Et problem jeg ikke har haft de sidste 10 er øjeinfektioner.
Ak ja, så brød det ud på en solist killing. Både dyrlægen og jeg var enige om det lignede Clamydia. Lidt betændelse og hævede svampelignede slimhinder i det nedre øjelåg. Ikke en sværtnngrebt killing. Jeg sagde ja til en øjeprofil.
Svaret på PCR testene kom på mail:
Clamydia: negativ
Herpes: negativ
Mycoplasma Felis: positiv
Hold da op det fik mig op at “ringe” - Mycoplasma, i øjet, nej nu kunne det være nok. Hvordan kunne en blodparasit komme i øjet. Jeg havde gang i tankerne og hold da op, skulle nu alle testes og hvad der skulle ske med de positive, og …
Jeg ringer i klinikkens telefontid og for liret al min forvirring af mig, næsten. Dyrlægen stopper mig og siger, tag det nu roligt, det er ikke blodparasitten der giver anæmi: Mycoplasma Haemofelis. Nå ja, det kunne jeg jo godt se når det blev forklaret at der var “Haemo” til forskel.
Den ligner Clamydia på en prik, der behandles med Kloramfenekol og Ronaxan i 10 dage (antibiotika da det kan give luftvejsproblemer) - den laver ikke sår som Herpes.
Sidste behandligsdag idag - ser perfekt ud.
Gad vide hvor mange der fejlagtigt bliver diagnosticeret med Clamydia og det faktisk er Mycoplasma Felis?