slight_smile: Men du må altså huske at tage et billede af ham, når han sidder i den… Det ville jeg rigtig gerne se! :D[/QUOTE]

Skal se om jeg kan tage et inden for længe, ellers må jeg forsøge at huske det til Fredericia-udstillingen.

:wehu: Wuuhuuu…

Det er da en beretning der er lige til at blive glad i låget af…:thumbup:

Det lyder bare som en helt igennem skøn-herlig dag… :smiley:

Sikke en fantastisk dag :smiley:

Fantastisk dejlig og positiv beretning :). Ja sådan en klapvogn er guld værd, når turen går til dr. dyr.

Venlig hilsen
Milles mor :slight_smile:

[QUOTE=Gizzemissen;803601]Vaccinationen fandt han sig også i uden at blinke men da dyrlægen så stod og masserede vaccinationen videre i systemet opdagede hun at han har en lille bule i nakken mellem skulderbladene. Jeg tror jeg blev meget bleg meget hurtigt for jeg tænkte med det samme tilbage på Gizmos knude i nakken og efterfølgende operation. Men da jeg fik lov at føle på den faldt jeg til ro igen, for den føles slet ikke ligesådan. Dyrlægen mener at det kan være en lille blodansamling efter nærkontakt med en af tøserne, det passede godt med hvad jeg fortalte og at han havde rester af sårskorper i pelsen. Det er ikke en byld, men jeg skal selvfølgelig holde øje med den og hvis den pludselig bliver større skal vi afsted igen. Men det regner jeg nu ikke med :kryds:
[/QUOTE]

Lige en lille opfølgning på den her.

Kræet ligger i sin nullerput her ved siden af skærmen og sover så sødt, så jeg fik lige lejlighed til at rode ham lidt i nakken.

Bulen er mindsket til under det halve af hvad den var i tirsdags så nu er jeg helt sikker på at det har været en skramme fra en af tøserne. Han skal altså til at lære at piger gerne vil lege - men på deres præmisser :tihi: