Ville dog ikke turde have een som kæledyr, ville være for bange for at jeg ikke passede den ordentligt eller at kattene skulle gøre noget ved dem. Men jeg synes øgler er fantastiske. Helt sikkert.
[quote=Sheer;137165]Jeg er helt sikkert fascineret.
Ville dog ikke turde have een som kæledyr, ville være for bange for at jeg ikke passede den ordentligt eller at kattene skulle gøre noget ved dem. Men jeg synes øgler er fantastiske. Helt sikkert.[/quote]
:)
Ja, nogen af dem skal passes ret specielt og er ikke for nybegyndere - men mange af dem er ret nemme at holde.
Og hvis de er i et godt og solidt terrarie, så kan katten aldrig komme til dem…
Jeg vil så gerne have en lille kamæleon, men de er svære at passe…æv-æv.
jeg syntes da det er fascinerende reptiler, og på et eller andet stadie ku jeg godt tænke mig en øgle af en art, jeg syntes osse slanger er spændende, men vil ikke selv ha sådan nogle indenfor dørene, skildpadder er da sjove, men noget så kedelige.
kommer tit i en af vores lokale dyrebutikker(maxizoo) som har en brun python(olivia) som de fodre med et par rotter hver torsdag, det er rigtig spændende at se på
Så en udsendelse i God Morgen Danmark hvor der var 2 øgler inde, en flot grøn han og en brun hun, de er ret fantastiske. Men nok for besværlige at passe for min dovenskab, men virkelig facinerende dyr.
[quote=Johnny;137183]jeg syntes da det er fascinerende reptiler, og på et eller andet stadie ku jeg godt tænke mig en øgle af en art, jeg syntes osse slanger er spændende, men vil ikke selv ha sådan nogle indenfor dørene, skildpadder er da sjove, men noget så kedelige.
kommer tit i en af vores lokale dyrebutikker(maxizoo) som har en brun python(olivia) som de fodre med et par rotter hver torsdag, det er rigtig spændende at se på[/quote]
-what-what-what
Er skildpadder kedelige ???
Nej, det er de godt nok ikke - i hvert fald ikke min Rynke.
Han er meget spændende at iagttage, når han spiser, går rundt i sit hus - og han kommer skam og bliver nusset hver dag når han får mad.
Han er levende interesseret i, hvad der sker i stuen - og så er jeg sikker på, at han er mere intelligent end man lige tror - og i mine øjne er han bare gudesmuk.
Nej, det er de godt nok ikke - i hvert fald ikke min Rynke.
Han er meget spændende at iagttage, når han spiser, går rundt i sit hus - og han kommer skam og bliver nusset hver dag når han får mad.
Han er levende interesseret i, hvad der sker i stuen - og så er jeg sikker på, at han er mere intelligent end man lige tror - og i mine øjne er han bare gudesmuk.
[quote=Sheer;137250]Ah, ja hvem husker ikke den søde Rynke.
Skal I have en ny skildpadde?[/quote]
:):)
Tak fordi du husker Rynke…
Jeg vil så gerne have en ven/kæreste til Rynke - men har endnu ikke fundet nogen.
Jeg er ikke 100 % sikker på, at Rynke er en dreng - kun 99 % - og jeg vil gerne have en af det modsattte køn - så der måske kan komme Rynk-linger ad åre.
Jeg overvejer kraftigt at købe 2 russere/grækere - som så skal bo i et andet terrarie - for jeg er bare vild med skildpadder.
Jeg vil så gerne have en ven/kæreste til Rynke - men har endnu ikke fundet nogen.
Jeg er ikke 100 % sikker på, at Rynke er en dreng - kun 99 % - og jeg vil gerne have en af det modsattte køn - så der måske kan komme Rynk-linger ad åre.
[/quote]Jeg bliver helt forvirret nu - jeg troede Rynke var død, men så er det måske ikke den skildpadde jeg husker. Havde du ikke en stor skildpadde som døde engang også? Måske husker jeg helt forkert? gisp
Men Rynke ser ellers fin ud uanset om han er ny eller ikke selvfølgelig. . -tihi
[quote=Sheer;137263]Jeg bliver helt forvirret nu - jeg troede Rynke var død, men så er det måske ikke den skildpadde jeg husker. Havde du ikke en stor skildpadde som døde engang også? Måske husker jeg helt forkert? gisp
Men Rynke ser ellers fin ud uanset om han er ny eller ikke selvfølgelig. . -tihi[/quote]
:)
Nej, Rynke er heldigvis ikke død - lige nu ligger han og banker på ruden og fortæller mig, at han er døden nær af sult.
Jeg har ikke haft en skildpadde der er død - der tænker du nok på en anden.
Og ja, Rynke er fiiiin…og han vokser !
Han kan ende med at blive ca. 70 cm lang og veje ca. 40 kilo…-what
Åh ja krybdyr er så facinerende min søn er til krybdyr, så jeg har haft fornøjelsen af at dele hjem med en del, både slanger, leguaner og kamæloner
men det sjoveste var at være “jordmor” da hans 2 m kongeboa fødte
her er hun på min seng sammen med hans 2½ m phyton, den brød jeg mig dog ikke om, den var lettere hysterisk og alt for interesseret i mine katte