Øjenallergi (?) og midler imod det

[quote=Bamse;373890]Okay, det lyder som om der er mange som har forstand på det der allergi halløj…
Jeg kunne også godt bruge lidt råd, hvis jeg lige må spamme din tråd lidt Misi?!

Jeg har alleri, for jahhh… det skulle jeg gerne finde ud af i næste uge med blodprøver, men jeg tror det er birk, støv andre pollen-ting… og … katte… desværre!!! Nu er det bare sådan et jeg jo ikke il stoppe med at have katte, OVERHOVEDET!!! Så jeg er på udkig efter noget som kan fjerne klør i øjnene, nysen, kriller på min hals, snot, snot, snot, snot, snot og atter snot. Jeg er helt stoppet til lige i tiden, jeg kan intet!

Er der nogen som har en mirakelkombination af diverse medikamenter??

Og hvad med det der bånd, tager det katteallergi. Jeg har jo snot, nysen og føler mig helt tung i hovedet??[/quote]
Umiddelbart er det noget man må prøve sig frem til. Hvad den ene synes er fantastisk, virker nødvendigvis ikke før den anden.
Men jeg er sikker på at der nok skal være noget for en hver. :slight_smile:

Umiddelbart ville jeg anbefale dig antihitamintabletter, øjendråber OG en næsespray (gerne steroid).
Det er lidt svært for mig at sætte navne på, da jeg ikke ved hvad du har prøvet. Men send en PB, snak med din læge eller med apoteket. :slight_smile:

Det er rigtig ubehagligt :S… Jeg bøvler pt. med mine øjne, men det er pga kemoen har været hård ved mine tårekanaler, så mine øjne løber, hele tiden og om morgen, kan jeg næsten ikke åbne mine øjne.

Æv. :frowning:

Da jeg var blevet laseropereret for nærsynethed, var mine øjne også knastørre. Jeg var rigtig glad for Vizcure Og Lipimix. De øjendråber jeg fik med fra klinikken, var lige til at smide ud.
Især Lipimix tænker jeg at du kunne få gavn af, da de som de eneste (hvad jeg ved af) også indeholder lidt olie. Når man opererer i øjet, ødelægger man øjets naturlige oliefilm, som ellers holder på fugten. I dit tilfælde (eller generelt, ved svært tørre øjne), er oliefilmen svært svækket eller nedbrudt.
De er lidt dyre, men måske et forsøg værd. :slight_smile:

[quote=Bamse;373890]Okay, det lyder som om der er mange som har forstand på det der allergi halløj…
Jeg kunne også godt bruge lidt råd, hvis jeg lige må spamme din tråd lidt Misi?!

Jeg har alleri, for jahhh… det skulle jeg gerne finde ud af i næste uge med blodprøver,
Er der nogen som har en mirakelkombination af diverse medikamenter??
[/quote]

Selvfølgelig må du spørge med, vi er jo alle interesserede i at få has på vores allergisymptomer.
Nu nævner du tests og blodprøver. Jeg har fået lavet et utal, med varierende/manglende reaktioner, trods tydelige symptomer i både birke- og græssæsonen, og krydsreaktion med især græspollen-gruppen af fødeemner.
Forklaringen kan være dette:
http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/kropogkemi/article705017.ece

Sidste sommer opdagede jeg, at den “1.generations”-allergipille, som jeg kun tog om aftenen, fordi den har advarselstrekant = kan virke sløvende, blev jeg ringet op ang. et beboermøde samme aften, som jeg helt havde glemt.
Den aften var jeg fint kvik og aldeles symptomfri! De hedder Postafen, og er ikke engang dyre.

Det er bare lige i “højsæsonen”, at jeg har øjengener i særlig grad, og nu skal jeg så til at teste de øjendråber, I anbefaler - tak :slight_smile: