Øje løber

Gucci har lidt øjenproblemer. Han får det engang imellem og havde lige nogle dage efter hans indlæggelse, hvor dr dyr mente det var en stress reaktion, der ikke krævede andet end ro. Dengang snaskede det hvidt, men det tørrede ikke ud eller noget og det gik hurtigt over igen.

Nu har han lidt problemer igen. Hans ene øje løber meget med ren væske. Det snasker ikke og tørrer ikke ud - det løber bare. Jeg skal have købt saltvands pipetter idag - men skal jeg sprøjte ind i øjet eller på en vatrondel og så tørre ved øjet? Jeg spørger fordi jeg ikke har brugt saltvand tidligere!

Overvejer også om der er andre muligheder? Nu skal jeg både til apoteket og Matas, og måske er der andet jeg selv kan gøre inden jeg tager ham til dr dyr?

Han æder, sover, leger og går i bakken helt normalt. Han nyser ikke, hoster ikke, har ikke udflåd ved snuden og øre og tandkød ser helt normalt ud!

Jeg sprøjter det aldrig ind - kommer det på en vatrondel og så tørrer jeg henover øjet - ind mod øjenkrogen. Det skal så gerne afhjælpe problemet inden for et par dage :slight_smile: Det hvide snask, du beskriver, har jeg prøvet med en af mine gamle burmesere. Det var altid i stress-situationer og var overstået uden behandling efter et par dage - og generede ham aldrig, så det fjernede jeg bare med lidt køkkenrulle :slight_smile:

Tak Mette:thumbup:

Jeg er glad for at det “bare” kan gøres sådan. Vil jo helst ikke stresse ham for meget…

Min Gucci og din gamle burmeser reagerer så ens i stress situationer. Og det var også det dr dyr sagde - at der var ingen grund til behandling lige netop dér! Og det forsvandt også da han fik ro omkring sig. Han er bare ekstra skrøbelig over for alting den bette…:S

Så er der købt saltvandspipetter. Håber det hjælper lille Gucci og at vi kan spare et dyrlæge besøg til når det VIRKELIG behøves:kryds::ok: